Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En dat kan ook, alleen misschien niet altijd vanaf de rug van het paard.
(dan heb ik het niet over iemand die "gewoon" fors is en op een stevig paard uit de voeten kan, maar als alternatief voor mensen die écht heel zwaar zijn)
). Ik vind dat je zelf ook moeite en eisen moet stellen als je een bepaalde sport wilt beoefenen, dat is met alle sporten zo.
En mocht je hiertoe niet in staat zijn vanwege gezondheidsproblemen oid, dan is paardrijden wellicht niet de juiste sport voor jou. Dan zou ik eerder aan mennen denken als je echt graag met paarden werkt. kellymeup84 schreef:Hallo mensen,
Ik wil even een discussie uitlokken en ben erg benieuwd naar jullie mening.
Deze discussie is niet om mensen te beledigen of te kleineren maar om te zorgen dat er meer begrip komt voor stevige/vorse mensen in de paardensport.
In de paardensport is er helaas een ideaal beeld van een ruiter.Het gebruikelijke ruiterbeeld is een slanke en niet te lange ruiter.
Een ruiter met veel overgewicht of een stevige bouw wordt al snel beledigd of gekleineerd.Deze mensen krijgen dan te horen dat de rug van het paard doorzakt als ze er op gaan zitten of dat het geen gezicht is om zo'n dikzak op het paard te zetten.Hier ben ik zelf erg op tegen.Zelf hou ik er helemaal niet van om iemand te kleineren of te beledigen.Ik ben van mening dat iedereen van deze mooie sport moet kunnen genieten.En dat iedereen eventueel aan de wedstrijdsport moet kunnen deelnemen?
Hebben deze mensen ook niet gewoon het recht om te genieten van de paardensport?????Worden ze al niet genoeg beledigd en gekleineerd in de maatschappij?
Graag wil ik weten wanneer jullie een ruiter te vors/stevig/dik vinden voor het rijden op een paard.En wat jullie vinden van deze stelling?
Groetjes van een jurylid die graag wil dat iedereen gelijk is!!!!!!!!!!!!!!!

marilla90 schreef:Ik ben van mening dat je gewicht niet uitmaakt maar dat het wel afhangt van of je paard een rugprobleem heeft of niet.
als je maar goed bent voor je paard!