Ik sta op een manege met mijn paardje Leonardo. Op deze manege rijden vele jongeren van mijn leeftijd en we rijden op onze manege vaak onderlinge wedstrijden. Twee meisjes (tweeling) die bij mij rijden hebben een pony waar ze nu al M1 oefeningen mee aan het rijden zijn. Maar omdat onze bak het nog niet toelaat rijden ze nu allebei L2 niveau. Nu komt eigenlijk mijn vraag. Eén van de zusjes is dus bezig met die M1 oefeningen. Maar in mijn ogen rijdt zei vrij ruw ( ze zaagt af en toe (heb ik het idee) en is ruw met haar handen tijdens het aan de teugel spelen).
Ook heeft zij veel moeite om haar voeten recht te houden en vaak heeft ze dus kapstok benen. Nu rijdt zij dus L2 en in alle voorgaande wedstrijden is zij hier weinig tot niet voor bestraft. (qua punten). Ook heeft ze een buitenwedstrijd gereden en ook hier had ze goede punten. Oja, ik ben nog wat vergeten bij het aanspringen in de galop en gewoon tijdens het rijden eigenlijk ook, loopt deze pony scheef. Hij draait zijn kont naar binnen. Nu is mijn vraag dus moet ze hier op worden afgestraft of niet. Ik ben zeker niet jaloers want ik vind het verder erg knap dat ze het allemaal kan want ze heeft deze pony ong. een jaar en ze heeft hm van een scheurknol omgetoverd in een mooie dressuurpony.
Ook is deze pony erg jong (jaar of 5). Ik zelf rij trouwens L1 en ik wordt tijdens mijn proef naar mijn idee gewoon eerlijk gejureerd. (mijn houding was niet top
maar het gaat nu beter). Ik weet dat het hier gaat om onderlinge wedstrijden maar ik vind het toch een beetje raar.
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven en mijn vraag serieus opvatten en het geen jaloezie vinden want daar is hier geen sprake van.
groetjes Kel