GZ Ervaringen gezocht met 3-paards trailer

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

GZ Ervaringen gezocht met 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:58

Wij zijn een beetje aan het rondkijken voor een 3-paardstrailer, Weijer heeft er op dit moment eentje staan van een half jaar oud, erg mooi met veel opties. Wij hebben op dit moment een 2-paards, ook van Weijer, het merk bevalt dus goed Haha! Onze Jeep mag het overigens wel gewoon trekken allemaal, dus dat is het probleem niet.

Kan iemand mij iets vertellen over de voordelen c.q. nadelen van een 3-paards trailer. Voordeel is uiteraard dat je er 3 paarden c.q. 4 ponies mee kunt vervoeren, maar ik had graag wat gebruikers-ervaringen.

Alvast bedankt!

felicity

Re: GZ Ervaringen gezocht met 3-paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:54

Een oud-stalgenoot heeft een trailer waar hij 5 pony's en 4 kleine paarden mee kon vervoeren.
Ze stonden er schuin op. Waardoor het een vrij brede en een hele lange trailer is. Ik persoonlijk vind het niet zo handig. Hun hadden er ene pick up voor staan. Die het makkelijk kon trekken maar de combinatie behoorlijk lang maakte wat behoorlijk wat stuurmansschap nodig had. Het grote gevaarte is ook lastiger door kleine en smalle weggetjes te krijgen laat staan achteruit. Dan moet ik wel zeggen dat de gene die het bestuurde nog niet veel ervaring had om met een trailer te rijden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:29

in de ijslanderwereld zie je ze vaak alleen worden de pony's er praktisch altijd overdwars ingezet.
hoe wou jij hem gebruiken(qua paardopstelling)
pm anders azhari even van bokt, die heeft er een

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:41

Onze paardjes zijn pas geleden met een grotere trailer verhuisd, ze konden er ook dwars op staan.
Het vergt mss wat meer stuurmanskunsten maar als je daar 1maal aan gewend bent dan is het voor de paarden veel relaxter staan. Ze kunnen veel makkelijker hun evenwicht bewaren.
(het was wel een ander merk trailer maar het idee blijft hetzelfde)

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:31

Ik heb er ook goede ervaringen mee! De moeilijkste paarden ('wild' weggeplukt uit de Camargue) kregen we er heel rustig op.
M.i. worden trailers ook helemaal verkeerd gemaakt. Schuin (zoals op de vrachwagen) vinden ze vaak veel prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:31

De fokker waar ik de pony's van show op de welsh keuring heeft sinds vorig jaar een Vans Fautras 3 paard trailer. OK dan! ding. Hij heeft ook nog een standaard tweepaards maar die staat nu werkloos, zelfs als we met maar 1 pony gaan. Laden is een fluitje van een cent en ze staan er zo rustig op. Hij is gewoon helemaal dicht dus je hebt ook geen last van vrachtwagens die gaan kleven en pony's die helemaal over de zeik de trailer afkomen. Ze kunnen ook nergens naartoe in dat ding, met de tweepaards gebeurde het nog wel eens dat eentje over of onder de borststang doorging of op zn minst probeerde te komen.

Het is op de keuring ook echt heel erg handig, omdat als je er 1 of 2 pony's in hebt staan ik ruimte zat heb om te poetsen ed. Als je lang moet wachten zet je de schotten ruimer (met zn tweeën in een paar minuten gedaan) en staat je paardje ook lekker. Sterker nog, wij halen weleens alle schotten eruit en dan staat de pony gewoon lekker los.

http://www.raema.nl/index2.html (paarden en veetrailers en dan die grote roode in het midden)