Ok, excuses als dit fout staat, maar ik had werkelijk geen idee waar ik dit zou kunnen plaatsen...
Dit najaar zou ik twee keer fotograferen voor een koor dat voor desbetreffende concerten ook een programmaboekje in elkaar zal draaien. Totaal niet paardgerelateerd dus, maar bij "programmaboekje" moet je je wel iets soortgelijks voorstellen als bij de (grotere) concoursen. Info over het evenement en advertenties.
Good, beetje raar gegaan: "lever je dan ook nog even een advertentie aan?" "joah is wel goed!"
Nooit meer aan gedacht, tot ik me gisteravond plotseling bedacht dat vandáág de deadline was voor het aanleveren... Eigenlijk nooit geinformeerd naar hoe ze de advertenties aangeleverd zouden willen zien.
Heb gister en vandaag al wat zitten knutselen. Ben met logisch nadenken al zover gekomen dat het vast de bedoeling was dat ik maximaal een halve pagina (half A5'je) in beslag zou nemen en dat het vast een simpel zwart-wit geprint (copyshop-)boekje zou worden. Dus ontwerp in zwartwit, das logisch...
Maar....
Hoe lever ik het precies aan? Als jpg? Als pdf? Ik heb eigenlijk alleen ervaring met full-color drukwerk en professionele ontwerpers... Ik heb al allerlei doemscenario's in m'n hoofd gehaald van programmaboekjes die in elkaar worden geflanst met Word enzo...
Daarom mijn vraag: wie maakt er wel eens dergelijke programmaboekjes, en hoe willen jullie de advertenties dan aangeleverd hebben?
Het moge duidelijk zijn dat er een beetje haast bij is, maar met één of twee reacties ben ik al blij, dan heb ik in ieder geval iets een indicatie.