Wie kan mij helpen???Mijn pony is aggresief!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

Wie kan mij helpen???Mijn pony is aggresief!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 09:36

Ik ben al een tijdje bezig met de manier van hempfling.
Dit ging heel goed. Maar nu mijn pony hengstig is is ze met grondwerk heel agressief tegen mij en dreigt ze met te bijten.
Wie kan mij helpen?? (Ik woon in Oene, gemeente Epe, tussen Apeldoorn en Zwolle)

liljebo

Re: Wie kan mij helpen???Mijn pony is aggresief!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:20

Ik zie dat je nog een keer probeert iemand te vinden die je verder helpt. Goed hoor... ik kan zelf niet komen (woon in zweden) maar ik hoop voor je dat je een behulpzaam iemand in de buurt vindt. Succes.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:39

ik heb zelf les van janneke buddendijk, mijn paard was dan niet agressief maar juist te passief... door deze lessen zijn de verhoudingen helemaal recht gezet.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:47

zijn er bij stal mansoer in arhem niet mensen die trainingen geven?? (arnhem)
en als mijn dametje hengstig is blijf ik gewoon een beetje uit haar buurt.
ik word in die tijd van de maand ook het liefst een beetje met rust gelaten, dan mag zij dat ook

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:21

Ik heb alleen het geld niet om lessen te nemen....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:19

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn paard en dat dus opgelost met de juiste instructie... wat verwacht je dan, dat mensen je gratis gaan helpen?

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 11:17

Wendy schreef:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn paard en dat dus opgelost met de juiste instructie... wat verwacht je dan, dat mensen je gratis gaan helpen?

Waarom niet?? In ruil dat ik klusjes doe voor ze ofzo??

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:56

idd. ik zou het gratis voor je doen.
ik doe mijn hobby voor fun niet voor Geld.
als ik dichter bij je zou wonen zou ik je zeker helpen Knipoog
Groetjes

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:39

MarisCheyen schreef:
idd. ik zou het gratis voor je doen.
ik doe mijn hobby voor fun niet voor Geld.
als ik dichter bij je zou wonen zou ik je zeker helpen Knipoog
Groetjes

Bedankt dat je het hebt aangeboden maar het is inderdaad te ver weg.
Ik geloof zeker dat er mensen helpen zonder er geld voor te vragen.
Alleen moet ik hopen dat er iemand in mijn buurt is...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:52

Kan die mevrouw die je eerder heeft geholpen je nu niet ook helpen? Zij kent jou en je pony.

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:55

geen geld om te lessen ? en wat dan als je pony een keer medische zorg nodig zou hebben ? Heb je daar dan wel een potje voor ? Klinkt zorgelijk

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:19

kingbilly schreef:
geen geld om te lessen ? en wat dan als je pony een keer medische zorg nodig zou hebben ? Heb je daar dan wel een potje voor ? Klinkt zorgelijk

Ja, medische kosten betalen mijn ouders wel.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:19

Ik vraag me een beetje af wat je moeder er mee doet , want hij was toch ook haar paard ?
Als mijn paardjes problemen hebben gaat mijn zakgeld en spaargeld daar naar toe. Dan vraag ik of dat marjan wilt komen of dat iemand van de manege waar ik rijd langs wil komen voor het geld dat ik heb. En mischien met je dat NH eerst een beetje achterwegen houden , ookal is dat wat je wilt , maar als hij dan beter gaat , kan je daar altijd nog mee gebinnen.
Heb je trouwens een camara die kan filmen ?
Want dan kan ik een beetje beter beeld van haar krijgen , en de rest denk ik ook.
Mischien kan je haar in de wei filmen enzo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:03

NH laten zitten? Volgens mij heb je het dan niet helemaal begrepen. Mits goed uitgevoerd kun je dit soort problemen uitstekend aanpakken met NH. De band met je paard zal er ook enorm sterk van worden Ja

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:24

Wendy schreef:
NH laten zitten? Volgens mij heb je het dan niet helemaal begrepen. Mits goed uitgevoerd kun je dit soort problemen uitstekend aanpakken met NH. De band met je paard zal er ook enorm sterk van worden Ja

Dat klopt , maar aangezien laura er net mee begint , en haar pony er niet helemaal goed op reageerd , denk ik ewerst de basic aanpakken inplaats van je helemaal richten op dat het grondwerk goed gaat.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:30

maar juist de nh basics zijn ideaal hiervoor. Alleen moet je de basics dan kennen. Ik weet dat ts weg is van hemfling en dat begrijp ik ook wel, want het ziet er geweldig uit in de boeken en op films. Maar uitgerekend hierbij ontbreken handvaten voor die basics. Maar iemand die persoonlijk komt helpen/les geeft ed, kan juist wel die basics bijbrengen, waardoor een probleem met verhoudingen kan worden opgelost.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:37

Wendy schreef:
wat verwacht je dan, dat mensen je gratis gaan helpen?

sommige bokkers zijn nou eenmaal geen geldwolven en komen graag iemand gratis helpen!
@ ts vind juist goed dat je hulp zoekt. Sommige dingen kan je nou eenmaal niet alleen oplossen. Vind jammer dat ik je niet kan komen
helpen, simpelweg omdat ik geen oplossing voor je probleem weet....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:42

DiegoWendy schreef:
sommige bokkers zijn nou eenmaal geen geldwolven en komen graag iemand gratis helpen!
@ ts vind juist goed dat je hulp zoekt. Sommige dingen kan je nou eenmaal niet alleen oplossen. Vind jammer dat ik je niet kan komen
helpen, simpelweg omdat ik geen oplossing voor je probleem weet....

Dus als je dat niet doet ben je een geldwolf?
Voor een goede bekende doe ik een heleboel, maar voor een onbekende bokker die gratis hulp wil niet nee. Heb ook nog wel wat anders te doen.
Bovendien zou ik niet zomaar iedereen met zo'n probleem aan de slag willen laten gaan. Grote kans dat die goedwillende persoon het probleem verergert. En wat nou als de pony van de TS de goedwillende helper verwondt? Dan is zij aansprakelijk...
Ook dat is in een lessituatie anders.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:14

De ts oefend geloof ik nog met NH , daarmee kan ze beter denk ik stoppen , wat lukt en ze goed weet niet.
Licht er aan wat je er onder verstaat.
Als het grondwerk niet goed gaat , zou ik er niet meer door gaan ZONDER hulp. Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:20

@wendy: volgens mij draaf je een beetje door.... Ts is op zoek naar iemand die haar wil helpen. Misschien vindt ze die op deze manier. Mensen die het niet gratis willen doen hoeven toch niet te reageren?
En als de pony de helper verwondt betaalt de ziektenkostenverzekering van diegene volgens mij gewoon...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:32

shera schreef:
@wendy: volgens mij draaf je een beetje door.... Ts is op zoek naar iemand die haar wil helpen. Misschien vindt ze die op deze manier. Mensen die het niet gratis willen doen hoeven toch niet te reageren?
En als de pony de helper verwondt betaalt de ziektenkostenverzekering van diegene volgens mij gewoon...

En die ziektekostenverzekering gaat het vervolgens weer verhalen op de aansprakelijkheidsverzekering van de TS.
Anyway: ik wens de TS veel succes, ik hoop dat ze er uit komt met haar pony.
Maar wees wel realistisch: voor echt goede hulp zul je waarschijnlijk moeten betalen helaas.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:19

Wendy schreef:
shera schreef:

En die ziektekostenverzekering gaat het vervolgens weer verhalen op de aansprakelijkheidsverzekering van de TS.
Anyway: ik wens de TS veel succes, ik hoop dat ze er uit komt met haar pony.
Maar wees wel realistisch: voor echt goede hulp zul je waarschijnlijk moeten betalen helaas.

Goh, waarom moet je hierover beginnen?? er kan altijd iets gebeuren maar daar hoef je het nu toch niet over te hebben??
Dat word dan heus wel geregeld door de ziektenkostenverzekering.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:24

laurahi schreef:
Dat word dan heus wel geregeld door de ziektenkostenverzekering.

Nee hoor, jij (of vanwege je leeftijd jouw ouders) bent aansprakelijk als jouw pony een ander verwondt. Als iemand professional is, wordt daar door de verzekering anders tegenaan gekeken.

Het is een verzekering he, geen filantropische instelling. Verzekeringen willen winst maken en zo weinig mogelijk uitkeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:38

Verplaatst naar EA-GZ.
Verzoekje om verder ontopic te blijven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:27

Ik kan je niet ter plekke helpen, maar een paard dat mij aanvalt moet dat toch echt bekopen met een behoorlijk pak op zijn je weet wel! Geen paard, maar ook geen hond zal het in z'n kop halen om me te bijten of aan te vallen! Zweep mee volgende keer en als ze wil bijten een rake tik met veel schreeuwwerk om het madam af te leren. Hengstig of niet...jij moet boven haar staan! In een kudde krijgt ze met dit soort manieren ook lik op stuk van de paarden die boven haar staan,en geloof mij dat gaat vele malen harder dan een tik met de zweep!
Heb het gisteren weer zien gebeuren in een groep dat er een op z'n plek werd gezet en daar wil jij als mens niet tussen staan zo hard gaat dat.