Zadelmaker omg. Zuidholland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Villa

Zadelmaker omg. Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 12:27

Zoals de titel al zegt, ik ben opzoek naar een goede zadelmaker omg. zuidholland.
Eentje die mijn zadel weer goed passend kan opvullen. En die niet te beroerd is om op stal het zadel aan te passen, zodat we meteen kunnen zien of hij goed past, en ik niet weken zonder zadel zit.
Voorrijkosten betalen is natuurlijk geen probleem.

Wie kan mij helpen met een goede zadelmaker? Haha!

EllyC

Re: Zadelmaker omg. Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:49

VAN RIJS komt hier altijd in de buurt en zou en goede zijn

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:42

bij ons op stal heb ik een aantal maal Arie Boer aan het werk gezien.. aardige en vakkundige man, legt alles goed uit Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:19

Van Rijs is inderdaad goed. Zit in Zevenhuizen.
Divoza heeft ook een zadelpas/maak service waar ik goede verhalen over hoor. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:17

Arie Boer, Anneke van Sas en van Rijs komen in Zuid-holland en aan huis.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:29

Ria's zadelmakerij. Komt ook aan huis, maar ik heb geen idee of ze het aan huis ook gelijk veranderd Knipoog
Ik heb nog niet eens 3 uur zonder zadel gezeten. Ze had hem binnen 3 uur alweer klaarliggen om te worden opgehaald Lachen

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:36

Bedankt allenmaal! ik ga van de week lekker rond bellen voor een afspraak Haha!

Amanda schreef:
Divoza heeft ook een zadelpas/maak service waar ik goede verhalen over hoor. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

De divoza heeft juist mijn zadel verknalt, helaas. ZadelPas service is inderdaad goed, maar gekgenoeg is het niet dezelfde man die ook het zadel (maakt/)aanpast. En daarbij mag je vaak ook 2 weken wachten, dus dat is geen optie meer Clown

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:44

Ja, dan kan ik me voorstellen dat je daar niet meer naartoe wilt Ja
Maar van Rijs is erg goed. Doet bij ons op stal ook de zadels. En elke keer is het weer vakwerk.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:27

Sorry, maar ik ben niet te spreken over van Rijs, hij heeft 2 zadels van mij verknald en vult scheef op Boos! met de zoekfunctie kun je hier waarsch wel meer over lezen

Ik heb goede ervaringen met Mr. ed in maasland, komt aan huis en past zadel ter plekke aan

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:31

Ik zou voor Arie Boer kiezen, hoor echt alleen maar positieve berichten en heb hem op stal een keer aan het werk zien gaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:32

Ik stem ook op Mr. Ed... Stuur al mijn klantjes naar hem door. Heb hele goede ervaringen met hem!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:49

Met van Rijs was ik de laatste twee keer niet blij. Eerste keer dat ik niet blij was zeiden ze mijn zadel wel passend te krijgen, drie keer geweest en uiteindelijk liep paard er zelfs kreupel door. Toen een ander tweedehands zadel overgenomen van iemand en problemen waren gelijk opgelost. Maar wel dus 200 euro lichter aan reparaties. Pas ze toch nog een kans gegeven, gebeld voor een afspraak en zou de week erna teruggebeld worden om een afspraak te maken. Zelf uiteindelijk na anderhalve week teruggebeld, stond ik niet op hun lijstje, maar zouden zo snel mogelijk terug bellen. Na weer anderhalve week wachten weer zelf gebeld. Ging het nog even duren want de zadelmakers waren allemaal de komende drie weken op vakantie. Uiteindelijk duseen ander gebeld, Ria's zadelmakerij en die stond twee weken later op de stoep en heeft keurig werk geleverd. Van Rijs belde uiteindelijk nog om een afspraak te maken, ruim zes weken na mijn eerste telefoontje.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:51

Een ieder heeft andere ervaringen Lachen Ik heb al 5 jaar goede ervaringen met Van Rijs, maar er zijn er zat die iets anders denken.
Zo heb ik het niet op Divoza of Hyporama.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:55

Iemand het telefoonnummer van Arie Boer voor mij??
Ik ben toevallig ook op zoek naar een zadelmaker en kwam hier via de zoekfunctie terecht.

Bij de Mr.Ed heb ik mijn eerste zadeltje vandaan en erg passend kan/kon je die eigenlijk niet noemen Bloos
Nu inmiddels alweer een aantal jaar geleden, maar als ik hem nu op haar rug leg vraag ik me af en toe echt af hoe die ooit gepast zou kunnen hebben.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:01

Ik stem op Arie Boer Ja zoals al gezegd is hier legt hij zeer goed uit, neemt echt de tijd en komt niet om geld te maken maar om een probleem op te proberen lossen.
Van Rijs heeft sinds kort een heel handig apparaat waar hij mee kan zien hoe het zadel ligt en wat erbij kan qua vulling, maar zonder dat apparaat ben ik echt geen fan van hem.

AndreaB: Zie de website van Arie Boer voor zijn telefoonnummer.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:58

Ik adviseer je om Arie Boer te nemen. Fijne, kundige man, geen poespas en onzinpraatjes, kan alles terplekke doen, dus je zadel ben je niet kwijt. Hij zit hier trouwens ook op bokt onder de naam zadelboer.

Van Rijs: tja wat zal ik daar eens over zeggen: aan mijn zadel hoeft ie niet te komen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:17

arie boer. super man is dat, komt niemand anders meer aan mijn zadels en paarden en ik heb iedereen in de regio al gehad.

Waldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:15

Van Rijs hoeft bij mij ook echt niet meer te komen.
Heeft mijn zadel wat ik bij hem gekocht heb helemaal verpest.
Kon er dus niks meer mee en kreeg er nog max 200 euro voor (terwijl die dus tweedehands nog geen jaar eerder 800 had gekost).

Godfried Broekman is bij mij geweest en dit vond ik een hele fijne man.
Legt alles netjes uit, laat zien wat hij doet en waarom. Laat ook zien wat voor effect het heeft
en kan precies uitleggen waar het voor nodig is.
Echt hele fijne man!

Arie Boer hoor ik inderdaad ook alleen maar goede verhalen over.
Maar daar heb ik dus zelf geen ervaring mee.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:50

Ik heb vandaag Van Rijs bij mijn zadel gehad en wat ik al vermoedde bleek waar te zijn. Ik heb hem hiervoor laten aanpassen door Ria en toen vond ik al dat ie voor niet goed lag, te veel belasting op 1 punt. Op den duur ging mijn pony niet goed lopen, doordat het zadel (achteraf gezien) op de monikskapspier drukte. Vervolgens weer Ria laten komen, maar volgens haar was er niets mis mee, maar ze heeft hem toch weer iets aangepast.
Toen Van Rijs vanmiddag kwam, bleek idd dat hij helemaal niet goed lag aan de voorkant. Het opvulwerk moet ik uiteraard nog afwachten, maar dat het iig geconstateerd werd, was ik al blij mee. Ria hoeft bij mij iig niet meer te komen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:48

hoe is van Rijs met laarzen aanmeten??