Loosdrecht/Eemnes: goede pensionstalling gezocht!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tabino

Loosdrecht/Eemnes: goede pensionstalling gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:17

Ik ben dringend op zoek naar een leuke pensionstal in de omgeving van Hilversum. Denk aan Loosdrecht/Eemnes/Baarn/Nederhorst den Berg/ Ankeveen e.d.

Ik ben in het bezit van een sociale 7-jarige ruin en het enige wat een vereiste is, is dat er een goede bak is en minimaal enkele uren weidegang per dag. Verdere luxe is leuk maar geen vereiste.
Ik zoek een stal waar een sportieve sfeer hangt en de zorg voor de paarden op nummer 1 staat. Ik ben absoluut betrouwbaar en mijn voorkeur gaat uit naar een kleinschalige (prive)stal waar ieder paard en ruiter volledig tot zijn recht komt. Ik ben zeker ook niet te beroerd om wat extra's voor andermans paarden te doen!

Weten jullie nog een goede (prive)stal waar ze een betrokken pensiongast zoeken?
In andere topics zag ik al de namen Rigter, Nico van Wegen, Timo Wicherts, Patrick Kolk en Stolk voorbij komen. Graag zou ik hier meer over willen weten (website?) want ik kan niks over deze stallen vinden op internet.

Alvast heel erg bedankt!

AnnemiekvM

Re: Loosdrecht/Eemnes: goede pensionstalling gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:20

Ik sta op de Heidehoek: www.heidehoek.nl
Het is daar wel groot, maar er is veel weide en 2 goede rijbanen.

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 18:45

Bedankt voor het meedenken. Helaas past stal Heidehoek niet binnen mijn budget. Ik zoek een stal tot +-280 p.m. inclusief alles behalve voer.

Niemand die mij verder kan helpen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:00

Tabino schreef:
Bedankt voor het meedenken. Helaas past stal Heidehoek niet binnen mijn budget. Ik zoek een stal tot +-280 p.m. inclusief alles behalve voer.

Niemand die mij verder kan helpen?

Als je in het oude gedeelte gaat staan, kost dat je 285 euro inclusief voer. Volgens mij is er wel al plek, maar wij hebben een paard te koop staan en als die verkocht is dan is er sowieso een plek vrij. Daar staat voor zover ik weet nog geen reserve voor.

Bij het oude gedeelte moet je wel zelf mesten en voer klaarzetten. Er wordt dus wel gevoerd, 4 keer per dag.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:18

Ik sta op stal de Bergen http://www.staldebergen.nl. Hele gezellige stal met alles erop en eraan, vlak aan de N201 (Vreelandseweg) in Nederhorst den Berg. Er staat van alles, zowel fanatiek wedstrijd als recreatie als NH, you name it. KNHS wedstrijden eventueel naast de deur bij Manege Laanhoeve.

Wat weidegang betreft: 24u of overdag zolang van ong. april tot okt./nov. daarna gaan ze halve dagen in de paddock elke dag, echt super! Voer kun je zelf klaarzetten, je moest eens weten hoeveel bakjes er voor de deuren staan, de pensionhouder voert dat gewoon als je geen gewone brok wilt.

De paarden zijn verdeeld over drie stallen, dus je hebt niet het idee dat het heel groot is, er staan ong. 40 paarden, alleen pension. Deels volpension/deels zelf mesten en voer klaarzetten. Ik heb het er prima naar mijn zin en mijn paard ook, ze wil het terrein niet eens af Knipoog.

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 14:38

Stal de bergen had ik ook al op mijn lijstje staan om eens te gaan kijken ja! Het ziet er erg mooi uit maar het is helaas wel eigenlijk te ver voor mij. 45 minuten fietsen, dat is 1,5 uur reistijd per dag..

Er was ook een pensionstal in Loosdrecht, stal t'Fjordje. Er stond laatst een advertentie van op marktplaats en die pensionstal leek echt ideaal maar ze reageren maar niet op mijn mailtjes en er stond geen telefoonnummer bij. Heeft iemand het adres van deze stal? Dan kan ik misschien een keertje langsgaan.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:08

Dat is wel ver ja! Er is wel een bushalte voor de deur, weet niet welke bus er daar langs komt, denk de 106?

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 15:28

Ik ben nu bij stal de Bergen, stal de Heidehoek, stal Pronk en coaching Hippic wezen kijken en ik denk dat ik naar de Heidehoek ga. Lachen Het is alleen jammer dat de stallen voor half pension niet zo mooi/netjes zijn als de rest van de stallen maar ik kan daar wel mee leven. De accomodatie is verder top!

Bedankt voor de reacties!

Groetjes

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:04

Erretje schreef:
Dat is wel ver ja! Er is wel een bushalte voor de deur, weet niet welke bus er daar langs komt, denk de 106?

Dat klopt ja Knipoog en anders kun je ook nog kijken op manege laanhoeve (weet de prijzen daar niet, en of er nog plek is)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:00

Ik ben ooit eens bij Van Wegen wezen kijken en ik heb daar een goede indruk van. Paarden stonden hoog in het stro en er was voldoende weidegang. Stel Heidehoek vond ik duur en inderdaad de halfpensionstallen waren armoedig vergeleken bij het volpension. Gelukkig hoef ik de zoektocht naar een goede pensionstalling nu niet meer te doen: ze staan thuis!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:16

Ik sta in het halfpension. Niet mooi, maar wel gezellig. Al is er in het half pension geen plek op het moment dus het zou voor jou wel volpension worden of je moet het voorste gebouw komen. Daar is het wel wat donker.. Volpension is zeker mooier.
We willen eigenlijk met ons stalgebouw een keer de boel opknappen. Dat zou al een stuk schelen.