Iemand zei toen dat het dierenmishandeling is, en de ander zei van niet. Het is natuurlijk niet helemaal goed. Maar zou het voor 1 - 2 x niet kunnen?

M'n jongste nichtje met Sanna. (niet het meisje van 80-90 kg
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Renee__ schreef:35 kg vind ik ook wel meevallen, maar het moet qua lengte ook een kunnen. Shetlanders zijn eenmaal klein. 80-90 Kg vind ik voor een normaal pony/paard al veel. (Is dit gewicht niet wat overdreven TS?)
Maar dat meisje op de foto kan best af en toe is rond hobbelen.
PinkyBubble schreef:Renee__ schreef:35 kg vind ik ook wel meevallen, maar het moet qua lengte ook een kunnen. Shetlanders zijn eenmaal klein. 80-90 Kg vind ik voor een normaal pony/paard al veel. (Is dit gewicht niet wat overdreven TS?)
Maar dat meisje op de foto kan best af en toe is rond hobbelen.
Sorry maa rmoet hier echt ff op reageren![]()
Zoals ik het opmaak, vind jij dat ruiters van 80 kilo te zwaar zijn voor een "normaale" ponny of paard?
Dus ik met mijn 80 kilo, mag niet op een paard van 1m60 zitten? Of op mijn eigen haflinger van 1m47 ?![]()
(Sorry bedoel het niet aanvallend, maar wel een discussiepunt waart)
nathalie2302 schreef:@Mick - ik begrijp dat "even aanpakken" door een te grote ruiter nooit zo goed, wat leert het dier daarvan, van 1 zo'n rondje? Als een kindje er continu naast ligt, lijkt mij de pony op dat moment niet geschikt voor het werk dat van dat dier gevraagd wordt...dat kun je ook op andere manieren oplossen (grondwerk) dan dat er iemand die aan de zware kant is (voor de pony) voor 1 rondje opspringt.
__Charlotte schreef:@ Pinkybubble; Ik kan uit het stukje van Renee__ niet opmaken dat zij vind dat jij met 80 kg niet op een paard van 1.60 mag zitten, of niet op je eigen haflinger. Ze geeft aan dat ze het 'al veel' vind, dit is niet het zelfde als te veel, en dat jij niet op je eigen pony zou mogen rijden.
Ik denk dat Renee__ meer probeert duidelijk te maken dat 80-90 kg voor een normale pony/paard al flink wat gewicht is, laat staan een shetlander. Het gaat hier dus om het goed interpreteren.
absoluut niet, maar ik vond het gewoon vreemd, maar dat lag aan mij hihi PinkyBubble schreef:Sorry maa rmoet hier echt ff op reageren![]()
Zoals ik het opmaak, vind jij dat ruiters van 80 kilo te zwaar zijn voor een "normaale" ponny of paard?
Dus ik met mijn 80 kilo, mag niet op een paard van 1m60 zitten? Of op mijn eigen haflinger van 1m47 ?![]()
(Sorry bedoel het niet aanvallend, maar wel een discussiepunt waart)
Lusitana schreef:Er wordt hier veel "gevonden", maar waar zijn die meningen op gebaseerd?
Ik ga hier niet mijn hele verhaal kopieren, maar dat kun je dus hier lezen [RT-D] shetlander van 1,05 ?
Er is geen reden om aan te nemen dat een Shetlander als een zwak dier gezien hoeft te worden omdat hij klein is.