[GZ] Ontwikkelen via particulier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

[GZ] Ontwikkelen via particulier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 09:07

Hallo,

Om mezelf verder te ontwikkelen in de dressuur/paardens’sport’, wil ik kijken of er de mogelijkheid is om via een particulier te lessen op een ‘ervaren’ dressuurpaard.

Info.
Ik ben in het bezit van een ouder paard en een pony.
Met mijn paard ben ik eind 2007 weer begonnen met dressuurles, ze vind dit leuk en ik heb veel van haar geleerd. Vanwege haar leeftijd werken haar spieren en botten niet meer zo mee en ze mag nu lekker genieten van de bosritjes en haar ‘pensioen’.
Met mijn pony rijd ik recreatief door de bossen, hoewel het de planning was om dit jaar endurance te starten is dat door omstandigheden niet gelukt.

Opgegroeid tussen de paarden en pony’s, ik zou niet weten hoe het zonder ze is. Inmiddels ben ik 21 jaar. Dressuur is een tak van de paardensport dat mij altijd heeft getrokken, maar nooit de ambitie gehad om wedstrijden te rijden. Omdat het de laatste 2 a 3 jaar enorm is gaan kriebelen en het verlangen groeide om in de dressuur meer te leren, wil ik nu kijken of er die mogelijkheid is.
Manegelessen zijn gezellig, maar na het bezoeken van diverse manege’s en het meekijken met verschillende lessen, is dit niet wat ik zoek. Ik wil echt iets leren!

Mocht er iemand zijn die mij deze kans wilt geven, meer informatie willen, vragen hebben, stuur gerust een PB.

Vriendelijke groet,

Gwen

(In bezit van eigen vervoer.)

Liselot

Re: [GZ] Ontwikkelen via particulier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:35

kijk eens op marktplaats, misschien kan je daar een bijrijdpaard vinden. vaak mag je met bijrijdpaarden ook wel wedstrijden starten Ja
succes!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:38

Hoi bedankt voor je reactie, ik ga even kijken.

Om even wat uit de wereld te helpen, het gaat me absoluut niet om de wedstrijden. Het gaat me puur om de les.
Is het mogelijk een wedstrijdje te starten, hardstikke leuk, maar zeker geen pre.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:40

ooooh, les krijgen op een bijrijdpaard is eigenlijk altijd wel mogelijk hoor Ja

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 11:06

Ik hoop het.
Zelf kom ik het eigenlijk niet vaak tegen.
Maar wie niet waagt die niet wint, ik probeer er gewoon naar te zoeken Lachen

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:49

Ik heb in Cromvoirt, bij 's Hertogenbosch, mijn tot Lichte Tour opgeleide paard staan waar ik ook mensen les op geef. Ik breng hem sinds kort weer uit op wedstrijden (M1, ik heb hem cadeau gekregen omdat hij het echte hoge werk niet aan bleek te kunnen) en hou hem thuis lekker op niveau, en lesgeven vindt hij geweldig (HIJ geeft les, ik mag me er vanaf de zijlijn mee bemoeien, zeg ik altijd Tong uitsteken ).

Als het je puur om de les te doen is, dan stuur maar 'n PB-tje als je belangstelling hebt. Hij is een geweldig leerpaard om 'ns e.e.a. op te voelen.

www.dewegvanhetpaard.nl

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:09

Bedankt voor je reactie, ik heb je een pb gestuurd!