Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltjeJarig

Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:09

Jaren heb ik moeten knokken met rijden, om zijn houding goed te krijgen,zijn gangen ruim en vlakker te krijgen, ook kwamen er meerdere blessures bij, waardoor hij rechtsom niet kon galopperen/ extreem scheef was. Neurotisch en temperamentvol van karakter en dus heel snel over de penarie, heel veel tijd met ontspanning bezig geweest.
Och...bloed zweet en tranen hebben dit gekost...

Maar nu sinds 2 jaar is hij helemaal toppie..afgelopen 1,5 jaar ben ik er weer uit geweest wegens zwangerschap, nu weer opgebouwd en weer als vanouds.

Op wedstrijden laat ik de goede dressuur paarden achter me, dat is zo geweldig, rijd ze gewoon finaal weg, vroeger lachten ze me uit om mijn kromme tuiger...nu lach ik keihard terug !!

Januari ga ik weer startten en haal ik die lachende mensen in No Time weer in hihi

Zijn er mensen die dit kennen ???

quera

Re: Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:11

super van je
laat ze maar een poepie ruiken Haha!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:12

ken het niet maar wilde je even feliciteren Haha!
lijkt me echt een heerlijk gevoel Haha!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:13

Hier precies zo!
Rijd een Belgisch Trekpaard, en al die dressuurmiepen lachen me uit!
Maar hij doet het toch wel ff allemaal goed hè, met zn 3 jaar!

Idd! We zullen wel zien wie het laatst lacht!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:14

ja,
Teminste mijn eigen tuiger is nog niet zo ver. Ze wil gewoon niet toegeven enz. maar haar halfbroertje (van een jury die ik ken)rijd ook elk dressuurpaard voorbij.
Ik zie het vaak dat zodra ze ingeven dat ze doen wat jij zegt/vraagt ze echt veel mooier zijn dat dressuurpaarden. (mijn mening he Knipoog )

En laat ze idd maar een poepie ruiken.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:29

vorige week werd me gevraagd ( ik sta sinds aug op een nieuwe stal) : of hij een afstamming was van gribaldi whahaha EEN TUIGPAARD zei ik hihi nou moet ik zeggen dat weinig mensen zien dat het een tuiger is omdat het een american saddlebred is, en die zijn heel chique gebouwd, maar dit was wel DE topper !!

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:30

miss_lizje schreef:
ja,
Teminste mijn eigen tuiger is nog niet zo ver. Ze wil gewoon niet toegeven enz. maar haar halfbroertje (van een jury die ik ken)rijd ook elk dressuurpaard voorbij.
Ik zie het vaak dat zodra ze ingeven dat ze doen wat jij zegt/vraagt ze echt veel mooier zijn dat dressuurpaarden. (mijn mening he Knipoog )

En laat ze idd maar een poepie ruiken.

nou een mooie toekomst komt je tegemoet hoor...volhouden en straks heb je driedubbel plezier..

missylinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:23

super!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:26

Flugeltje: Kijk maar eens op mijn website.....

Ik heb exact hetzelfde als jou meegemaakt. Mijn tuigpaard heeft een Gelderse tuigpaard moeder en een Hackney vader. Ook zo'n typetje dus!
Toen ik Sep voor het eerst meenam als 3 jarige naar de vereniging werd ik letterlijk uitgelachen, mensen die kwamen vertellen dat haar rug te lang is, haar benen te kort en een ramshoofd ziet er niet uit. Boerenknollie, leuk voor je dat je zo'n paard hebt maar je zult er nooit ver mee komen. Jammer voor je joh.... en nog meer van dat soort kwetsende praat.

Wie het laatst lacht, lacht het best!! Ik was daar zo verdrietig en boos over dat ik dacht, "onze tijd komt nog wel". Wij zijn inmiddels Z1 met 28 wp en volgend jaar starten we Z2. Ik heb al die clubgenoten er inmiddels al lang en breed afgereden en heb al veel meer berijkt dan hun met zijn allen bij elkaar op hun "dressuurpaarden".
We zijn al meerdere keren kampioen dressuur geweest (regio en club) en we waren geselecteerd voor de finale van het Rabobank Talenten Plan. Ik heb al zo veel prijzen gewonnen dat ik al lang de tel kwijt ben geraakt........

Nu ineens doen sommige mensen aardig tegen mij, "oh wat is Sep toch goed" blablabla..... maar ik heb hun niet nodig Doei! !!
Sommige mensen doen ook nog steeds banketstaaf, maar ik denk dat die juist jaloers zijn dat zij niet zo'n top paard hebben als die van mij!!

Op de ORUN cursus waren er mensen die niet op haar wilde rijden, maar toen anderen erop hadden gereden vonden ze mijn TUIGER de beste van de cursus Haha!

Ik heb trouwens nog een 2 jarige tuiger op stal staan (Udo x Renovo) waar ik volgend jaar een "dressuurcariere" mee ga beginnen Haha!

Heel veel succes nog met jou tuiger OK dan! laat je niet uit het veld slaan door dat soort mensen hoor!!!

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 10:36

haha lachen he...dat geeft toch veel meer kick dan met een standaard dressuurpaard.
Die van mij heeft momenteel ook een middendraf waar je eng van word, het heeft me 1,5 jaar gekost om hem "vlak"te krijgen, maar als ik nu een middendraf inzet tikt ie zijn buik aan en voor knalt ie ze der uit !!! oh geweldig, elke wedstrijd waar ik kom word gevraagd: oh wat een mooi paard en wat loopt ie zeg, wat voor bloed is het ?? hihih HEERLIJK !!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:04

En ik lach stiekem met je mee... Nagelbijten / Gniffelen
Ook al heb ik dan wel geen tuiger, maar begrijp de triomf achteraf heel goed.
Een Fjord en wedstrijddressuur is een beetje vergelijkbaar en het begin was moeilijk ja. Mijn dochter en ponylief werden ook nooit gezien als serieuze concurrentie.
Maar ja: oefening baart kunst he?
1 wedstrijd kan ik me erg goed herinneren: de combi reed 3 winstpunten met 2 proeven en de 'concurrentie' hoorde ik zeggen: hier starten we niet meer, die Fjord wint toch altijd..! Pling
Deze overjarige Penny heeft toen erg lekker geslapen! Dromen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:06

dus je traint alleen maar zo hard om die "dresuurmiepen" eruit te rijden... je zit er schijnbaar wel heel erg mee... geniet gewoon met je paardje en laat de rest achter je. en nee, ik ben geen dressuurmiep Knipoog

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:06

xDramaQueen schreef:
dus je traint alleen maar zo hard om die "dresuurmiepen" eruit te rijden... je zit er schijnbaar wel heel erg mee... geniet gewoon met je paardje en laat de rest achter je. en nee, ik ben geen dressuurmiep Knipoog

Ik denk niet dat je dat zo zwart/wit moet zien.
Ik weet trouwens ook niet of je het nu tegen mij hebt of tegen TS...
Als het goed is, heeft iedereen een doel met zijn/haar paard/pony. De een moet daar harder voor werken als een ander, zeker als iedereen om je heen zegt, dat het nooit iets zal gaan worden.
En als dat dan wél lukt, is dat op zich al een triomfantelijke overwinning!
En zoiets mag prima 'gevierd' worden: de 1 maakt er een topic over op bokt, de ander reageert erop met eigen ervaring. Knipoog

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:40

@ TS, laat eens wat leuke foto's zien!
ik ben wel benieuwd naar je crack!

ik vind het heel leuk voor je! zo zie je maar weer.
en het is ook wel eens goed om trots op jezelf te zijn!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:21

MarvanTom schreef:
xDramaQueen schreef:

Ik denk niet dat je dat zo zwart/wit moet zien.
Ik weet trouwens ook niet of je het nu tegen mij hebt of tegen TS...
Als het goed is, heeft iedereen een doel met zijn/haar paard/pony. De een moet daar harder voor werken als een ander, zeker als iedereen om je heen zegt, dat het nooit iets zal gaan worden.
En als dat dan wél lukt, is dat op zich al een triomfantelijke overwinning!
En zoiets mag prima 'gevierd' worden: de 1 maakt er een topic over op bokt, de ander reageert erop met eigen ervaring. Knipoog

tegen de ts Lachen
en tuurlijk is het gaaf om trots te zijn maar krijg een beetje het gevoel dat de ts het meer voor de dressuur mutsen doet dan voor hunzelf.. snapje Ja

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:26

Ehm gefeliciteerd,maar ik geloof dat je met ieder paard het Z in kan,ongeacht wat voor een ras,type etc. het heeft.Wat niet wil zeggen dat het niet knap is om het een paard te kunnen dat er niet voor gefokt is.{dat is heel knap} maar er zijn ook "dressuurpaarden" die hun bouw en/of karakter niet mee hebben.Als die mensen daar ver mee komen is dat ook knap,maar zulke dingen zijn vaak niet te beoordelen als je een paard niet kent.Dus wees trots op jezelf,maar benadeel anderen niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:40

Zonde dat je zo rot reageert. Ik heb ook "een dressuurpaard" maar ik zet er mijn kop op dat ik minstens zoveel problemen heb gehad als jou. Leuk dat je andere mensen verwijt vooroordelen te hebben terwijl je er zelf evenveel hebt. Zeker dat je jezelf niet aan het uitlachen was (alsin; dat je dácht dat ze je uitlachtte Knipoog )

Zonde dit soort topics

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:52

pharagirlke schreef:
Zonde dit soort topics

vind ik eigenlijk ook Clown
het gevoel dat je uitgelachen word is toch echt je eigen gevoel vind ik... tuurlijk hebben mensen bij het zien van zo'n paard een bepaald plaatje in hun hoofd over hoe die beweegt etc etc, maar uiteindelijk is het toch wat je er zelf van maakt en ik ben het echt eens met de steliing dat ieder paard de z kan halen mits ie gezond is Pling

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:17

Nou succes hoor op de wedstrijden!
Zelf rijd ik geen wedstrijden, acht het karaker zowel van mezelf als mijn paard er niet geschikt voor Tong uitsteken

Maar ik vind het altijd hartstikke leuk een aparteling in de ring te zien Lachen
Zelf train ik nu een meisje met een halve fjord en rijd zelf een maandje een halve lippizaner voor iemand.

Heb geen ervaring met tuigers, maar vind ze geweldig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:25

cleopetra schreef:
Nou succes hoor op de wedstrijden!
Zelf rijd ik geen wedstrijden, acht het karaker zowel van mezelf als mijn paard er niet geschikt voor Tong uitsteken

Maar ik vind het altijd hartstikke leuk een aparteling in de ring te zien Lachen
Zelf train ik nu een meisje met een halve fjord en rijd zelf een maandje een halve lippizaner voor iemand.

Heb geen ervaring met tuigers, maar vind ze geweldig!

dat lijkt me nu moeilijk, halve paarden.... Haha!

(sorry, kon het niet laten)

Ik zie ook graag een aparteling in de ring Ja Kan daar alleen maar van genieten. Wij hebben ook twee anda's op wedstrijd. Zonde dat die madam zo associaal is want haar paarden zijn fantastisch mooi! Kwijl

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:35

Er bestaat geen beter paard dan een tuigpaard!!!!!
Ja de meeste lachen je uit en toch heb ik een keer veel harder gelachen, rij met mijn tuiger dressuur.
Kom de baan uit komt er iemand naar mij toe en die vraagt welke vader mijn paard heeft omdat hij voor een dressuurpaard (mijne is donkerbruin met weinig aftekeningen) zo;n mooi achterbeen heeft, noem ik de naam fabricius, kijken ze me raar aan die kennen we niet.
Nee joh da;s nou een echte tuiger!!!!
En dan maar zeggen dat een tuiger niet veelzijdig is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:43

Dit soort topics doet me denken aan het briljante antwoord dat iemand op Bokt er ooit op gaf, iets in de trant van:
Op Bokt is het briljant als je succes hebt met je fjord/fries/haflinger/tuiger/shire/belg/springgefokt dressuurpaard/schimmel/vos/bonte/bruine met scheve bles/...; als je geen succes hebt geeft het niet want je kunt gewoon steengoed rijden en de jury miskent je paard en zet gewoon een of ander dressuurk*tje voor je, totaal onterecht...
En heb je een gave hoogbenige elastische Gribaldi dan kun je hoe dan ook niet rijden. Als je wint is het omdat je zo'n paard rijdt, verlies je dan des te sneuer dat je zelfs met zo'n paard niet kunt winnen....

Tjee, laat ik er nou net zo trots op zijn als de ruiter van die fjord/fries/tuiger/tinker/belg/shetlander/milkakoe/..., dat mijn hoogbenige zwarte elastiekje zevens scoort op zijn wijken wat eerst een vier was, en idem voor de middendraf?! Shame on me Duivel

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:43

Bij mij ookal zo'n verhaal
Van de lompste manege tinker,
Naar een eige tempramentvolle draver.
En een vriendin van mij van een leuke kruising,
12 jarig springkapioentje.
Wat hebben veel mensen mij uitgelachen zeg Boos!
Nu bijna een jaar verder iedereen vindt Donna goed voor de jonge leventijd, dus pasgeleden eerste vriendschappelijke wedstrijd.
Mijn paard nog nooit wedstrijd gedaan en dus enorm gigantische druk was ze
Mijn "tegenstander" om het maar even te noemen 12 Jarig M Spring Paard...
En uiteindelijk ik met mijn meisje er een balkje afgeknikkerd en veel sneller
Dan dat springpaard.
dus wat is er nou mis met un draver:P

Te Geweldig Toch ? Haha!

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:48

Donkim schreef:
Bij mij ookal zo'n verhaal
Van de lompste manege tinker,
Naar een eige tempramentvolle draver.
En een vriendin van mij van een leuke kruising,
12 jarig springkapioentje.
Wat hebben veel mensen mij uitgelachen zeg Boos!
Nu bijna een jaar verder iedereen vindt Donna goed voor de jonge leventijd, dus pasgeleden eerste vriendschappelijke wedstrijd.
Mijn paard nog nooit wedstrijd gedaan en dus enorm gigantische druk was ze
Mijn "tegenstander" om het maar even te noemen 12 Jarig M Spring Paard...
En uiteindelijk ik met mijn meisje er een balkje afgeknikkerd en veel sneller
Dan dat springpaard.
dus wat is er nou mis met un draver:P

Te Geweldig Toch ? Haha!

Ps.. Niks tegen tinkers die zijn ook super cute
Maar ze was tog echt sloom Tong uitsteken

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:50

Eerlijk gezegd vind ik dat je de tuiger wel een beetje tekort doet nu. Net alsof je met een dressuurpaard nooit ergens tegenaan zou lopen. Imo is het niet knapper of minder knap om met een ander type paard dressuur te rijden. Het is hier al eerder gezegd, maar ik ben ook van mening dat ieder (gezond!) paard Z kan.

Ik heb zelf een tuiger en vind het echt een geweldig beest. Imo is ze echt niet minder dan een ander paard. Ze dressuurt leuk en is super op buitenritten. Waarom zou ik me dan druk maken over wat andere mensen van haar vinden? Dat is imo niet erg interessant!

En nu lachen omdat je het beter doet dan dressuurpaarden komt op mij wat wraaklustig over. Maar waarom heb je dat nodig als je zo'n geweldig paard hebt? Verward Je hebt het je blijkbaar nogal aangetrokken dat je geen dressuurpaard hebt, maar een simpele tuiger... Jammer!