{GZ} iemand in de buurt van apeldoorn die mij kan helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

{GZ} iemand in de buurt van apeldoorn die mij kan helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:27

hoihoi

Ik heb een jaarling, die ik graag wat dingentjes wil leren.
Wie in de buurt kan mij vrijheidsdressuur leren!..omg: vaassen

Groetjes daphne

Judje

Re: {GZ} iemand in de buurt van apeldoorn die mij kan helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:41

GVL-ITP --> EA-GZ

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:19

Jaarlingen horen in de wei bij soortgenoten, die moet je niet gaan vervelen met vrijheidsdressuur. Of wel: dan heb je een heerlijk verknipt paard later.
Sorry, maar je doet er het best aan om je paard, gewoon paard te laten zijn.
Normale dingen zoals voetje geven op zijn tijd, meelopen aan halster kun je hem wel leren (basic training), maar vrijheidsdressuur.... nee, daar is hij veel te jong voor.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:12

Imker: ik wist niet dat jij in elk paarden koppie kon kijken!..
Die van mij loopt in de opfok! ik doe er normaal niks mee, en als ik 1 x per week een half uurtje/uurtje voor hem zelf wilt hebben dan doe ik dat!!..Het is nog altijd MIJN paard, en ik ga er mee om op de manier hoe IK dat wil..

En wat bedoel je met verknipt??
Ik kan je wel verzekeren, dat ik de braafste jaarling heb die in de hele kudde loopt!..dus een beetje aandacht is niet gek!!..
En vrijheidsdressuur kan je op veel verschillende manieren doen!..flamen, nee schudden, dingen vast houden en los laten..

Hij is niet voor niks zo gek op mij, hij komt niet zomaar gelijk naar mij toe met een hinnik, Als hij zich hier aan zal ergeren was hij heus niet zo blij naar mij toe gekomen maar weg gegaan, paarden geven duidelijk aan wat ze wel en niet willen!!!!!!..

Je moet niet een conclussie trekken!. ik vraag hier niet om JOU'N mening maar om iemand die mij wilt helpen!!..als ik om advies had gevraagt was de titel wel anders geweest!

En als je het allemaal zo beter weet, dan weet je ook dat een stal een gevangenis is voor paarden, paarden horen lekker buiten telopen 24/7 met een schuilstal!!..En als je ze helemaal paard wil laten, Dan moet je er ook niet op rijden, en mee wandelen, en mee de sport in, en etc etc etc! dus kijk eerst naar je eigen voor dat je over een ander praat

Dankje!..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:00

Nounou.... ik wist niet dat je zo'n lange tenen had. Nagelbijten / Gniffelen
Zegt trouwens meer over jou als over mij, maar goed. Laten we het hier maar bij houden.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:05

Dromen