Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Billy schreef:Via via hoorde ik een verhaal van iemand die had met ene nieuw paard buitengereden.
Omdat hij vrij stuiterig kan zijn, had ze hem voor de zekerheid 2 streepjes Sedalin gegeven.
Persoonlijk vind ik dat not done, lijkt mij dat je niet op een gesedeerd paard gaat rijden, ook al staat hij niet te zwaaien op zn benen. Wat vinden jullie daarvan?
Buitenrit was verder prima verlopen, paard had zich heel aardig gedragen en ze hadden buiten lekker gedraafd en gegaloppeerd.
Wat vinden jullie?
Billy schreef:ff voor de duidelijkheid, ik was het niet, en ik was het er ook helemaal niet mee eens.
Maar dit was onder het motto: Als het werkt is het ok
Ben benieuwd wat dan het volgende is wat werkt.......
Billy schreef:Het ging puur om de eerste keer naar buiten voor een paard dat elke dag bereden wordt.
Elmond schreef:Bij mijn weten maken de paarden het op deze manier wel mee, maar houden ze zich rustiger en maken ze het niet heel erg bewust mee en reageren ze dus nooit zo heftig.
Elmond schreef:Euhm...volgens mij krijg ik zo een lading over me heen maar ik zeg het toch... Voor de eerste keer op buitenrit, dan kan ik het best nog begrijpen eerlijk gezegd. Je weet niet wat je paard doet, je kunt op deze manier toch een buitenrit maken en je weet dat ze zo rustiger blijven. Nou weet ik niet hoe sterk sedalin is hoor, vergeet dat ff niet aub!!! Bij mijn weten maken de paarden het op deze manier wel mee, maar houden ze zich rustiger en maken ze het niet heel erg bewust mee en reageren ze dus nooit zo heftig. De tweede keer kan het dan toch met minder en de keer daarna zonder?
Hulpteugels kunnen ze naar mijn idee nog altijd doorheen walsen, tenminste sommige wel toch...