tandarts en dokter in Groningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Parce

tandarts en dokter in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 09:14

Wegens verhuizing ben ik op zoek naar een (uiteraard Haha! ) goede tandarts, dokter (apotheek) in Groningen. Wie kan mij helpen?

Alet74

Re: tandarts en dokter in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:21

Ligt er natuurlijk aan waar je gaat wonen. Tot 5 jaar terug woonde ik in Groningen, tandarts Mennen (ergens bij de Kranenweg) is mij toen erg goed bevallen. Mijn toenmalige huisarts vond ik niet zo, zal ik je niet aanraden. Apotheek neem je toch in de buurt waar je woont lijkt me.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 09:53

Ik woon in de Oranjebuurt (Prinsesseweg) Kraneweg ligt bij mij in de buurt Vork

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:02

Iemand ervaring met Escura Apotheek op het Boterdiep? En/of eventueel de huisartsenpraktijk die daar zit?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:55

Schalema vond ik altijd een goede tandarts....En huisarts Scholten, maar die zit in Hoogkerk...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:46

ik heb nog een paar jaar aan de koninginnelaan gewoond! Was altijd leuk wonen daar, zo vlakbij het plantsoen! Ach gut

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:52

Ik heb tandarts Wiegman aan de preadiniussingel. Vind hem naast kundig ook prettig in de omgang.

Artsen ken ik niet in de stad.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:30

Alet74 schreef:
ik heb nog een paar jaar aan de koninginnelaan gewoond! Was altijd leuk wonen daar, zo vlakbij het plantsoen! Ach gut

Bedankt voor de reacties!
Ik ben ook heel blij met de plek waar ik woon Pling.
Buurt heeft ontzettend mooie huizen en natuurlijk het park op loopafstand. Zit er regelmatig, vooral nu met dit weer. Wijntje erbij en stukje stokbrood; echt genieten is dat, heerlijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:35

Boterdiep geen ervaring, wel met diephuizen aan moesstraat. Zijn erg alert (toen ik nieuwe medicijnen wou halen terwijl de vorige set nog lang niet op was, wouden ze het eerst niet eens meegeven tot ik uitlegde dat ik op vakantie ging etc. *ging wel om antidepressiva Knipoog )
En dat apotheek is 1 straat verder dan boterdiep (en ik weet echt niet waar prinsesseweg is *en dan heb ik wel 6 jaar in groningen gewoond*)

Edit even opgezocht op google, tjee je woont wel erg vlakbij waar ik heb gewoond Tong uitsteken

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:47

MoonChloe schreef:
Boterdiep geen ervaring, wel met diephuizen aan moesstraat. Zijn erg alert (toen ik nieuwe medicijnen wou halen terwijl de vorige set nog lang niet op was, wouden ze het eerst niet eens meegeven tot ik uitlegde dat ik op vakantie ging etc. *ging wel om antidepressiva Knipoog )
En dat apotheek is 1 straat verder dan boterdiep (en ik weet echt niet waar prinsesseweg is *en dan heb ik wel 6 jaar in groningen gewoond*)

Edit even opgezocht op google, tjee je woont wel erg vlakbij waar ik heb gewoond Tong uitsteken

Bedankt voor de reacties! Vanuit mijn huis is het idd makkelijk fietsen naar Boterdiep. Moesstraat zal dus ook perfect zijn.
Ik ga eens even her en der informeren Vork

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:01

Voor een huisartsenpraktijk die aan boterdiep zit, zou ik wel info daarover kunnen vragen bij een vriend van mij (kan wel rondvragen bij mensen in groningen waar ze naar HA gingen/gaan.. Ben zelf nooit naar HA geweest in groningen.)

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 00:07

Even stipje hier, woon ook sinds kort in Groningen (ook vlakbij prinsesseweg wel haha Lachen heerlijk he met dit weer in het plantsoen hangen!) en heb nu iets waar ik eigenlijk even mee naar huisarts moet, maar mn 'oude' zit in Eelde en ik heb geen zin daar weer heen te moeten eigenlijk Bloos
Hoe zit dat eigenlijk, kun je zomaar naar een andere HA gaan?

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 08:15

Ik zou dan even bellen als ik jou was met een huisarts. Ik belde gisteren naar de apotheek aan de Boterdiep en zij raadde me aan om naar de huisartsenpraktijk te bellen die daar ook in het gebouw zit om een afspraak te maken. Dan moet je geloof ik formulieren invullen en dan nemen zij contact op met je oude huisarts zodat al je gegevens naar hun toegezonden worden.

En het is inderdaad heerlijk wonen aan het Noorderplantsoen! Pling

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:14

Helaas is het nu zo dat je ivm verzekering al je dossiers naar HA moet brengen voor je behandeld kan worden.
Dus of naar Eelde en daarna meteen dossiers doorgeven aan je nieuwe HA. Of gewoon meteen dossiers doorgeven maar daar gaat er wel veel tijd overheen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:23

Ik heb al jaren een topdokter en sinds kort een tandarts waar, toen ik binnenkwam, mn mond van openviel; zo'n mooie zaak!! Een miljoenenpand aan de heresingel en hij neemt nog nieuwe patiënten aan. Tandarts Geertsema. En mijn dokter is een topwijf aan de paterswoldseweg. Echt een heel aardige vrouw, heel vriendelijk.

Edit; Dokter van der Tuin heet ze.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:04

Ik heb bij verschillende huisartsen gewerkt oa Eelde en Groningen. Als huisarts in Groningen kan ik Sachs aanraden, wat oudere man maar erg geschikt! Tevens is daar een vrouwelijke arts niet verkeerd voor de vrouwen dingen die je liever niet bij een man laat doen Haha!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:35

Aangezien je een dienst zoekt, verplaats ik je topic even.
[MW] --> [EA-GZ]

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:27

Mijn huisarts zit in Selwerd, dat is ook nog wel redelijk te doen geloof ik op 't fietsje.
Dr de Vries op de Berkenlaan (een vrouw trouwens Bloos ) , daar zit een Apotheek naast... en dat werkt ook heel fijn vind ik zelf.
Mijn tandarts zit aan de andere kant van de stad, en is dus niet zo practisch.. maar wel een fijne tandarts, Visscher op de Goeman Borgesiuslaan..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:29

Selwerd is voor de TS'er gewoon het brugje onder en ze is al in Selwerd.