Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bizzybijtje schreef:Ik kan inderdaad mijn paard aan de teugel vragen op deze manier, maar niet door de binnenhand, maar door gewoon stelling te vragen 'volgens het boekje' (dus buitenteugel tegen de hals etc.)
Met je binnenhand naar binnen, dan vraag je erom dat hij over zijn schouder weg gaat lopen en inknikt.
saskiakefie schreef:Hier heb ik nog nooit van gehoord. Wat wel kan is als je een paard veel stelling vraagt en laat inbuigen dat die dan eerder los laat en nageeflijk wordt, maar dat heeft niks te maken met een strenge binnenhand, maar met het soepel maken van het paard.![]()
Volgens mij wordt dat gedaan, met de binnenhand stelling vragen en met de buitenhand kneepjes geven om hem in de krul te rijden.
Joanne1987 schreef:waarschijnlijk door flink wat ruk en pluk werk en een hand die vast gezet wordt...
Yamcha schreef:Dorienn schreef:kwam het paard tijdens het inwerken of na het inwerken in de krul?
Tijdens, en na.
Sheran: dat klinkt logischthanks