Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

horselove154 schreef:Oké, bedankt voor jullie reacties!
En hoe wil je een paard zin geven in zijn werk?
horse_girl schreef:Ik ben van mening dat je een paard op B/L niveau gewoon zonder sporen moet kunnen rijden. Gewoon leren om op je been te reageren en anders tikje met de zweep. Veel overgangen en tempowisselingen en op elk been reactie eisen.
roxxxiejjj schreef:horselove154 schreef:Oké, bedankt voor jullie reacties!
En hoe wil je een paard zin geven in zijn werk?
Afwisseling, hem bezig houden, bijv: overgangen figuren, moeilijke oefeningetjes doen, nieuwe dingen leren, af en toe springen, en buitenrijden:)
horselove154 schreef:Bedankt voor jullie reacties! Vooral Alicia2u voor het lange en uitgebreide reacties!
Kirr__ schreef:horse_girl schreef:Ik ben van mening dat je een paard op B/L niveau gewoon zonder sporen moet kunnen rijden. Gewoon leren om op je been te reageren en anders tikje met de zweep. Veel overgangen en tempowisselingen en op elk been reactie eisen.
Waarom zou een zweep dan zoveel beter zijn als sporen. Ik vind het net hetzelfde voor de zweep als voor sporen. Als je paard graag wilt werken heb je zowel geen sporen als geen zweep nodig in mijn ogen. Maar ik ben dan ook een westernruiter, daarmee dat ik er wrs zo over denk
Kirr__ schreef:horse_girl schreef:Ik ben van mening dat je een paard op B/L niveau gewoon zonder sporen moet kunnen rijden. Gewoon leren om op je been te reageren en anders tikje met de zweep. Veel overgangen en tempowisselingen en op elk been reactie eisen.
Waarom zou een zweep dan zoveel beter zijn als sporen. Ik vind het net hetzelfde voor de zweep als voor sporen. Als je paard graag wilt werken heb je zowel geen sporen als geen zweep nodig in mijn ogen. Maar ik ben dan ook een westernruiter, daarmee dat ik er wrs zo over denk
Alicia2u schreef:Sporen zijn voor zijwaartse hulpen, niet voor voorwaartse. Omdat sporen druk zetten op een klein oppervlakte, is de werking van een spoor eerder stekent dan duwend, zoals de kuithulp. Laat maar eens iemand beide handen tegen je ribbenkast duwen en kijk wat je natuurlijke reactie is (bewegen om de constante druk te ontlopen). Laat nu dezelfde persoon eens met twee vingers aan weerszijde in je ribben porren: jouw reactie is waarschijnlijk het ineenkrimpen in een foetushouding. Bij het paard hetzelfde.