Hier even het verhaal van het vorige topic:
Gisteren ging ik naar een goeie kennis van mij die altijd Turkse honden opvangt en herplaatst.
Nu echter gaat het niet om honden, maar om Roemeense paardjes.
Deze paardjes staan in een dierentuin die gesloten is, en waarvan vandaag de poorten dicht zijn gegaan. Eigenlijk zouden de dieren die nog in de dierentuin zijn (3 leeuwen, 4 paardjes en een aantal honden en katten) dus gewoon niet meer gevoerd worden, en ze werden dus eigenlijk achter gelaten om dood te gaan.
Nu heeft die kennis van mij contact met iemand daar, die om hulp heeft gevraagd, dus ze heeft geld gestort, waarmee deze persoon de dieren de komende 5 weken nog kan voeren.
Inmiddels zijn ze bezig om een DA te laten komen zodat ze gevaccineerd kunnen worden en uiteindelijk gezond genoeg zijn om te reizen, want ze gaat ze zelf ophalen en hierheen brengen.
Nou kan ze ze niet alle 4 tegelijk laten komen, dus als eerste is het de bedoeling dat een 20 jarig vosje en een 3 jarige hierheen komen.
De 3 jarige heeft een gezwel op zijn hoofd, waarvan niet duidelijk is wat het precies is. Hij schijnt als jong paardje een trap tegen zijn gezicht te hebben gehad, en het kan dus een botvergroeiing zijn, maar ook een ander soort gezwel.
De veearts waar mijn kennis altijd mee samenwerkt heeft gezegd dat ze het ziet zitten om te kijken of ze dit paardje kunnen helpen.
(als het niet meer gaat zal dit paardje wel ingeslapen worden natuurlijk.)
Nou zullen mensen wel denken, waarom laten ze die daar niet gewoon inslapen als ze ze niet meer willen, maar schijnbaar is dat niet de normale gang van zaken daar, ze schijnen daar gezonde dieren niet te euthanaseren.
Momenteel worden er veel paarden aan bomen vastgebonden en achter gelaten (een beetje zoals honden hier, als mensen op vakantie gaan). Deze dieren worden achter gelaten om dood te gaan. Vaak gaan ze nog niet eens van de honger dood, maar drogen ze compleet uit en ze sterven dus een hele nare dood.
We willen deze 4 paarden zowiezo een nieuwe kans geven op een goed leven, en dan wel hier in NL.
Nou open ik dit topic niet om geld in te zamelen, maar eigenlijk meer om te kijken of er misschien iemand is die ook een van deze paardjes kan opvangen of een nieuw thuis kan geven.
We gaan ze niet verkopen, het is absoluut niet de bedoeling om hier geld aan te verdienen, we willen gewoon dat deze dieren daar niet verhongeren.
Nou zullen er vast mensen zijn die zeggen, er is in NL genoeg dierenleed dus waarom alles vanuit het buitenland ook hierheen halen.
En ja er is hier idd genoeg dierenleed, maar ik kan mijn ogen niet sluiten als ik dit weet en als ik weet dat we deze kunnen helpen.
Ik open dit topic dus niet, om de discussie te starten of je wel dieren uit het buitenland moet halen, ik weet dat er mensen voor en mensen tegen zijn en daar gaat het nu niet om. Het gaat er nu om, of er iemand kan helpen deze dieren te redden.
Ik heb foto's van de 2 paardjes die zowiezo komen, en als iemand interesse heeft wil ik ze best plaatsen. Ze zien er op zich niet slecht uit, alleen het ene paardje heeft dat gezwel op zijn gezicht.
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wist niet waar ik het anders kon zetten.
Ik hoop echt dat ik nog meer hulp voor deze dieren kan vinden. Ze verdienen ook een kans.
Hieronder de foto's:

3 jarige merrie met een bult in haar gezicht, als ze gered kan worden gaat ze waarschijnlijk al naar een bokker

Dit is de merrie nu, de andere foto is van ongeveer een jaar geleden, de bult is dus behoorlijk gegroeid.

Ook de 3 jarige, nu helemaal.

Een vos, waarschijnlijk is dit de 20 jarige merrie in de zomer.

De 20 jarige merrie nu, deze gaat naar karina1977, waar ik ontzettend dankbaar voor ben

Ook het oude dametje.

Nogmaals de 3 jarige

Een andere pony, deze is nog niet vrijgegeven, maar daar wordt aan gewerkt, dan is daar nog een plekje voor nodig. De shetlander op de achtergrond proberen we ook nog mee te krijgen.
Voor die laatste 2 zoeken we dus in principe nog wel een stal die ze op wil vangen of die ze een permanent thuis wil geven. Als de shetlander komt zou daar misschien al iemand voor zijn. En ik heb ook nog iemand die ook nog wel eentje kan opvangen, maar er staat bij een dierenarts ook nog een mishandelde pony die we ook proberen hierheen te krijgen.
Verder zitten er nog katten en honden.
Voor meer info, stuur maar een pb.
Ik hoop dat ik dit topic hier wel mag laten staan, anders wil ik graag weten waar ik het dan wel mag plaatsen.