lique schreef:wij gaan binnenkort een volle maan rit houden ..dus idd van 9 uur savonds tot 12 ur snachts de bossen in!!
Hoe zorg je ervoor dat dit veilig gaat, voor zowel ruiters als paarden? en dan bedoel ik met oog op boomstronken, laaghangende takken, kuilen ivm struikelen/verzwikken enz? Het is nu rond 8 uur echt al donker dus in de tijd dat jullie gaan rijden -en zeker in een bos- is het immers echt pikdonker.
Wij hebben helaas geen verlichting bij de bak. Bij de wei komt nu wel verlichting in de zadelkamers en buiten"stallen" maar iets met je paard doen moet dus gewoon echt overdag. Dit betekend bij winterdag dus tot max. 4 uur en dan gauw spullen opruimen enz. want om half 5 is het dan wel donker. Nu na het avondeten is het ook al krap, dan moet je dus echt vroeg eten anders redt je het niet. Ik heb overdag altijd alle tijd dus voor mij is het -op het vieze weer na- niet zo lastig.
Maar zeggen 'ik ga dan wel in het weekend rijden' dat kun je toch niet, dan doe je je paard toch tekort???