myler

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maxie

myler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 12:57

ik wil graag een mylerbit proberen bij mijn pony, nou vind ik de mylers flink aan de prijs om zo even te kopen om te proberen hoe mijn pony er op loopt. Is er ook een ruitersportzaak waar je deze bitten een aantal weken kunt uit proberen? zo ja waar?

Simone_40

Re: myler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:00

Wel een beetje ver bij jullie uit de buurt, maar bij van Rijs in Zevenhuizen (z-h), kan je het bit een tijdje proberen. Als het bit niet bevalt mag je het terug brengen.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 13:20

imke schreef:
Wel een beetje ver bij jullie uit de buurt, maar bij van Rijs in Zevenhuizen (z-h), kan je het bit een tijdje proberen. Als het bit niet bevalt mag je het terug brengen.

doen ze ook aan verzenden? dan zou het evt. kunnen

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:47

als het goed is geeft iedere ruitersportzaak die myler heeft ze mee voor proef, dit is een service van mylerbitten. ook hier in nederland. zou gewoon even zoek in je buurt wie bij jullie de mylers verkoopt en daar na vraag doen, en anders contact op nemen met myler nederland. heb ik ook gedaan, hebben zelfs nog iemand langs gestuurd om het juiste advies te geven omdat ik al jaren met een bit probleem zat.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:42

Ik zit er ook over te denken een Myler aan te schaffen, Wie is er bij jou langsgeweest, twister42?
Ik weet dat van Schie (bij Haarlem in de buurt) ze ook levert, ik zal ze morgen even bellen, en vragen hoe of wat..

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 23:21

bedankt voor de tips, ik heb nu een myler om te proberen voor 2 weekjes

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:44

Dabo schreef:
Ik zit er ook over te denken een Myler aan te schaffen, Wie is er bij jou langsgeweest, twister42?
Ik weet dat van Schie (bij Haarlem in de buurt) ze ook levert, ik zal ze morgen even bellen, en vragen hoe of wat..

tja ene paul hij is ook paadentandarts en werkt ook voor myler. als je het erg graag wil weten zal ik het even op zoeken en je een pb sturen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:15

Ik heb er inmiddels een (of eigenlijk 2) opgehaald bij van Schie.
De een is te groot, en de ander volgens mij net ff te klein... Kunnen jullie aan de hand van foto's zien of hij goed zit? Dan upload ik ze even...?

Ik heb trouwens de 'Stainless Steel Eggbutt without Hooks with Stainless Steel Low Port Comfort Snaffle™ (MB 04, Level 2) Copper Inlay'
Afbeelding

Ik denk trouwens dat jij Paul bedoelt die bij de hoofddistribiteur werkte..? Die had ik al gebeld, (tel.nummer stond in de folder) maar die werkt daar niet meer, omdat hij het te druk heeft met zijn tandartspraktijk. Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:43

ja dat zou zo kunnen, ik weet even niet meer hoe zijn achtenaam is. maar ja als hij er toch niet meer is. dan heeft zijn naam niet echt meer veel nut.

zie de afbeelding niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:42

Er zijn inderdaad wel wat adressen waar je mylers en andere bitten kan testen.
Maar voor de mensen die een myler toch te duur vinden heb ik nog een tip; in westernwinkels vind je bitten met een 'billy allen' mondstuk. Dat is vrijwel hetzelfde als een myler, zelfde werking. Deze bitten zijn ook van rvs te koop, als watertrens en D-trens, en mogen gewoon worden gebruikt bij wedstrijden Lachen Kosten 20 tot 35 euro.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:19

Je kan contact opnemen met een ruitersportzaak bij jou in de buurt. Ze zijn inderdaad niet goedkoop.

Jammer dat je niet in de buurt woont, ik heb er nog wel een liggen die je mocht lenen (mits die past natuurlijk)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:21

Ik rij zelf met een myler level 2/3.
Graag zou ik een myler level 1 proberen maar durf ook geen te kopen.
Mn pony is namelijk qua bitten vrij lastig.
Dus als iemand er een te leen heeft.... Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:26

Ik moet heel even denken welk level ik heb. Volgens mij een 2 ook... Op welke site kan je dat ook alweer vinden?
Ik weet dat er zo'n hele mooie site is met al die myler bitten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:30

Dabo schreef:
Ik denk trouwens dat jij Paul bedoelt die bij de hoofddistribiteur werkte..? Die had ik al gebeld, (tel.nummer stond in de folder) maar die werkt daar niet meer, omdat hij het te druk heeft met zijn tandartspraktijk. Knipoog

Dat is Paul Versluis. Knipoog

www.toklat.com/myler staan ze op.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:06

Ruitersportzaken voor verhuur gezocht dus HAR-->EA-GZ Diensten.