Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romkabouter schreef:Tja, als je het leuk vind om je paard voor vol publiek te laten overdonderen door iemand die gewoon goed kan zitten en ze voorwaarts laat jagen door een hulp is het een prima systeem
Maar zadelmak heb ik een andere definitie van.
Desiree schreef:Ik zou mijn paard als het zadelmak moest worden liever op het Balingehof brengen omdat het paard daar echt vertrouwen wordt bijgebracht.
KiWiKo schreef:alles wat ik niet zadelmak krijg breng ik gelijk naar Gert.
Krijg iedere keer weer hele fijne paarden terug.
Vol vertrouwen, super eerlijk.....![]()
nee, doe ik niet moeilijk over......
Ik zou zelf niet kiezen om mijn jonkie in zo een seminar mee te laten lopen, maar ik heb er ook zeker geen problemen mee als mensen dit wel doen.
bij sommige jonkies kan het heel erg helpen als ze ontzettend overdonderd zijn.
OranVera schreef:Desiree schreef:Ik zou mijn paard als het zadelmak moest worden liever op het Balingehof brengen omdat het paard daar echt vertrouwen wordt bijgebracht.
Ik heb ook het idee dat het te snel gaat. Het paard wordt zo overdonderd en zo kan dus snel het vertrouwen weg zijn. Ik vond het inderdaad ook vreemd dat ze wel rustig waren tussen al die mensen!! het waren er zoveel!! Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik er nou voor ben of tegen...
KiWiKo schreef:Professor, misschien moet je eerst maar eens gaan kijken voordat je een mening hebt over iets (ev WAT voor een mening dan ook........ en tevens de manier waarop je dat neerzet!)
Gert rijd alles namelijk zadelmak met een touwtje aan een halster![]()
![]()
Dees schreef:Ik vind Gert van den Hof zeer zeker geen diermishandelaar.. au contrair.... hij laat het paard in zijn waarde en leert het paard tegelijkertijd dat wat de mens wil, ook doorgaat. Dat vinden paarden fijn, die duidelijkheid.
Ik kan zelf totaal niet wat Gert van den Hof doet, dus ben ik gedwongen het via de 'softe aanpak' te doen. Dat duurt vele malen langer en de uitkomst is lang niet altijd zo succesvol als de aanpak van Gert van den Hof. Die er bij elke clinic trouwens ook bij vertelt dat hij doorgaans de paarden gewoon 14 dagen op zijn erf heeft om deze eerste overrompeling te bevestigen naar gewone zadel/ruiter-acceptatie.
Professor schreef:Hij onderwerpt een paard alleen door afmatting, en door het overdonderen van het paard.
Dit heeft niets en ook niets met het werkelijke zadelmak maken van een paard.
Dit is schow ten kosten van het levendewezen paard, en snel geld verdienen ten koste van.
Iedere gezond denkende ruiter moet dit begrijpen, je hebt er niets aan, om zulke mensen met je paard om te laten gaan.