GEZOCHT: plaatsje voor mn shetterhengstje

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

GEZOCHT: plaatsje voor mn shetterhengstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 11:08

Vooreerst, om te beginnen: HIJ IS NIET TE KOOP

Ik ben op zoek naar een plaatsje voor mn puberende shetterhengstje (4 jaar). Een plaatsje zónder merrie's (nérgens dus), maar wel met (veel) andere hengsten/ruinen. Ik denk hierbij mss aan een soort van opfok ofzo? Een plaats waar hij zn plaats in een kudde kan leren kennen.

Waarom? Omdat Domino met zn eigen geen blijf meer weet sinds mn merrie hier is. Hij gunt zichzelf geen minuut rust en ik denk niet dat het voor hem leuk is op deze manier. De merrie zélf wil niks van hem weten en op deze manier kan het écht niet verder, vind ik.

Wanneer? Goh, dat weet ik zo niet. Feit is, in het najaar wordt ie geruind en dan is het eigelijk súperbelangrijk dat ie ergens anders een voorlopig plaatsje krijgt tss andere ruinen/hengsten. Op die manier kan hij de maanden na zn castratie op zn gemak "onthengsten". Wanneer ie dan "volledig ruin" is, moet ie terug komen, in de hoop dat ie terug samen kan met mn andere ruin (haf) en merrie (fries). Nu staat ie constant alleen, en dat wil ik niet.

Graag had ik hem in BE blijven hebben, maar als iemand hem een prachtplaats kan bieden in NL, dan is dat ook goed. Er worden hééééél goede afspraken gemaakt en op papier gezet! Nogmaals: hij is NIET TE KOOP!!!!
Hij mag ook bij mensen komen die 2 of 3 andere ruinen/hengsten hebben, hij moet gewoon in een (kleine) groep komen. LET WEL: Domino is hééél dominant, dus hij is NIET geschikt voor kinderen, want hij bijt! En hij bijt door!

Wanneer hij bij jou staat, dan mag je met hem doen wat je wilt. OP VOORWAARDE dat hij goed verzorgd wordt uiteraard! Prijzen komen we wel overeen. Ik sta in voor hoefsmid, ontworming en DA uiteraard.

Ik wil ook ZIEN hoe het met hem gaat, dus ik wil ook af en toe komen kijken. Ik wil daar dus geen moeilijk gedoe over.

Hij moet niet per sé op stal, hij kan gewoon buiten, 24/7. Hij moet wel een schuilstalletje hebben, dat is hij ook gewend. Meneer haat regen en gaat dan steeds binnen staan (als ie niet op de grote wei staat).

Verder is Domino dus een shetter, ongeveer 85 à 86 cm klein, heeft een gigantisch gedacht van zn eigen. Hij is héél dominant, dus moet geregeld op zn plaats gezet worden. Hij is slim, wat soms wel een nadeel is voor mensen. Hij heeft arthrose in zn schouder, maar daarvoor krijgt hij glucosamine (dat krijg je ook erbij). Hij leeft vooral van hooi en gras en een hééééél klein beetje krachtvoer om zn glucohorse door te mengen. Verder wortels en appels.

Ik denk dat ik alles gezegd heb? Heb je nog vragen, opmerkingen (opm. graag vriendelijk houden), ... stel ze maar gerust. Wanneer er me nog iets te binnen schiet, dan zet ik het wel hierin.

DianneM

Re: GEZOCHT: plaatsje voor mn shetterhengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:00

Waarom nu niet al castreren, dan kan je nu al beginnen dus met 6 weken van de merries vandaan houden? In de zomer is het namelijk makkelijker een hengstenweide te vinden dan in de winter!

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:44

Dat is net mijn hengst zoals jij je shethengst beschrijft, alleen die van mij is dan wél erg vriendelijk naar mensen toe.
Maar ben je niet bang dat als hij zo dominant is, dat hij (óf weidegenoten) er zodaning gewond vanaf komen dat je achteraf had gewild dat je het nooit gedaan had?

Tot het najaar wachten met castreren kan ik me wel voorstellen, met dit weer en al die vliegen/dazen zou het wel een hele erge martelgang worden...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 14:36

Nu castreren? Met dit weer? Neen, laat maar, hoor. Het zit nu vort van de dazen, vliegen, ... Té mooi weer om infectie's op te doen.

@ _iDj_: daar heb ik ook al aan zitten denken, maar wanneer hij érg goed op zn plaats is gezet, is het soms beter. Hij is écht compleet aan het puberen en denkt dat ie heel de wereld in zn macht heeft. Hier thuis ziet hij mn andere 2 paarden als zíjn kudde, terwijl hij er eigelijk nooit echt bijloopt. Hij loopt er steeds "bij" met een draad tss, die hij heel goed accepteert trouwens.
Maar tis zo'n beetje mn laatste "hoop" om hem naar een hengsten- of ruinenkudde te doen, want ik wil niet dat hij alleen blijft te staan...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:39

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:22