boomloos zadel testen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tobila

boomloos zadel testen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:14

Hallo allemaal Haha! !

Ik zou heel graag willen ervaren hoe het is en voelt om met een boomloos zadel te rijden. Ik heb zelf een paard, die op zijn vroegst over 1,5 jaar pas ingereden kan worden. Ik kan dus wel zo'n testzadel gaan halen, maar heb of weet geen paard om hem op te leggen.. (hmmm Pling als laatste optie zou ik hem misschien bij mijn vriend op zijn rug kunnen leggen.. Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen )

Ik heb inmiddels erg veel gelezen over deze zadels en ze spreken me erg aan! Met name eigenlijk de Barefoot zadels. Het allerbelangrijkste heb ik dus nog niet gedaan en dat is natuurlijk het uitproberen Haha! ! Ik ben hier echt enorm nieuwsgierig naar Hyper! . Als dat me namelijk ook bevalt, zou ik mijn paard heel graag met zo'n zadel inrijden (of laten doen bij bijv. de paardelarij)

Er staat op boomloos.nl, dat je ze ook kan testen bij 2 stallen/maneges in Drenthe. Ik begrijp alleen dat je daar dan met trektochten meegaat van een aantal dagen of je moet daar verblijven in een appartement gedurende midweek/weekend. Ik beschik alleen niet over de mogelijkheid dit te kunnen gaan doen..

Is er misschien iemand, die nog een andere manege weet, die met boomloze zadels rijdt (hoeft niet perse met Barefoots te zijn)?? Of misschien met andere ideetjes/tips??

Alvast bedankt!!

Marcella

Re: boomloos zadel testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:19

Iemand bij je in de buurt zoeken dat je eventueel een keer op zijn of haar paard met zadel mag rijden. Knipoog

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:21

Ik zit er ook al heel lang over na te denken of ik met boomloos wil gaan rijden. Maar kun je hier ook gewoon mee springen?
En idd, hoe zit een boomloos zadel?

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:33

Marcella schreef:
Iemand bij je in de buurt zoeken dat je eventueel een keer op zijn of haar paard met zadel mag rijden. Knipoog

Ja, dat zou een optie zijn Haha! , maar ik ken niemand uit mijn omgeving, die zo'n zadel heeft of op zijn minst interesse heeft helaas.
Ik zou eigenlijk al blij zijn als ik eens van dichtbij kan kijken hoe zo'n zadel nou precies op een paard ligt, waar je op moet letten enz.
Ik ben ook niet zo'n held dat ik dat zomaar vraag aan iemand, maar dus bij deze Bloos : Mocht er iemand zijn in omgeving Dordrecht met zo'n zadel, als ik een keer mag komen kijken of misschien er heel voorzichtig even op mag zitten.. Bloos , dat zou ik helemaal geweldig vinden... Haha!

Of toch gewoon een manege waar ze met zulke zadels rijden, natuurlijk Knipoog!!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:38

Dionne_Xx schreef:
Ik zit er ook al heel lang over na te denken of ik met boomloos wil gaan rijden. Maar kun je hier ook gewoon mee springen?
En idd, hoe zit een boomloos zadel?

Het schijnt, naar wat ik gelezen heb erover, dat je er best mee kan springen. Je hebt alleen bij de meeste boomloze zadels niet de steun van de kniewrongen. De Barefoot Cherokee heeft wel (verwisselbare) kniewrongen, dus daar zou het prima mee moeten gaan. Ik heb trouwens ook weleens begrepen, dat je pads hebt met kniewrongen...
Maarja, heb ik dus ook nog niet uitgeprobeerd.... Haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:43

Ik heb 2 verschillende boomloze zadels. 1 torsion cordura (jaar of 5 oud) en 1 merkloos dresuurzadel.
Mocht je hier in de buurt zijn dan mag je deze zadels uitproberen. Ik woon in zeeland (Tholen).

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:46

Mijn zusje heeft een testzadel van barefoot gehad, ze was er na 1 dag al van overtuigd dat ze heb hebben wil als haar paardje oud genoeg is. We hebben het allebei uitgeprobeerd op mijn lease-fries. Deze gooide heel hoog op, maar het zat toch nog erg lekker. We hadden de London van Barefoot. Hier krijg je ook 2 paar kniewrongen bij. Een sprongetje kan makkelijk.
Er is ook een aparte seatsaver te koop, hier zitten ook weer wrongen in verwerkt. Je kunt het zadel aanpassen naar eigen wil. Het enige dat mij tegenhield waren de speciale pads die je ervoor nodig hebt. De goedkoopste vond ik al heel duur... Tong uitsteken

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:49

Ik woon in Groningen en heb een Barefoot zadel, zou je wel op die van mij mogen testen.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:51

Malenka schreef:
Ik heb 2 verschillende boomloze zadels. 1 torsion cordura (jaar of 5 oud) en 1 merkloos dresuurzadel.
Mocht je hier in de buurt zijn dan mag je deze zadels uitproberen. Ik woon in zeeland (Tholen).

Dank je wel!!!
Dat is voor mij geloof ik ongeveer 45 min met de auto, dus goed te doen! (vlakbij Bergen op Zoom toch?)
Ik zal't zeker in gedachte houden!

Nogmaals bedankt Haha! !

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:54

Ja, het is inderdaad vlak bij Bergen op Zoom.
Ik heb twee hele verschillende paarden waarop je het kunt proberen. 1 hele brede kleine haflinger en een nrps/quarter kruising van ongeveer 1.60.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:58

Cynthiaaapje schreef:
Ik woon in Groningen en heb een Barefoot zadel, zou je wel op die van mij mogen testen.

Haha, bedankt!! Is wel iets verder dan Tholen Haha! !
Maar ik heb er best veel voor over, dus ik hou't ook in gedachte!!
Welke Barefoot heb je als ik vragen mag?

@kriebel: de Barefoot London vind ik ook het mooiste qua uiterlijk. De pads zijn inderdaad aan de prijs, beetje goede, geloof ik min. 95 euro. Maar de zadels vind ik qua prijs wel weer goedkoper dan veel goede boomzadels, dus dat heft elkaar dan toch weer op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:59

Heb zelf een barefoot cheyenne en een arizona, maar heb niet altijd zo'n lieve fjord.

Woon zelf in Alblasserdam (ZH).

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:59

Malenka schreef:
Ja, het is inderdaad vlak bij Bergen op Zoom.
Ik heb twee hele verschillende paarden waarop je het kunt proberen. 1 hele brede kleine haflinger en een nrps/quarter kruising van ongeveer 1.60.

Tof!! Bedankt!!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:05

Marcella schreef:
Heb zelf een barefoot cheyenne en een arizona, maar heb niet altijd zo'n lieve fjord.

Woon zelf in Alblasserdam (ZH).

Dat is helemaal dichtbij, haha!! Ik moet er wel even bij zeggen, dat ik niet bepaald klein ben (1.78) en ongeveer 75 kilo weeg, dus niet geschikt voor elke pony Haha!
Een fjord kan natuurlijk wel wat hebben, maar toch.
Hoezo is jou fjord niet altijd lief (scheurijzer met mogelijkheid tot flikflak of schroef Haha! ?)?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:11

Ach er zit gewoon een kop op en een gebruiksaanwijzing. Clown Maar die 2 oefening beheerst hij aardig goed als het in zijn straatje uitkom. Haha!

Ben niet voor niks nu M1 met -2 punten. Tong uitsteken

Beide zadels die ik trouwens heb zijn ook nog eens een maat 1.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:24

Mooie fjord heb je, zeg!! (heb even je profiel bekeken Knipoog
Hij is volgens mij ook best aan de maat, of lijkt dat zo, omdat jij niet zo groot bent Haha! Knipoog , hihi
Wel heel goed van je dat je M met hem start!! Dat hoor je toch niet vaak!

Maat 1 pas ik als het goed is wel in, want ik heb broekmaat 40

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:28

Ben zelf ook niet zo heel groot (1.55) en hij is ongeveer 1.45 hoog. Tot op heden nog niet goed gelukt om hem goed op te meten (panisch voor meetlat).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:50

TS zoekt testzadels/paarden, vraagt dus ee dienst van Bokkers.
HAR-->EA-GZ Diensten.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 18:22

Is er misschien ook iemand in omgeving Dordrecht, die een Barefoot London heeft Bloos Haha! ?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:23

wel in nh dus als je ooit in de buurt bent...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:45

Ik heb een barefoot cheyenne, maat 2 en een kwpn merrie waar ie op ligt, je bent welkom om het een keer te proberen hoor. Ik woon in Rotterdam-zuid, vlakbij Dordrecht dus.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 00:07

@caira en tinka: Hartstikke bedankt voor jullie aanbod!!! Ik hou het zeker in gedachte Haha! Haha! !!!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:49

Hoi

Ik woon in Dordrecht en heb een barefoot cheyenne maat 2 liggen
Alleen mijn paardje is twee weken geleden naar Drenthe verhuisd ( ivm pensioen)
En ik heb nu ivm zwangerschap geen eigen paardje, maar een verzorgpaardje
Maar je mag het zadel wel lenen hoor, mocht je een paardje hebben, dan neem ik het wel mee Haha!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 12:01

ravellie schreef:
Hoi

Ik woon in Dordrecht en heb een barefoot cheyenne maat 2 liggen
Alleen mijn paardje is twee weken geleden naar Drenthe verhuisd ( ivm pensioen)
En ik heb nu ivm zwangerschap geen eigen paardje, maar een verzorgpaardje
Maar je mag het zadel wel lenen hoor, mocht je een paardje hebben, dan neem ik het wel mee Haha!

Hihi Haha! , ook bedankt!!! Jij hebt toch een haflinger? (stomme vraag, staat uitgebreid in je profiel Bloos Haha! )Volgens mij hebben we kort geleden nog contact gehad over stalling in Dordrecht Clown

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:08

Ja klopt Haha!
Alleen is mijn haf twee weken geleden naar Drenthe verhuisd(pensioen)
Hij is 6,5 jaar bij mij geweest, dus ik mis hem ontzettend
Gelukkig voor nu wel een heel leuk verzorgpaard op de stal waar mijn paardje stond
En sja....wie weet na mijn zwangerschap.....