Hulp gezocht voor Roemeense paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Hulp gezocht voor Roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:37

Omdat het topic in Medisch op slot moest heb ik het hier opnieuw, voor de mensen die het graag willen volgen.

Hier even het verhaal van het vorige topic:

Gisteren ging ik naar een goeie kennis van mij die altijd Turkse honden opvangt en herplaatst.
Nu echter gaat het niet om honden, maar om Roemeense paardjes.
Deze paardjes staan in een dierentuin die gesloten is, en waarvan vandaag de poorten dicht zijn gegaan. Eigenlijk zouden de dieren die nog in de dierentuin zijn (3 leeuwen, 4 paardjes en een aantal honden en katten) dus gewoon niet meer gevoerd worden, en ze werden dus eigenlijk achter gelaten om dood te gaan.
Nu heeft die kennis van mij contact met iemand daar, die om hulp heeft gevraagd, dus ze heeft geld gestort, waarmee deze persoon de dieren de komende 5 weken nog kan voeren.
Inmiddels zijn ze bezig om een DA te laten komen zodat ze gevaccineerd kunnen worden en uiteindelijk gezond genoeg zijn om te reizen, want ze gaat ze zelf ophalen en hierheen brengen.

Nou kan ze ze niet alle 4 tegelijk laten komen, dus als eerste is het de bedoeling dat een 20 jarig vosje en een 3 jarige hierheen komen.
De 3 jarige heeft een gezwel op zijn hoofd, waarvan niet duidelijk is wat het precies is. Hij schijnt als jong paardje een trap tegen zijn gezicht te hebben gehad, en het kan dus een botvergroeiing zijn, maar ook een ander soort gezwel.
De veearts waar mijn kennis altijd mee samenwerkt heeft gezegd dat ze het ziet zitten om te kijken of ze dit paardje kunnen helpen.
(als het niet meer gaat zal dit paardje wel ingeslapen worden natuurlijk.)

Nou zullen mensen wel denken, waarom laten ze die daar niet gewoon inslapen als ze ze niet meer willen, maar schijnbaar is dat niet de normale gang van zaken daar, ze schijnen daar gezonde dieren niet te euthanaseren.
Momenteel worden er veel paarden aan bomen vastgebonden en achter gelaten (een beetje zoals honden hier, als mensen op vakantie gaan). Deze dieren worden achter gelaten om dood te gaan. Vaak gaan ze nog niet eens van de honger dood, maar drogen ze compleet uit en ze sterven dus een hele nare dood.

We willen deze 4 paarden zowiezo een nieuwe kans geven op een goed leven, en dan wel hier in NL.
Nou open ik dit topic niet om geld in te zamelen, maar eigenlijk meer om te kijken of er misschien iemand is die ook een van deze paardjes kan opvangen of een nieuw thuis kan geven.
We gaan ze niet verkopen, het is absoluut niet de bedoeling om hier geld aan te verdienen, we willen gewoon dat deze dieren daar niet verhongeren.

Nou zullen er vast mensen zijn die zeggen, er is in NL genoeg dierenleed dus waarom alles vanuit het buitenland ook hierheen halen.
En ja er is hier idd genoeg dierenleed, maar ik kan mijn ogen niet sluiten als ik dit weet en als ik weet dat we deze kunnen helpen.
Ik open dit topic dus niet, om de discussie te starten of je wel dieren uit het buitenland moet halen, ik weet dat er mensen voor en mensen tegen zijn en daar gaat het nu niet om. Het gaat er nu om, of er iemand kan helpen deze dieren te redden.
Ik heb foto's van de 2 paardjes die zowiezo komen, en als iemand interesse heeft wil ik ze best plaatsen. Ze zien er op zich niet slecht uit, alleen het ene paardje heeft dat gezwel op zijn gezicht.

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wist niet waar ik het anders kon zetten.
Ik hoop echt dat ik nog meer hulp voor deze dieren kan vinden. Ze verdienen ook een kans.

Hieronder de foto's:

Afbeelding
3 jarige merrie met een bult in haar gezicht, als ze gered kan worden gaat ze waarschijnlijk al naar een bokker

Afbeelding
Dit is de merrie nu, de andere foto is van ongeveer een jaar geleden, de bult is dus behoorlijk gegroeid.

Afbeelding
Ook de 3 jarige, nu helemaal.

Afbeelding
Een vos, waarschijnlijk is dit de 20 jarige merrie in de zomer.

Afbeelding
De 20 jarige merrie nu, deze gaat naar karina1977, waar ik ontzettend dankbaar voor ben

Afbeelding
Ook het oude dametje.

Afbeelding
Nogmaals de 3 jarige

Afbeelding
Een andere pony, deze is nog niet vrijgegeven, maar daar wordt aan gewerkt, dan is daar nog een plekje voor nodig. De shetlander op de achtergrond proberen we ook nog mee te krijgen.

Voor die laatste 2 zoeken we dus in principe nog wel een stal die ze op wil vangen of die ze een permanent thuis wil geven. Als de shetlander komt zou daar misschien al iemand voor zijn. En ik heb ook nog iemand die ook nog wel eentje kan opvangen, maar er staat bij een dierenarts ook nog een mishandelde pony die we ook proberen hierheen te krijgen.

Verder zitten er nog katten en honden.

Voor meer info, stuur maar een pb.
Ik hoop dat ik dit topic hier wel mag laten staan, anders wil ik graag weten waar ik het dan wel mag plaatsen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hulp gezocht voor Roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:52

ik denk dat deze topic hier wel mag blijven staan.
Ik vind het jammer dat ik (nog) geen plek heb voor die pony

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:01

De bult is inderdaad groot ja, word hier zodra hij/zij in nederlland is naar gekeken?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:02

Ja, in roemenie wouden de da er niet naar gaan kijken/behandelen. Dit gebeurt in ned

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:04

klopt, zodra de pony hier is gaan we haar natuurlijk na laten kijken. Als ze geholpen kan worden en het gaat niet al te erg in de prijzen lopen doen we dat en dan mag ze naar Stippie1.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:05

Ik had al in de vorige gereageerd, maar als de pony met "gezwel" nog niet weg is, wil ik deze wel opvangen.

Ook mijn DA vindt dit een uitdaging en is nieuwsgierig wat het gezwel zou kunnen zijn.
Dus dat risico wil ik wel nemen of het te behandelen of te opereren is.
Vind dat zo'n beestje ook een kans verdient.

Ik zie/hoor wel waar je nog opvang (tijdelijk of vast) voor nodig hebt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:09

Ok, nou ja in principe als wij haar kunnen helpen gaat ze daarna naar stippie1. Mocht er nou iets mislopen, ben jij de volgende keus. Ik noteer gewoon iedereen die interesse heeft in een bepaalde pony, want het kan zomaar zijn dat er nog meer komen als ze meer paardjes vinden die aan bomen vaststaan ofzo. Dus het is even afwachten hoe het verder gaat lopen. Maar je staat in ieder geval erbij.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:16

Mocht iemand hulp nodig hebben om deze paarden te verzorgen en het zit in de buurt val Zwolle dan wil ik graag komen helpen.
Er is weinig stalruimte in de buurt dat ik ken, anders had ik me al opgegeven als adoptieplek. Maar misschien dat ik op deze manier ook kan helpen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:21

Ik meld me ook even om het te te kunnen volgen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:29

Topic weer gevonden. Lachen
Als je de shetlander nog kwijt moet, dan roep je maar even, valt altijd wel een plekje te vinden.

De heilige birmaan uit je vorige topic, die zou ik eventueel ook wel op kunnen vangen. Lachen

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:29

zo meld ik me hier ook maar even aan .
De vos komt naar mij toe en blijf graag op de hoogte van alle vorderingen .

Vond het al erg jammer dat het toppic op slot was vanmorgen .

En zoals ik je al aangegeven had mocht het zo zijn dat je voor een van de paarden echt geen opvang kunt regelen in nederland dat deze dan bij ons mag komen staan en we vandaaruit verder kijken .

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:37

dat geld ook voor mij. Ik weet wel een paar stallen waar een paard zou kunnen komen te staan, maar vooral als je verder geen opvang kan vinden. Dan kun je me wel pb

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:39

Ik heb net weer even contact gehad met de Engelse vrouw die in Roemenie de boel probeert te regelen.
Ik heb nu dus meer info over de honden en katten.

De volwassen katten hoeven geen huis meer, die gaan naar Engeland.
Er zijn nog wel 2 volwassen honden die als er iemand voor is, gelijk hierheen mogen om een nieuw thuis te krijgen.

Verder is er nog 1 kitten van 6 weken en een kitten van 4 maanden. Deze zoeken nog een huis.
Ook zitten er nog 3 puppies die met de hand opgevoed zijn, deze moeten nog even blijven tot ze oud genoeg zijn voor de entingen. Maar daarna mogen deze dus ook geplaatst worden.
Ik krijg vanavond of morgen foto's van deze dieren, dus mocht iemand daar nog interesse in hebben, stuur me een pbtje.

De directeur van de dierentuin heeft de 2 andere pony's eigenlijk beloofd aan de verzorger van de dierentuin, maar deze persoon kan ze eigenlijk van de winter niet voeren, dus ze proberen toch deze persoon over te halen om ook die 2 hierheen te laten komen.
Ze zegt wel dat de grijze pony naar een andere dierentuin is, maar ze heeft er nu nog 4, dus ik vermoed dat er 5 paardjes hebben gestaan.
Ik krijg nog meer info vanavond samen met de foto's.

Oh alle pony's zijn merrie's.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:42

zou ik een pb mogen over de honden? ik heb zelf 2 katten (broers) en een hond. Zou er misschien een hond bijnemen.
Wat voor ras zijn de pups?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:43

Ik weet nog niet wat voor rassen het zijn, als ik vanavond de foto's krijg stuur ik je gelijk een pb en dan laat ik je meer weten.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:45

ok, dank je

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:45

Ik wacht je foto's even af!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:08

ik heb net een topic geopend bij diensten voor stalruimte. Mocht ik wat hebben gevonden dan wil ik ook wel een paard opvangen voor korte en lange tijd

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:15

Je hebt een PB mbt de 20jarige merrie (vos). Ik zou haar evt. wel kunnen huisvesten.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:23

@imker, vosje gaat naar karina1977

@karina 1977, als je een keer hulp nodig hebt dan moet je maar roepen. Aangezien ik dicht bij jullie zit Knipoog

Het is jammer dat ik geen geld ervoor heb om nog een paard te onderhouden anders deed ik het graag.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:26

dank je monique .

ben nog hard spullen aan het inzamelen die daar naartoe gaan dus mischien kun je kijken of je nog oude dekens paarden of gewone hebt liggen die mee kunnen naar roemenie . Bloos

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:27

Het vosje is idd al weg, maar ik weet nog niet wat er verder nog staat, en mogelijk hierheen komt.
Ik heb je naam wel genoteerd. Ze krijgen zowiezo voor ze hierheen komen een gezondheidsverklaring, en alle entingen en een ontworming en chip.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:28

Ik zal eens mijn kasten uitpluizen Knipoog
Ik zal nog zat ponyspul hebben denk ik.
Kunnen ze ook borstels enzo gebruiken?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:28

mocht ik stalling kunnen vinden dan wil ik er ook wel een opvangen

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:30

Eindelijk gevonden.. Ik ben zo'n digibeet hihi..

Maar goed nieuws, ik heb nieuwe locatie! Dus 1 kan sowieso wel komen, 2 eventueel ook wel.

Wat betreft poesje en hond, hou me maar even op de hoogte.
Poesje hoort in de stallen, dus die kan ik hier wel kwijt.
Hondje moet even in overleg hihi..