Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

linky schreef:De meeste Geldersen kunnen veel meer dan de ruiters die er op zitten........................![]()
Het zijn gewoon superfijne allround sportpaarden voor al die ruiters die niet zitten te wachten op een hete Gribaldi, Jazz o.i.d.
Je kunt er mee dressuren, springen, mennen, buitenrijden, endurance, eigenlijk alles!![]()
![]()
linky schreef:De meeste Geldersen kunnen veel meer dan de ruiters die er op zitten........................![]()
Het zijn gewoon superfijne allround sportpaarden voor al die ruiters die niet zitten te wachten op een hete Gribaldi, Jazz o.i.d.
Je kunt er mee dressuren, springen, mennen, buitenrijden, endurance, eigenlijk alles!![]()
![]()
ze zal inderdaad niet als een idioot gaan rennen ( nu niet meer, heeft ze wel eens gedaan) maar in hyperen is ze vreselijk goed.
daar zijn er veel meer van... nadeel van die jazzen is dat ze in staking gaan en kunstjes zoals steigeren gaan verzinnen om maar niet aan het werk te hoeven.... maar goed andere discussie
Voordeel van mijn 'modernere' paard is dat hij wat sensibeler en heter is. Maar goed; het ideaale paard bestaat volgens mij niet. BKS schreef:Dat is ook onze ervaring, ze schrikken heus wel eens maar gaan dan inderdaad niet finaal aan de haal of zo.
BKS schreef:Tja het blijven natuurlijk paarden, ze hebben ze nog steeds niet uitgevonden met een aan- en uitknop erop. Zelfs mijn super lieve makke Fries gaat wel eens 360 graden om en een sprintje erachteraan.
De Gelderse merrie die wij nu hebben is ook beslist een wakker paard, voordeel is dan wel dat er ook meer inzit voor de sportliefhebbers.....
daffie1986 schreef:hey shan als jij de gelderse doet doe ik de groningers wel