Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wappie1 schreef:laat aub niet een oud dier (20+) met een vijl behandelen. Ze hebben korte wortels aan de kiezen, je trekt ze zo los.
sethlover schreef:Raymond Ramakers, de enige fatsoenlijke paardentandarts beste van Europa en dus Nederland...
Hij zegt dat veel mensen zich voordoen als tandarts en die kloemelen dan wat aan, wat dus helemaal niks helpt.
simodi schreef:Update: hij is inmiddels geweest en heeft onze drie paarden gedaan, waaronder mijn 20+ merrie die enorme angst heeft voor tandenbehandeling. Of eigenlijk moet ik zeggen: angst had!
Want ze bleef voor het eerst heel erg rustig toen ze door Olav behandeld werd. Hij maakt eerst rustig kontakt met de paarden, gaat heel rustig te werk, het is onbegrijpelijk om te zien want eigenlijk zie je niets bijzonders!
Hij vijlt eerst rustig de bovenkiezen, daarna gaat de mondklem in. Bij mijn merrie lukte dit zelfs met sedatie niet in het verleden, nu ging ie er zo in! Er moesten bij haar ook nog 2 loszittende kiezen verwijderd woren, geen enkel probleem, geen verzet, en dit alles zonder verdoving!
Ik stond verbijsterd!
Ben zo blij dat ik hem heb laten komen. Bij alle drie de paarden (en ook de andere op stal) ging alles rustig en goed. Helemaal top!
sethlover schreef:Wat een extreem kortzichtige opmerking.Raymond Ramakers, de enige fatsoenlijke paardentandarts beste van Europa en dus Nederland...
Hij zegt dat veel mensen zich voordoen als tandarts en die kloemelen dan wat aan, wat dus helemaal niks helpt.
simodi schreef:[quote="detour
Het schijnt dat paarden geen zenuwen in hun tanden hebben, waardoor ze niks voelen. ben daar erg jaloers op.