Iemand ervaring met PurePoland?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Iemand ervaring met PurePoland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:51

Ruitervakantie in de ongerepte natuur €250,-
8 Dagen, Op basis van volpension, met 5 tochten .
In tochten van 4 tot 6 uur zal je echte ruimte en vrijheid te paard ervaren.
Geschikt voor de gevorderde ruiter. Voor de beginnende ruiter zijn er lessen in de bak of kleinere tochten mogelijk.

(http://www.purepoland.eu/11.html)

Heeft iemand deze vakantie toevallig al eens een keer gedaan?
Of heeft iemand ervaring met bovenstaand bedrijf?

Ik zou namelijk graag wat meer informatie willen over deze vakantie en ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen Lachen

Tanja

Re: Iemand ervaring met PurePoland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:11

ervaring met een bedrijf gezocht dus BRT-->EA-GZ Diensten.

Marsu

Re: Iemand ervaring met PurePoland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:29

Ik kom regelmatig in Polen en ook in dit gebied en heb er dus wel iets over gehoord. Ik ken het bedrijf verder niet.
Zoals geschreven op de site huurt het bedrijf voor de paardenvakanties paarden en begeleiding van een manege. Ik heb gehoord dat zij met meerdere maneges werken. Dus de kans bestaat dat je niet de haflingers treft maar poolse paarden. Een manege in Polen is trouwens niet zoiets als wat je hier verwacht.
Dit kunnen superluxe dressuurstallen zijn, maar dat zijn meestal de uitzonderingen. Polen zijn over het algemeen niet geinteresseerd in les, alleen in als het maar hard gaat. Dit resulteert vaak in zoutzakken met het betere ruk en plukwerk.
De kans is dus groot dat een beginner die net een jaar rijdt, beter dan de begeleiding rijd. Als je besluit te boeken, zorg dan dat je gegarandeerd krijgt dat je Nederlands of Engelstalige begeleiding krijgt tijdens de ritten. Veel Polen spreken namelijk alleen Pools. En dat is niet heel practisch tijdens het rijden.

De volgende Nederlandse paardenbedrijven zitten trouwens in dezelfde omgeving: www.punktur.nl (ijslanders) en www.jask.com (Tinkers)