(GZ) Tips en Ideeen voor beginner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tobila

(GZ) Tips en Ideeen voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 12:11

Hallo allemaal.

Ik ga nu misschien wel een onmogelijke vraag stellen, aangezien ik geen idee heb wat de mogelijkheden zijn Bloos

Het gaat om het volgende:
Ik heb onlangs een jaarling gekocht samen met mijn partner. Ik heb 20 jaar ervaring met paarden, dus dat is het probleem niet, maar mijn partner heeft nog helemaal geen ervaring. De verzorging en alles wat daarbij komt kijken, komt wel goed, hij wil graag, hij staat overal voor open en hij is totaal niet bang (vooral het laatste is een erg groot voordeel Ja ).

Het enige "probleem" is, dat hij nog niet kan rijden. Als het moment daar is dat ons paard bereden kan worden, wil hij dat ook graag gaan doen. Het duurt nog wel ruim 2 jaar, maar die tijd heeft hij ook wel nodig om het te leren. Zeker op een jong paard gaan rijden, die nog veel moet leren, is niet zomaar iets.

Hij heeft inmiddels wel een paar lesjes gehad op een manege hier in de buurt, maar daar reed hij als enige beginner tussen de gevorderden, wat hij niet bepaald prettig vond. Hij vind't al helemaal niet leuk om tussen nog 12 andere paarden in zo'n bak te rijden, wat ik me voor kan stellen, maar ja, je moet er wat voor over hebben, he Haha! (Hij zou het liefste tijdens een bosrit of strandrit leren paardrijden Clown ) Er is hem toen gezegd dat hij beter priveles kon gaan nemen in het begin om met name het lichtrijden onder de knie te krijgen. Daar wilde hij voor gaan, maar dat kon alleen overdag en dat gaat echt heel moeilijk, vanwege zijn werk.

We zijn langs meerdere maneges geweest, maar dan stuiten we op hetzelfde probleem als hierboven of als ze wel echte beginnerslessen hebben kom je op een wachtlijst te staan van ruim een jaar (heeft hij overigens wel gedaan, hoor)

Nou is mijn vraag: heeft iemand tips, ideeen, maakt niet uit wat, hoe hij het beste kan leren paardrijden?

Alvast bedankt!

Tobila

Re: (GZ) Tips en Ideeen voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:05

Heb ik deze vraag eigenlijk wel in het goede forum gezet?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:40

Tobila schreef:
Heb ik deze vraag eigenlijk wel in het goede forum gezet?

Ja hoor! Knipoog

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:45

poe erg lastig.

zo te lezen woon je op texel. heb je geen kennisen met een braaf paard. datr je daar je partner op kan leren rijden?

tussen de gevorderden rijden is erg lastig.. maar je leert wel het snelt omdat je de anderen liever niet in de weg loopt.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:02

Hahaha, ja, zo had ik de tekst achter "woonplaats" nog niet bekeken, had heel goed Texel kunnen zijn!! Ik woon in Dordrecht (eigenlijk een eiland) en vroeger noemden ze de Dordtenaren "schapenkoppen", dus vandaar!!

*weer ontopic*

Het is inderdaad lastig en inderdaad, wat je al zei, hij leert 't misschien wel sneller, omdat hij niemand in de weg wil rijden, maar hij wordt er daarentegen ook heel onzeker van. De instructrice gaf hem ook niet genoeg aandacht (dat ging ook gewoon niet, zonder de rest te vergeten, zo ongeveer). Hij was merendeel van de tijd alleen maar aan het stappen en hij baalde daardoor natuurlijk als een stekker.
Ik heb er weleens aan gedacht om iemand te zoeken/vragen met een braaf paard, maar dat vind ik nogal wat Bloos
Ik vraag dan ook niet niks en helemaal, omdat hij ook nog eens 1.95 lang is en zo'n 90 kilo weegt...

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:56

Hoi mede-dordtenaar.

Misschien kan je op een manege vragen of ze 1x per week een manegepaard ter beschikking stellen voor een uurtje, dat je hem zelf les kan geven.
Ik heb je ook een pb gestuurd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:01

Tobila schreef:
Hahaha, ja, zo had ik de tekst achter "woonplaats" nog niet bekeken, had heel goed Texel kunnen zijn!! Ik woon in Dordrecht (eigenlijk een eiland) en vroeger noemden ze de Dordtenaren "schapenkoppen", dus vandaar!!

haha.. verkeerd opgevat dus..

je hebt dus een echte man zoals ik het lees.. indd lastig. een manege vragen om een paard te huren lijkt me ook een goede optie. maar ik ga er van uit dat de bak dan niet beschikbaar is.

en alle maneges in de buurt al gehad?

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:07

Er zijn ook mensen die priveles geven op hun eigen paard, kijk eens op mp of zet zelf een berichtje misschien dat je een leuk adresje vind

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 18:50

Hihi, echt tof!! ik heb net een pb-tje gehad, dat hij het mag proberen op een trekpaard. Dat paard staat bij onze jaarling in de wei, dus beter kan niet!!

Nogmaals bedankt Niki!!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 18:51

Allemaal wel heel erg bedankt voor de tips, die ik heb gekregen!!!!!!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:58

Ik wilde nog aanbieden bij het lezen van je berichtje. Mijn paard kan eventueel ook wel een aantal keer bereden worden. Het gaat om een groot paard (1,80) Maar is braaf. Er rijden ook kindjes op die nog leren paardrijden. Mijn vriend is ook groot en past er makkelijk op.
Echter woon ik wel bij Tilburg net over de grens. Mocht het iets voor je zijn, stuur gerust een pb!