Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jibbel schreef:Misschien kun je hem naar de opfok brengen? Moet je wel snel zijn, want de meeste gaan oktober/november weer naar binnen en zijn de plaatsen beperkt.
Sowieso is opfok voor zo'n jong dier het overwegen waard ivm. korte concentratie, wat betekend dat je weinig met hem kunt. Daarnaast is het voor zijn sociale ontwikkeling beter om met leeftijdsgenoten op te groeien.
Voor opfok adressen in Groningen kun je via de zoekfunctie zoeken naar 'opfokstallen' Er is een heel topic waar per provincie het eea staat.
Jibbel schreef:Jonge paarden kunnen zich niet lang concentreren op je. Dus houdt het in dat je weinig met hem kunt doen. (dat geef ik ook aan in mijn post)
Vind je het paardwaardig om een kwartiertje per dag te poetsen en m de rest alleen te laten staan?
Persoonlijk vind ik van niet en daarom heb ik besloten mijn jaarling in de opfok te zetten. Wat zeer goed bevalt.
Op basis van wat maak je je keus voor pension of opfok?
Vind je het zelf leuk om elke dag eventjes met je paardje te kroelen, of vind je het belangrijker dat hij evenwichtig in een groep opgroeit?
Ook in de opfok kun je poetsen/voetjes vragen/hem mee laten lopen.
Kendra schreef:Als je het goed wilt doen voor je paardje, breng je hem lekker naar een plek waar hij met vriendjes kan spelen en ravotten - en dan is een opfokstal inderdaad de beste plek!
Het is waar wat Jibbel zegt, je moet ook goed voor je paard zorgen. Je wilt toch ook dat hij het geweldig naar de zin heeft? Jij bent er maar 2 keer eventjes, die ander 22 of 23 uur moet hij het ook leuk hebben! Als je nu doet wat het beste is voor hem, kun je later nog jáááren plezier van hem hebben en er iedere dag net zo vaak heen gaan als je wilt! En er zijn vast wel opfokstallen in de buurt van Winschoten, kun je toch regelmatig gaan kijken en aanprutsen.