DendroFleur schreef:Hoe is het gegaan? Ben helaas vergeten om tijdens onze prijsuitreiking op degene te letten die aan het inrijden waren. Als je tegen die tijd in de kantine bent geweest, ik was er met een bruinwit hondje.
Proeven gingen bij mij beroerd. Had ook niet anders verwacht. Ze had weer een tijd stil gestaan en ben eigenlijk pas de laatste week weer aan de gang. Maar met inrijden kon ik haar wel redelijk op lengte houden. Ze wil graag met haar hals erop lopen maar gebruikt dan niet de juiste spieren. In de proef krijg ik dat nog niet voor elkaar. Daarbij zit ik zelf ook even in een dipje, oververmoeid, verkouden etc. Punten vielen mij erg mee, 171 en 173. Maar heb ondanks fouten ook geen punt lager dan een 5 gekregen. Voorzichtig gejureerd dus.
Hoi hoi,
Bij mij ging het eigenlijk beter dan verwacht.....
Bij het inrijden liep hij super. Was heel erg bij mij en helemaal niet schrikkerig of afgeleid. Maar ja, toen moesten we de ring in
En de ramen van de kantine, het juryhokje, de deur naar de kantine...allemaal heeeeeeeel spannend. Dus mijn eerste proef was niet echt denderend. Toch ook wel een beetje mijn eigen fout hoor. Ik zat erop en was alleen maar bezig om hem op de hoefslag te krijgen/houden. I.p.v. dat ik hem goed aan het rijden hield (dus zelf de controle houden....
) was ik aan het "afwachten". Evengoed was ik heel blij want hij liep uiteindelijk toch wel zijn proefje (ietwat snel...dat wel... ik ben de combinatie die ervoor zorgt dat alles weer op tijd loopt of inloopt....
). Voor de eerste proef kregen we nog 172 punten....
Mijn tweede proef ben ik zelf meer aan het rijden gegaan.. En dat had resultaat. Hij was iets meer bij mij en het leek allemaal iets gecontroleerder en minder rommelig. Alleen jammer dat ik op een bepaald moment zooo blij was met mijn volte galop aanspringen en het gevoel daarbij...dat ik vergat om mijn volte af te maken. Klein foutje (oeps) en dat leverde me een 4 op. Heel jammer.
Onverwacht was ik in mijn tweede proef toch nog 2e met 189 punten.
Al met al een superdebuut en ik ben dan ook heel trots op mijn monstertje.
Ik had dus uiteindelijk wel een lekker, leuk en gezellig dagje...Met een winstpuntje. Wat wil een mens nog meer....
Oh, en Bantu was echt geweldig als voorlezer. Absoluut fijn dat ze er voor me was (en de volgende keer zal ik echt heeeeel goed luisteren naar je Anita...
).
Ik vond de jury wel streng trouwens. Bij mij in de groep reed iemand een (vond ik) nette proef, maar zij is toch behoorlijk afgestraft op het feit dat ze tijdens de proef tegen haar paard praatte. Tuurlijk weten we dat je niet mag praten, maar met die hyperpaarden is het af en toe wel handig dat je even iets geruststellends mag zeggen en in de B zou je toch verwachten dat zoiets wel een beetje door de vingers wordt gezien?
Ga je wel nog starten met Ramony? Of nog verder doortrainen?
Ik heb nu helemaal zin om te gaan starten...maar dat zit er voorlopig niet in, want alle data ben ik al volgepland met andere leuke dingen....
Groetjes, Linda