Huertecilla schreef:Dus, wél veel gedekte maar niet zwanger wordende merries leven langer en gezonder.
Langer en gezonder dan merries die niet gedekt worden, of langer en gezonder dan merries die regelmatig veulens produceren?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Huertecilla schreef:PattyOosten schreef:Dus volgens jou (en dat is aangetoond...) is het 25% minder belastend voor een merrie om keer op keer gedekt te worden, waar geen resultaat (lees veulen) uit voorkomt, dan je merrie niet laten dekken? Mag ik de bron?
Nee, andersom![]()
Het betreft groepen verwilderde paarden in de VS.
De merries waarbij geboortebeperking wordt toegepast leven 25% langeer dan de andere merries.
Dus, wél veel gedekte maar niet zwanger wordende merries leven langer en gezonder.
Het onderzoek beslaat dezelfde populaties in hetzelfde gebied over 30 jaar.
Bon: De amerikaanse Humane Society.
Staat op hun website mbt pzp.Lees en TIOLIleer. Of niet.
Kuggur schreef:Huertecilla schreef:Dus, wél veel gedekte maar niet zwanger wordende merries leven langer en gezonder.
Langer en gezonder dan merries die niet gedekt worden, of langer en gezonder dan merries die regelmatig veulens produceren?
Liesje1611 schreef:Wat een belachelijke petitie.
Degene die dat heeft geschreven.. Nou, het zal mij verbazen als hij überhaupt ooit op een paard heeft gezeten. Ik weet zeker dat hij na een kwartiertje galloperen op mijn verzorgpaardje nooit meer dit soort uispraken doet
Gully schreef:Liesje1611 schreef:Wat een belachelijke petitie.
Degene die dat heeft geschreven.. Nou, het zal mij verbazen als hij überhaupt ooit op een paard heeft gezeten. Ik weet zeker dat hij na een kwartiertje galloperen op mijn verzorgpaardje nooit meer dit soort uispraken doet
Inderdaad, sowieso belachelijk. Denkt de schrijver hiervan nu echt dat paardrijden ineens afgeschaft zal worden?
Liesje1611 schreef:Wat een belachelijke petitie.
ZarankaII schreef:Onzin!! Een ding weet ik wel als t geen sport meer is gaan een hoop paarden naar de slacht want eerlijk gezegd, waar houden we paarden voor?
Waratje schreef:![]()
![]()
![]()
Hij was al ontspoort, maar het wordt steeds fraaier wat hij uitkraamt. Dit kun je toch met geen mogelijkheid meer serieus nemen? De vent is een extremist pur sang.
haffie83 schreef:Waratje schreef:![]()
![]()
![]()
Hij was al ontspoort, maar het wordt steeds fraaier wat hij uitkraamt. Dit kun je toch met geen mogelijkheid meer serieus nemen? De vent is een extremist pur sang.
Voledig mee eens wat een onzin kraamt die man uit het artikel.
Mensen rijden al eeuwen wat moeten we anders op een dromedaris gaan rijden,kameel,ezel of toch even iets anders.![]()
Belachelijk dat het verboden zou worden.![]()
Die vent is gewoon een extremist,net zoals die lui die de kerntransporten blokkeren,wat een idioten zeg,die hebben zeker een uitkering hoeven niet naar een baas.
Ook zo iets,laten wij een petitie starten paarden sport moet blijven.