iemand ervaringen met handelsstal Engwegerhof?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

iemand ervaringen met handelsstal Engwegerhof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 22:31

mijn vriendin heeft een Fries bij deze handelsstal gekocht, maar de merrie werd bij haar steeds slechter, terwijl ze goed eten kreeg en volop weidegang.

Op een gegeven moment ging ze steeds slechter lopen en we zagen dat haar knieën heel erg beweeglijk waren. Hierop is de DA gekomen en deze kon de knieën gewoon alle kanten op bewegen. Er mag dus absoluut niet meer de Fries gereden worden.

Mijn vriendin heeft de handelaar gebeld, maar deze zei dat het niet waar was en knalde de hoorn op de haak.

Bij navraag bij bekenden in de paardenwereld bleek dat de merrie vlak voordat mijn vriendin is gaan kijken al afgekeurd was op een gebroken rib.

Bij de handelsstal werd er elke dag volop met haar gereden en in het begin liet ze ook niets merken bij mijn vriendin. Dus wij vermoeden dat ze bij de handelsstal iets kreeg, waardoor ze geen pijn had en dus gewoon kon blijven lopen.

Me vriendin heeft ook al een aangetekende brief gestuurd naar Engwegerhof, maar meneer heeft deze geweigerd. Hij ziet de bui dus al hangen.

Nou vragen wij ons af of er nog meer mensen zijn die de dupe zijn van deze handelsstal.

ikke

Re: iemand ervaringen met handelsstal Engwegerhof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:07

Keuring? Bloedmonster?

Je kunt wel vragen naar ervaringen, maar dan? Die ervaringen kun je uittekenen zonder ernaar te vragen: er zijn mensen die tevreden zijn met een goed paard en er zullen mensen zijn die niet tevreden zijn, omdat het paard niet datgene is wat ze dachten dat het was.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:48

Ervaringen gezocht dus TAO-->EA-GZ Diensten.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:49

In dit geval zou ik mijn recht halen, dan maar een procedure tegen deze stal. Het lijkt mij dat het paard neit in orde was en dat zij daarvan op de hoogte zouden zijn. Indien zij zeker wisten een gezond paard verkocht te hebben sta je in ieder geval je klant netjes te woord en zoekt samen naar een oplossing.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 12:17

ikke schreef:
Keuring? Bloedmonster?

Je kunt wel vragen naar ervaringen, maar dan? Die ervaringen kun je uittekenen zonder ernaar te vragen: er zijn mensen die tevreden zijn met een goed paard en er zullen mensen zijn die niet tevreden zijn, omdat het paard niet datgene is wat ze dachten dat het was.

op het moment dat je een 6 jarig paard koopt waar je mee wil rijden, wat je ook aangeeft bij de koop en na enkele weken blijkt het dier dus niet te rijden te zijn vanwege gezondheidsklachten, dan lijkt het mij dat verkoper in gebreke is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:13

Verafjord schreef:
ikke schreef:
Keuring? Bloedmonster?

op het moment dat je een 6 jarig paard koopt waar je mee wil rijden, wat je ook aangeeft bij de koop en na enkele weken blijkt het dier dus niet te rijden te zijn vanwege gezondheidsklachten, dan lijkt het mij dat verkoper in gebreke is

Als jij niet aan je wettelijke onderzoekplicht hebt voldaan, sta je zwak. Bewijs maar dat die handelaar het wist. Met een klinische keuring, eventueel met bloedmonster, had je hard en feitelijk bewijs; nu moet er worden uitgegeaan van aannemelijkheden. Hoe langer je wacht met juridische stappen, hoe moeilijker het wordt die aannemelijkheden ook echt aannemelijk te maken.

De beste optie is nog steeds een jurist inschakelen en kijken wat je mogelijkheden zijn. Aan "ik vind", "ik vernoed" en "ik denk" heb je niks; het gaat om feiten en regels en daar hebben de meesten hier bar weinig kaas gegeten.
PB FLoortjeM, die is jurist en weet waar het over gaat. Als je kansen hebt, ligt daar in ieder geval een begin, niet hier.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:07

mijn vriendin is nu ook bezig met haar rechtsbijstandverzekering en er is een doktersrapport van die gebroken rib, dus ze is er al volop mee bezig, alleen wilde zij graag weten of er meer mensen zijn die zulk gelijke ervaringen hebben met deze handelsstal