Mijn ervaring: ideaal!!! In de winter spuiten we bij vriesweer de leiding droog met de compressor (omdat het anders kapot vriest). Dus dan moeten we met emmers sjouwen. Dan ben ik toch altijd weer blij met m'n drinkbakken.
Wel dagelijks checken. Hier poepen er dagelijks vogels in, die hun natje en droogje komen halen. En soms ligt er iets anders in (heb een keer een notendopje gehad, die een vogel erin had gegooid. Door dat dopje kon het klepje niet omlaag en werkte de bak niet. Maar dat zag je niet.).
Tis gewoon precies dezelfde als die je in stal hangt (althans, die wij hebben). Je hebt er dus geen stroom voor nodig. Bij ons zit ie wel op de waterleiding aangesloten. Je hebt wel een waterdruk nodig. Dus op een sloot gaat niet lukken. Maar daar hebben ze toch ook iets voor? (heb me daar nooit in verdiept).
Dat noem je een weidepompje...water kan uit de sloot komen, maar kan ook uit een (geslagen) put. Nadeel is dat vooral jonge paarden het pompje nog wel eens ondersteboven gooien, of de slang uit de sloot trekken. Maar handig voor plekken waar de waterleiding mijlen uit de buurt is.
Welnee, de paarden pompen zelf het water omhoog, duwen met hun neus tegen de pomp aan, die het water opzuigt. Ze moeten dus werken voor hun water.... Echt nog nooit gezien? Zo ziet zo'n ding er uit: http://www.agradi.nl/product?sc=Watervo ... mpelpompen
op onze oude stalling hadden ze ook zo`n weidepomp. Ik vond het persoonlijk erg onhandig omdat ze er best hard tegen moeten duwen en de meeste snapte het niet. op onze nieuwe stalling hehhen ze bij de ingang ook Automatische drinkbakken, als de paarden erin gaan even kijken, dan sta je er toch.
je kan ook zo`n drinkbak van de koeien nemen zie ik bij ons in het wijland als er in de zomer koeien staan kan je gewoon slng in de sloot leggen en dan duwen die pony`s er tegen aan en dan komt er water
Gebakje om het einde van het slepen met water te vieren dan maar????
Hahahaha het slepen viel tot nu toe wel mee. Ze staan er geen hele dagen op. Maar we willen toch van deze drinkbakken gaan installeren. Niets dan het beste voor de paarden