Stalling omgeving winschoten gezocht!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl23

Stalling omgeving winschoten gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:49

Hallo,

ik zoek voor mijn halfinger een stal in omgeving winschoten ben ik het bezit van auto maar moet te gek ver worden.

de eisen zijn nog niet zo speciaal gezien ik alleen belangrijk vind dat die overdag lekker buiten kan zijn en de nachten op stal kan staan een bak endergelijke is nog niet zo nodig hij is pas 1,4 jaar!! hij is vorige week gecastereerd en moet natuurlijk nog 6 weekjes apart kunnen staan.. verder is die heel lief en makkelijk..

de prijs moet ongeveer rond de 150 euro liggen goedkoper mag natuurlijk altijd:)

wie weet er iets??

de docw in winschoten is overgens een optie heb daar ook een optie op maar hangt af van waarneer de box vrijkomt(paardje staat te koop)

Groetjes marjolein

crazygirl23

Re: Stalling omgeving winschoten gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 10:45

niemand??? is wel een beetje spoed aan het worden als is het maar bij een boer die een plekje over heeft ...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:53

Misschien kun je hem naar de opfok brengen? Moet je wel snel zijn, want de meeste gaan oktober/november weer naar binnen en zijn de plaatsen beperkt.

Sowieso is opfok voor zo'n jong dier het overwegen waard ivm. korte concentratie, wat betekend dat je weinig met hem kunt. Daarnaast is het voor zijn sociale ontwikkeling beter om met leeftijdsgenoten op te groeien.

Voor opfok adressen in Groningen kun je via de zoekfunctie zoeken naar 'opfokstallen' Er is een heel topic waar per provincie het eea staat.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 11:13

Jibbel schreef:
Misschien kun je hem naar de opfok brengen? Moet je wel snel zijn, want de meeste gaan oktober/november weer naar binnen en zijn de plaatsen beperkt.

Sowieso is opfok voor zo'n jong dier het overwegen waard ivm. korte concentratie, wat betekend dat je weinig met hem kunt. Daarnaast is het voor zijn sociale ontwikkeling beter om met leeftijdsgenoten op te groeien.

Voor opfok adressen in Groningen kun je via de zoekfunctie zoeken naar 'opfokstallen' Er is een heel topic waar per provincie het eea staat.

snap even niet wat je bedoeld met korte concentratie?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:21

Jonge paarden kunnen zich niet lang concentreren op je. Dus houdt het in dat je weinig met hem kunt doen. (dat geef ik ook aan in mijn post)
Vind je het paardwaardig om een kwartiertje per dag te poetsen en m de rest alleen te laten staan?
Persoonlijk vind ik van niet en daarom heb ik besloten mijn jaarling in de opfok te zetten. Wat zeer goed bevalt.
Op basis van wat maak je je keus voor pension of opfok?
Vind je het zelf leuk om elke dag eventjes met je paardje te kroelen, of vind je het belangrijker dat hij evenwichtig in een groep opgroeit?

Ook in de opfok kun je poetsen/voetjes vragen/hem mee laten lopen.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 11:25

Jibbel schreef:
Jonge paarden kunnen zich niet lang concentreren op je. Dus houdt het in dat je weinig met hem kunt doen. (dat geef ik ook aan in mijn post)
Vind je het paardwaardig om een kwartiertje per dag te poetsen en m de rest alleen te laten staan?
Persoonlijk vind ik van niet en daarom heb ik besloten mijn jaarling in de opfok te zetten. Wat zeer goed bevalt.
Op basis van wat maak je je keus voor pension of opfok?
Vind je het zelf leuk om elke dag eventjes met je paardje te kroelen, of vind je het belangrijker dat hij evenwichtig in een groep opgroeit?

Ook in de opfok kun je poetsen/voetjes vragen/hem mee laten lopen.

ben bang dat ik hem in de opfok niet vaak kan zien enzo nu ga ik 2 keer per naar hem toe en doe ik altijd kort even wat met hem 1 keer snel poetsen en de andere keer klein stukje lopen en wil hem wel echt iedere dag zien

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:28

Tsja, het is jouw eigen keuze. Maar overweeg het eens als het niet lukt om een pensionstal te vinden.
Het gaat niet alleen om wat jij wilt, maar ook om wat goed is voor je paardje.
Beweging is bijv. voor zulke jonge dieren het allerbelangrijkste wat er is, ivm. botgroei en de dichtheid. En kun je deze beweging bieden als hij op een pensionstal staat? Zowel zomer als winter?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 00:01

Als je het goed wilt doen voor je paardje, breng je hem lekker naar een plek waar hij met vriendjes kan spelen en ravotten - en dan is een opfokstal inderdaad de beste plek!
Het is waar wat Jibbel zegt, je moet ook goed voor je paard zorgen. Je wilt toch ook dat hij het geweldig naar de zin heeft? Jij bent er maar 2 keer eventjes, die ander 22 of 23 uur moet hij het ook leuk hebben! Als je nu doet wat het beste is voor hem, kun je later nog jáááren plezier van hem hebben en er iedere dag net zo vaak heen gaan als je wilt! En er zijn vast wel opfokstallen in de buurt van Winschoten, kun je toch regelmatig gaan kijken en aanprutsen.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 00:05

Kendra schreef:
Als je het goed wilt doen voor je paardje, breng je hem lekker naar een plek waar hij met vriendjes kan spelen en ravotten - en dan is een opfokstal inderdaad de beste plek!
Het is waar wat Jibbel zegt, je moet ook goed voor je paard zorgen. Je wilt toch ook dat hij het geweldig naar de zin heeft? Jij bent er maar 2 keer eventjes, die ander 22 of 23 uur moet hij het ook leuk hebben! Als je nu doet wat het beste is voor hem, kun je later nog jáááren plezier van hem hebben en er iedere dag net zo vaak heen gaan als je wilt! En er zijn vast wel opfokstallen in de buurt van Winschoten, kun je toch regelmatig gaan kijken en aanprutsen.

ben toevallig vanmiddag bij een stal wezen kijken net over de grens in duitsland overgens gezellige nederlandse mensen haha ze boden stallen aan daar ging ik op af tot hij me vertelde dat die vanaf nov. zijn veulens en jaarlingen bij elkaar voegd en achter op het land zet waar ze overgens een hele grote inloopstal hebben het zijn nu nog allemaal merries maar komen vast nog wel een paar ruinen bij nu is die van mij dan ook toevallig nog geholpen vorige week dus tegen de tijd dat daar de groep wordt samen gevoegd kan die er lekker bij staan mag er zo vaak komen als ik wil!!

misshcien heeft er iemand anders ook nog wat in de aanbieding??? kijken kan natuurlijk nooit kwaad..

kwa opfok tot welke leeftijd is dat dan verstandig??

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:26

Dit is ook een fijn opfokbedrijf in Duitsland, en je betaalt er € 100.00 per jaar. http://www.eifelopfok.com. Ik weet niet, of ze nog plek hebben.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 16:39

Slotje:p ben inmiddels voorzien.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:33

Slotje Lachen

Denk je er wel om dat je na 1 week een ander topic in deze categorie mag openen, en dit topic pas over drie weken opnieuw mag plaatsen? Gerekend vanaf het aanmaken van dit topic.