Veiligheidscertificaat voor aequor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Veiligheidscertificaat voor aequor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:40

Wie kan mij meer vertellen over het veiligheidscertificaat van Aeqour??
Ik mag sinds dit jaar geen stage meer geven aan de leerlingen van deze school omdat ik het certificaat niet heb.
Wat ik er van heb begrepen is dat het me ongeveer een 2000 euro gaat kosten om dit te halen?
Er is natuurlijk geen haar op mijn hoofd die er ook maar over nadenkt om zo'n bedrag te betalen! Maar heb ik het allemaal wel goed begrepen en is b.v een E.H.B.O. diploma ook voldoende?
Aan welke eisen moet je stal precies voldoen om zo'n certificaat te halen?
En ik heb het niet over het F.N.R.S certificaat, al denk ik dat dat hetzelfde is???

M_aaike_

Re: Veiligheidscertificaat voor aequor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:45

aerdenhout1 schreef:
Wie kan mij meer vertellen over het veiligheidscertificaat van Aeqour??
Ik mag sinds dit jaar geen stage meer geven aan de leerlingen van deze school omdat ik het certificaat niet heb.
Wat ik er van heb begrepen is dat het me ongeveer een 2000 euro gaat kosten om dit te halen?
Er is natuurlijk geen haar op mijn hoofd die er ook maar over nadenkt om zo'n bedrag te betalen! Maar heb ik het allemaal wel goed begrepen en is b.v een E.H.B.O. diploma ook voldoende?
Aan welke eisen moet je stal precies voldoen om zo'n certificaat te halen?
En ik heb het niet over het F.N.R.S certificaat, al denk ik dat dat hetzelfde is???

Ik doe zelf een paarden opleiding.
Bij ons op school is het geloof ik zo dat als een leerling graag bij jou stage zou willen lopen deze dat dan via zijn/haar stage begeleider kan regelen.
Er komt dan na het invullen van een aantal formulieren een inspecteur van aequor om het bedrijf te bekijken.

Nou weet ik hier niet heel veel van, maar wat ik wel weet is dat er constant iemand aanwezig moet zijn op het bedrijf. Wat er aan kosten aan vast zit weet ik niet, maar volgens mij bijna niets.

misschien dat de site van Aequor je iets verder kan helpen. http://www.aequor.nl

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:48

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:58

Tja die link, dat weet ik al,ik ben jaren een erkend bedrijf geweest n.l. maar ik kan nergens vinden hoe ik aan dat veiligheidscertificaat kan komen en wat het me aan tijd en geld kost.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:29

aerdenhout1 schreef:
Tja die link, dat weet ik al,ik ben jaren een erkend bedrijf geweest n.l. maar ik kan nergens vinden hoe ik aan dat veiligheidscertificaat kan komen en wat het me aan tijd en geld kost.

na wat ik weet kost het je helemaal niets. Heb zelf de opleiding paardenhouderij gedaan en ben meerdere stages begonnen bij bedrijven die zich nog moesten aansluiten en heb nooit iets gehoord over onkosten.
En erg veel tijd gaat er bij het aansluiten volgens mij ook niet inzitten, komt iemand langs om te kijken of je geschikt bent en that's it.
Maar als je het zeker wilt weten, waarom neem je dan niet gewoon contact op met de aequor?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:30

Poeh dat is me nogal een bedrag.
Ikzelf denk dat de eisen niet heel hoog zijn..ken een pensionstal die draait om het gehaalde nummer van iemand anders, die daar nu weg is. Degene die de boel erna runde had nihil verstand van paarden en mocht haar nummer behouden zover ik weet...imo staat de aequor dus voor niets met alle gevolgen van dien.
Gewoon proberen als je het mij vraagt en even contact opnemen.

Caroltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:28

De eisen waaraan je moet voldoen staan op http://www.veiligpaardrijden.nl
Daarnaast betaal je een bedrag voor de keuring. (soort APK keuring)
Hippische accommodaties met stallen: € 507,00
Hippische accommodaties zonder stallen:€ 433,00

Mocht je nog vragen hebben stuur maar een pb.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:44

Kijk...dit is wat ik bedoel..hier heb ik wat aan! Hartstikke bedankt.
Heb wel een vraagje...moet er niet iemand op de stal zijn die een E.H.B.O. diploma heeft?? Dat kan ik nergens vinden n.l.
Zou in mijn ogen best raar zijn aangezien de eerste hulp toch het belangrijkste is wat betreft de ruiters.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:23

Ik denk dat er iemand moet zijn met BHV Aerdenhout?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:34

En je BHV, is die ook niet nodig?

Caroltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:24

Tot voor kort was het volgende van toepassing, ik weet namelijk niet of er de laatse paar maanden nog veranderingen zijn geweest. Voor het veiligheidscertificaat was het in ieder geval een BHVér nodig tijdens de lessen. Trouwens in ieder bedrijf waar een gezagsverhouding (werkgever/werknemer) bestaat, is de Arbowet van toepassing. Volgens de Arbowet zou er altijd iemand aanwezig moeten zijn die de arbo taken, waaronder de BHV op zich neemt, dit is ook het geval als je alleen maar met vrijwilligers werkt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:20

Of er een BHV-er moet zijn ligt toch aan het aantal werknemers die het bedrijf in dienst heeft? Ik dacht bij 5 of meer werknemers verplicht een BHV-er.