Menles zonder eigen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Menles zonder eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 19:18

Ik heb een merrie van nu ruim 2 jaar. Over een jaar zou ik haar willen laten beleren voor de wagen. Maar ik heb zelf niet zo veel ervaring met mennen. Ik heb wel eens met brave volleerde paarden gereden, maar dat is een tijd geleden en ik heb de basis nooit geleerd.
Nu wil ik dus graag menles voordat Zowdy beleerd gaat worden. Zodat ik meteen aan de slag kan (ook met les) als ze terug komt.
Weet iemand of dat ergens in de buurt van Katwijk/ Leiden/ Noordwijk kan?
Ik weet wel een aantal instructeurs, maar dan moet je met eigen paard lessen. En dat kan nog niet Clown

JoyCiej007

Re: Menles zonder eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:23

Misschien moet je eens in de FAQ en het Sticky van AR kijken, daar staan een hoop adressen.

Verder hebben we ook een centraal topic over vragen over het koetsiersbewijs/mencursus e.d. Lachen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:29

Een kennis van mij is bij een menles van de club wezen kijken (waar iedereen lest met eigen paard) en heeft toen heel brutaal gevraagd (na een tijdje gepraat te hebben in de kantine met een paar menners)
of ze met iemands paard mee mocht in de les en evt. een paar lessen mocht volgen.

Ze heeft zowaar iemand gevonden die zijn paard met kar aan haar uitleent een lesuur voor die van hem.
(nadat zij een paar keer een les met hem had meegereden). Ook mag ze doordeweeks bij hem thuis oefenen.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:38

Wij doen het wel, en met Tinkers, maar ik weet niet of dit te ver is voor jou, wij wonen in Vierpolders (Brielle)Zuid-Holland

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:27

Les gezocht dus ik verplaats je topic naar het juiste forum.

AR-->EA-GZ Diensten.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:18

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:30

Misschien kun je eens informeren of er mencurssen voor beginners gegeven worden in je omgeving. Daar heb je meestal zelf geen eigen paard voor nodig. Dan kun je de beginselen van het mennen leren met makke goed doorgereden paarden voor de wagen.
Ik denk dat er weinig mensen hun paard zomaar aan iemand mee zullen geven om mee te gaan mennen. Tenminste ik zou mijn paard niet zomaar aan iemand uitlenen voor menlessen. Daar is ie me net even wat te kostbaar voor. Er gebeuren veel ongelukken mee.