Ik vind het heel lastig om "afstand" te doen van mijn jaarling hengst, omdat ik er slechte ervaringen mee heb, en eigenlijk van mening ben dat je met je jaarling ook bezig moet blijven (dus klein wandelingetje, hoefjes optillen, wennen aan " gekke dingen" ect.
Maar omdat deze winter het land leeg moet zijn, en hij volgens mij erg de behoefte heeft er aan, wil ik het hem uiteraard niet onthouden.
Dus voor mijn NRPS jaarling hengst zoek ik een goede opfok, het liefst in de buurt van Schiphol (2132 AS) dus als het kan binnen een schaal van 50km zodat ik eens per week of eens per 2 weken een dagje langs kan om lekker met hem bezig te zijn.
Weten jullie niets in de buurt maar wel een ander GOED adres, dan zou ik daar ook graag de info van willen hebben
Wat versta ik onder een goede opfok?
Ruime frisse loopboxen waar in de jaarlingen op leeftijd en dominantie geselecteerd worden, waar goed op de gezondheid gelet word, ontwormt, hoefsmit en dieren arts naar behoefte komen. (dus als dat nodig is), waar ze goede brokken bijgevoerd krijgen, (evt op eigen kosten is geen probleem) en waar ze buiten komen, en dan niet een paar keer per week, maar gewoon elke dag, dat hij even lekker z'n benen kan strekken.
Mochten jullie ergens goede ervaringen hebben, hoor ik het graag en zou dan graag een website zien en weten wat er goed aan is, en of je er tevreden over bent/ was.