Wie heeft er ervaring met Petra Vlasblom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WinkeR

Wie heeft er ervaring met Petra Vlasblom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:05

In 2001 kocht ze een extreem boos, gevaarlijk en onhandelbaar paard: Two Moons.
Dankzij hem ontwikkelde Petra de basis om paarden en pony's met (gedrags) problemen te trainen en hun eigenaren hierbij te begeleiden.

Onze buurman ' een eigenwijze' boer, die moet zijn veger op eten, haha Ja. Ik zei waarom dan, buurtje? Nou, Petra is geweest en ze had mijn
Jazz merrie binnen een uur in de trailer staan. En ik zit toch al bijna 50 jaar in de paarden en heb er nog nooit 1 niet kunnen laden,
dus ik geloofde er niets van dat het zo'n vrouke wel zou lukken. Ze is echt een wondervrouke, zegt ie. De merrie laat nog steeds heel makkelijk OK dan!.

Heb veel goede dingen gehoord en gezien van haar, hoe is jullie ervaring? Heb ook even op haar site gekeken (http://www.2moons.nl/referenties.html)
en volgens mij heeft ze al veel mensen blij gemaakt Haha!.

Ze is geen 'held' die alle problemen omtrent paarden zo gemakkelijk kan oplossen, maar juist om de eigenaren van paarden uit te leggen,
te laten zien én te laten ervaren, waarom iets bij haar wél lukt en bij hen (nog!) niet. Tot dat je haar hebt ontmoet Nagelbijten / Gniffelen Go jij! Go jij!.

Als ik van iemand hoor dat ze met hun paard of pony aan het 'tobben' zijn, zeg ik altijd informeer even bij Petra Vlasblom.
Krijg altijd reacties van 'joh, hadden we dat maar eerder geweten'. haha Party!! .

Wie heeft er ervaring met haar?

silenmaup

Re: Wie heeft er ervaring met Petra Vlasblom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:33

zij is erg goed. goede omgang,bekijkt dfe paarden individueel.
als je een cusrus wilt volgen,trailer laden schriktraining, wat dan ook dan moet je eerst een theorieavond van 3 1/2 uur doen over omgang met paarden en paardengedrag! goede zaak. ook organiseert ze grote cursussen. ze kan zelfs paarden die zich voor het inladen laten vallen de trailer inkrijgen. de meeste manieren zijn om het paard druk tegeven als ze tegen werken en druk loslaten als ze het goed doen. dus niet luisteren is pijn,wel luisteren is geen pijn. zij werkt op goed gedrag belonen en op vertrouwen. echt een aanrader!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:57

OPG --> EA-GZ

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:02

Ook ik heb de cursus in Rotterdam gevolg en ze is 2X bij één van onze merries geweest die niet te laden viel.
Petra is echt een toppertje!
Alles heeft met rust en wederzijds vertrouwen te maken.
Ze is echt een kei in wat ze doet,een echte aanrader wat mij betreft!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:06

Hier ook ervaring met haar Lachen Heb een info-avond gevolgd, daarna met stalgenoten en mensen van naburige
stal een dag meegemaakt met trailerladen en 2 andere problemen bij paarden en later nog een weekendcursus
gevolgd bij haar. Echt zo super hoe zij met paarden omgaat en hoe paarden haar vertrouwen.

Ook ik raad haar altijd aan als iemand een probleem heeft hier op bokt, heb nog nooit gehoord dat het niet
gelukt is Lachen

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:08

ik ben ook bij haar geweest, mijn paard was niet op een normale manier in of uit de wei te krijgen. ik heb alleen advies gehad en het zelf op kunnen lossen.
het vervelende was wel dat anderen bij mij op stal me voor gek verklaarden en het allemaal maar een beetje stom vonden. het grappige is nu dat ik egenlijk geen probleem heb met mijn merrie om haar uit de wei te krijgen. alleen anderen hebben dat wel omdat ze niet dezelfde handelingen willen verichten als mij..

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:08

Ze is bij mij geweest voor 2 paarden die niet makkelijk wilde laden. Ze gaan er nu zo op. Een paard is nogal dominant en wil nog wel eens nu wat proberen.. maar het lukt me nu sneller en zonder frustratie. In 1 woord: SUPER!!!!!

pascallevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:51

ik heb een clinic van haar gevolgD!
groetjes pascalle

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:47

ik heb zo'n theorie avond gevolgd met mijn vriendin omdat haar paardje echt niet te laden viel. Daarna is het ons toch zelf gelukt! We staan nu veel beter in onze schoenen en weten beter wat de houding moet zijn!

Dus ik ben zeker een fan!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:52

Hier nog een...zeker een aanrader.

2 cursisen gevold bij haar die door een collega georganiseerd was.heb zelf niet echt een probleempaard maar zou de schriktraining graag een keer volgen gewoon voor de fun.maar ik heb zeker gezien hoe ze met paarden uit ons clubje aan de slag ging waarbij 2 met ernstige laadproblemen weer goed en plezierig te laden zijn,een zeer dominante pony die aanviel tijdens longeren/loswerken nu netjes meewerkt en een stuk meer plezier daarin heeft en we hebben een jaarling zonder laadervaring leren laden op een goede manier.
ze heeft in de theorie zeer veel beeldmateriaal waardoor het ook voor alleen een kijker een erg leuke ervaring is door de vele soorten problemen die je te zien krijgt en petra is heel erg enthousiast!

dussss gewoon doen!