Wie in omg. Zuidlaren helpt met Spaanse Pas?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Wie in omg. Zuidlaren helpt met Spaanse Pas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:14

Mijn 4-jarige zwartbonte Jaopie (moeder: Tinker, vader: Fries met dressuuraanleg), showy type, klein jaartje (met tussenpozen) onder het zadel, zou ik graag de Spaanse Pas aanleren. Boekjes gekocht, uiteraard eerst aan de hand, op de grond, begonnen ... hij begrijpt het niet. Of beter Ik begrijp het kennelijk niet. Doet wel allerlei leuke dingen op de grond, zeg maar, maar met S.P. gaat hij achteruit lopen of andere dingen die vast niet de bedoeling zijn. Dat ligt vast en zeker aan mijzelf, dus mijn vraag is nu: wie kan mij voordoen/helpen met het aanleren van de Spaanse Pas vanaf de grond? Omgeving Zuidlaren, want we wonen in Zuidlaarderveen. Over een (kleine) vergoeding in de vorm van autokosten of zo kan natuurlijk gesproken worden. Jaopie wordt momenteel dressuur gereden onder het zadel, heb 1 x in de week les van Z2 ruiter, die rijdt hem zelf ook 1 x per week, verder 1 x per week buitenrit, 2 x per week longeren, en wat er dan zo uitkomt. Staat 24/7 in de wei aan overkant van mijn huis. Is een jong, maar wat introvert paard, wel leergierig en vooral heel nieuwsgierig. Wie lijkt dit leuk?