goede arts omg. Breda ivm mok?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

goede arts omg. Breda ivm mok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:39

Hey andere Bokkers!

Ik zoek een goede paardenarts omg. Breda. Wie hebben jullie?

Want ik mijn pony heeft al 3 weken mok en dat zit nu al tot op haar pijpbeen. Ik maak me hier zorgen over en wil er zsm een arts naar laten kijken.
Vorige week is er een arts geweest die alleen een zalfje had wat ontsmet, Hydo...derm nog iets. Maar niets heeft tot nu toe geholpen. Zijn er ook artsen die een soort van antibioticaspuit kunnen geven? Want de arts die is geweest is een dierenarts en geen speciale paardenarts.

Bedankt!

liberty

Re: goede arts omg. Breda ivm mok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:47

Wij zitten bij West-Brabant paardenpraktijk. Die zitten bij de Goubergh. Super goede paardenartsen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:03

Hydrocortiderm bedoel je? Dat ontsmet niet alleen maar is bij mijn weten ook een hormoonzalf. Bij mijn pony hielp het super.

Wij zitten bij de dierenpraktijk in Etten-Leur.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:39

--> EA GZ

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 18:17

liberty schreef:
Wij zitten bij West-Brabant paardenpraktijk. Die zitten bij de Goubergh. Super goede paardenartsen!

Dankjewel!
Ik zal ze van de week eens bellen. Had daarnet al op hun site gekeken. Schijnt dat ze samenwerken met eDigit (voor keuringen). Ik heb mijn pony daar laten keuren en ik was daar super tevreden over! Maar hun voeren alleen alle vormen van keuringen uit.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 18:22

Charaz schreef:
Hydrocortiderm bedoel je? Dat ontsmet niet alleen maar is bij mijn weten ook een hormoonzalf. Bij mijn pony hielp het super.

Ja dat bedoel ik haha! Maar wat is hormoonzalf dan precies? Wat is dan het verschil tussen bijv. deze zalf en bijv. wondzalf (acaderm) die ontsmet?

In Etten-Leur kan ik dat spul zeker niet zonder recept krijgen? Want de arts die is geweest zit in Zundert. Daar kan ik de zalf gaan halen. Maar als ik naar mijn werk ga kom ik langs de dierenkliniek in Etten-Leur.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:01

Als je echt iemand nog een keer wil laten kijken moet je gewoon bellen. We hebben echt super goede ervaringen mer hun!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:04

LinZZZZ schreef:
Charaz schreef:

Ja dat bedoel ik haha! Maar wat is hormoonzalf dan precies? Wat is dan het verschil tussen bijv. deze zalf en bijv. wondzalf (acaderm) die ontsmet?

In Etten-Leur kan ik dat spul zeker niet zonder recept krijgen? Want de arts die is geweest zit in Zundert. Daar kan ik de zalf gaan halen. Maar als ik naar mijn werk ga kom ik langs de dierenkliniek in Etten-Leur.

Ik denk het wel als je het uitlegd, hormoonzalf werkt net als bij mensen met exczeem het verdund de huid (dacht ik hoor) waardoor de mok weggaat. Ik vind ze bij Etten-Leur altijd erg aardig en denk dat je het wel zonder bezoek vd arts kan krijgen.

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:12

Wij gaan altijd naar dierenkliniek Visdonk (roosendaal)

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:58

marielle76, hier op bokt, is altenatief therapeut. Misschien dat zij jouw paard op natuurlijke wijze kan helpen ipv met chemische middelen. Zij zit in Wustwezel, bij Zundert net over de grens en komt aan huis.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 10:37

charaz... ik heb die zalf binnen hoor! Ik heb m in Etten-Leur kunnen halen. En ik hoop dat het werkt. Ze heeft namelijk ook mok (rasp) op haar been en het is helemaal dik. Als het na 2 weken niet over is dan moeten ze maar langs komen. dankjewel voor de tip Tong uitsteken