Gezocht Kwpn Draag-merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onlyjakie

Gezocht Kwpn Draag-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:18

heey allemaal Haha! ,,

Ik ben opzoek naar een draag-merrie!!
Mijn merrie moeten verkopen.
Wilde haar laten dekken maar om privé omstandigheden
kon ik haar toen niet houden Bloos .

Wil graag het proces van het deken, drachtig zijn van de merrie em de bevalling
mee maken.

Weet iemand misschien een bedrijf of particulier (misschien jij zelf wel) die wel een
draag-merrie wil aanbieden Pling .
Natuurlijk hangt hier een prijs aan vast maar dat is te overleggen!!

Zou graag zelf de bijpassende hengt willen uitzoeken als dat mogelijk is.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen!!!

Gr Doei!

VDB

Re: Gezocht Kwpn Draag-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:25

Onlyjakie schreef:
heey allemaal Haha! ,,

Ik ben opzoek naar een draag-merrie!!
Mijn merrie moeten verkopen.
Wilde haar laten dekken maar om privé omstandigheden
kon ik haar toen niet houden
Bloos .

Wil graag het proces van het deken, drachtig zijn van de merrie em de bevalling
mee maken.

Weet iemand misschien een bedrijf of particulier (misschien jij zelf wel) die wel een
draag-merrie wil aanbieden Pling .
Natuurlijk hangt hier een prijs aan vast maar dat is te overleggen!!

Zou graag zelf de bijpassende hengt willen uitzoeken als dat mogelijk is.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen!!!

Gr Doei!

En dan hoop ik voor jou dat het onderstreepte in jouw tekst NIET wéér gaat gebeuren met het volgende paard wat je nu wil fokken. Nors opkijken

Succes!

Onlyjakie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:27

zeker niet.
had mijn paard gekocht met mijn tante
door familie ruzie's heb ik haar toen helemaal
aan mijn tante verkocht.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:17

-> EA-GZ

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:06

Je zoekt een fokmerrie dus ipv een draagmerrie (draagmerrie in mijn ogen (en in die van vele anderen denk ik is een merrie dachtig van het embryo van een andere merrie)

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:24

Ben bang dat je hier niet veel reactie op gaat krijgen.

Ik heb nog wel een uitgerangeerde merrie staan waar ik een keer een veulen uit heb gefokt, maar die is inmiddels 19 jaar, en het laatste veulen was uit 2000 en daarvoor is ze een jaar gust geweest. Dat veulen heb ik toen ie was ingereden voor een prikkie verkocht omdat ie nare karaktertrekjes van mama had overgenomen, dus ik raad het je niet aan om het met die van mij te proberen.

Misschien bij een stoeterij uit de buurt aanbieden om te willen waken bij het afveulenen? Dan kan je in ieder geval een geboorte eens live meemaken (alhoewel ze het toch bijna altijd in je plaspauze weten te timen, die krengen van merries...). Of een optie nemen op het veulen van een drachtige merrie en dan ook vragen of je bij de bevalling mag zijn (alhoewel een verstandige fokker je zou weigeren omdat rust op zo'n moment het allerbelangrijkste is, en hoe meer mensen eromheen, hoe meer stress).

Wat jij dus wil meemaken is de stress en de kosten van het drachtig krijgen en de onzekerheid van of het een leuk veulentje wordt of niet? Als ik jou was zou ik mooi een veulentje van de voet van de merrie weg kopen, of nog beter: eentje van 2 uit de opfok. Maar ja, ik heb het ook allemaal wel meegemaakt (zo bijzonder is het niet...).

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 07:58

Haha, ik vind het wel een geinige vraag. Ik begrijp dat je de merrie aan huis wilt, er een passende hengst bij wilt zoeken, het hele "gedoe" van scannen, juiste moment van insemineren, sperma bestellen, dierenartskosten, spanning van wel of niet drachtig, mee wilt maken, vervolgens op een verantwoorde manier het paard in beweging gaat houden en begeleiden tijdens de dracht, een paar nachten vals alarm van de birthalarm wilt krijgen om er vervolgens van vermoeidheid bijna doorheen te slapen als de bevalling dan eindelijk ECHT begint, en dan als dank voor al dat gedoe het mooiste wondertje van de wereld mee te maken? ALS het veulen tenminste goed ligt, de moeder melk heeft en het veulen accepteert, het veulen zelf helemaal goed is en de nageboorte eraf komt?

Troost je, heb op een stoeterij gewerkt en heb nu zelf een merrie drachtig, het is allemaal de moeite waard, maar waarom niet zelf een leuke merrie aanschaffen en daar een veulentje bij fokken? Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die hun drachtige merrie uitlenen, of door een ander drachtig laten maken. En als je haar niet aan huis hebt, maak je er nog niets van mee!