Ik ga nu misschien wel een onmogelijke vraag stellen, aangezien ik geen idee heb wat de mogelijkheden zijn

Het gaat om het volgende:
Ik heb onlangs een jaarling gekocht samen met mijn partner. Ik heb 20 jaar ervaring met paarden, dus dat is het probleem niet, maar mijn partner heeft nog helemaal geen ervaring. De verzorging en alles wat daarbij komt kijken, komt wel goed, hij wil graag, hij staat overal voor open en hij is totaal niet bang (vooral het laatste is een erg groot voordeel

Het enige "probleem" is, dat hij nog niet kan rijden. Als het moment daar is dat ons paard bereden kan worden, wil hij dat ook graag gaan doen. Het duurt nog wel ruim 2 jaar, maar die tijd heeft hij ook wel nodig om het te leren. Zeker op een jong paard gaan rijden, die nog veel moet leren, is niet zomaar iets.
Hij heeft inmiddels wel een paar lesjes gehad op een manege hier in de buurt, maar daar reed hij als enige beginner tussen de gevorderden, wat hij niet bepaald prettig vond. Hij vind't al helemaal niet leuk om tussen nog 12 andere paarden in zo'n bak te rijden, wat ik me voor kan stellen, maar ja, je moet er wat voor over hebben, he

We zijn langs meerdere maneges geweest, maar dan stuiten we op hetzelfde probleem als hierboven of als ze wel echte beginnerslessen hebben kom je op een wachtlijst te staan van ruim een jaar (heeft hij overigens wel gedaan, hoor)
Nou is mijn vraag: heeft iemand tips, ideeen, maakt niet uit wat, hoe hij het beste kan leren paardrijden?
Alvast bedankt!