Gezocht: stationwagen merk:? met trekhaak die trailer kan tr

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

katjaaaa

Gezocht: stationwagen merk:? met trekhaak die trailer kan tr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:49

Hallo allemaal,

aangezien ik mn erijbewijs nu heb. wil ik mijn eigen auto inruilen en een stationwagen kopen Haha! maar nu vraag ik me af wat goedkoper is?? een jeep? of een stationwagen? de bedoeling is dat ik de auto en prive gebruik en voor een trailer te trekken.Ook in de toekomst als er kinderen zijn is het ook wel makkelijk dat je ruimte heb Haha!

en waar je naar moet kijken als je een auto koopt waaar je aan kan zien of hij een trailer kan trekken? aan het vermogen zeker? zo ja wat is de min. kW /pk? en cc?cilindrs?

ik zoek dus een stationwagen met trekhaak die een 1,5 paards of 2 paards kan trekken. bouwjaar : 1998 - 2005.liefst in noord-holland Haha! kleur maakt niet uit. prijs wel Haha! ronde de €3000-7000,- euro.

alvast bedankt voor de informatie..... Afgod OK dan! Go jij! Go jij!
want ik heb helemaal geen verstand van autos

met vriendelijke groet
Katja

felicity

Re: Gezocht: stationwagen merk:? met trekhaak die trailer kan tr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:05

Kijk eens naar een fiat croma. Wij rijden er nu ongeveer een halfjaar mee. En rijden ook vaak met de trailer erachter en dat gaat echt super goed. Hij kan 1500 kilo trekken.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:43

ik kan je wel kort en krachtig antwoord geven, voor jouw prijsklasse heb je geen zware Jeep vanaf 1998 Knipoog

Voor een station zou ik kijken naar een auto die rond de 1500 kilo eigen gewicht zit. Benzine rond de 2 liter, Diesel rond de 2,5 liter minimaal, als je een 2-paards trailer wil gaan trekken. Sportief type auto met hoge koppel, TDI (met rooie i) types bijvoorbeeld

Ford Mondeo ligt lekker op de weg met een trailer en valt zeker wel binnen je budget.

Persoonlijk heb ik erg slechte ervaringen met een fiat (bravo) en zal hierdoor zelf hooit weer een fiat willen.

Ik rij nu een xantia hatchback, prima voor een lichte anderhalfpaards, maar een volgeladen 2-paards trek ik er nie graag mee.

met de huidige slurptax kan je beter een station kopen als een jeep-achtig type, maar dat geldt alleen voor nieuwe auto's. Wegenbelasting gaat op brandstofsoort en gewicht. Hoe zwaarder de auto, hoe duurder de wegenbelasting. Diesel is veel duurder in de wegenbelasting, maar scheelt aanzienlijk in de gebruikskosten als je kilometers maakt.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:17

Ik heb een Mitsubishi Pajero te koop van 1994, 3 liter V6. Mag 2800 kg trekken. Super auto maar ik maak te veel km's dus zoek wat anders.. Eur 4250,00 met trekhaak, bull en sidebars, super 4x4!!!

katjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 17:11

hoii

ik hoef ook geen jeeeep Bloos bedankt voor de info Afgod *LOL* Party!! Go jij! Go jij!

katjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 17:12

barbaras schreef:
Ik heb een Mitsubishi Pajero te koop van 1994, 3 liter V6. Mag 2800 kg trekken. Super auto maar ik maak te veel km's dus zoek wat anders.. Eur 4250,00 met trekhaak, bull en sidebars, super 4x4!!!

hoii Haha!

is dat een jeep?

groetjes

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:46

felicity schreef:
Kijk eens naar een fiat croma. Wij rijden er nu ongeveer een halfjaar mee. En rijden ook vaak met de trailer erachter en dat gaat echt super goed. Hij kan 1500 kilo trekken.

1500 kilo is niet voldoende als je twee paarden mee wilt nemen. Beetje paard weegt 500 kilo, en een 2-paards trailer zo'n 7oo. Zit je er al overheen en reken maar dat je dat merkt.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Teuntje.

En een Pajero is een Jeep-achtig type inderdaad. Maar onwijs fijne auto's en echte buffels voor de trailer.