Onder voorbehoud plaatsje voor recreatiehaflinger

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Onder voorbehoud plaatsje voor recreatiehaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 16:12

Onze mooie haflingermerrie zou morgen verhuizen naar haar nieuwe baas, omdat ze hier helaas weg moet. Nu heeft deze nieuwe baas zojuist afgebeld en is het nog maar de vraag of ze uberhaupt nog mag komen. Daarom wil ik vast rondkijken naar eventuele andere opties voor onze merrie.

De merrie heeft een blessure aan haar kootplaten maar kan nog gewoon recreatief gereden worden, in die zin: ongeveer 3x per week lekker buitenrijden. (evt. met speciaal beslag) Als wij haar houden komt ze te weinig buiten, daarom zoeken we een mooi plekje voor haar met veel weidegang, liefst 24/7 hele jaar door.

Het is absoluut NIET de bedoeling dat ze intensief gereden wordt, dus buiten niet scheuren, geen dressuurwerk (hooguit op B-niveau wanneer het goed gaat met haar) en absoluut niet springen. Verder is het een hartstikke lief paard, ze is 100% verkeersmak dus buitenrijden met haar is heerlijk. Ze kan wel met andere paarden maar is wel dominant.

Ik plaats deze advertentie onder voorbehoud, mocht er nog gereageerd worden binnen afzienbare tijd door de vrouw waar ze in eerste instantie heen zou gaan, dan gaat ze daar heen. Eventueel kan Rox al wel verhuizen onder voorbehoud, dus een maandje op proef komen.

Het gaat ons niet om de winst, maar we willen graag wel een 'symbolisch' bedrag voor Rox hebben, dit om mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten te vermijden. Met Rox verhuizen in ieder geval een waterdichte winterdeken, een zweetdeken en een halster mee. In overleg kunnen ook haar zadel en hoofdstel overgenomen worden.

Fotos van Rox staan in mijn profiel. Weten jullie of hebben jullie een mooi plekje voor haar, dan zouden we dat graag horen.

nickyu

Re: Onder voorbehoud plaatsje voor recreatiehaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:15

hoe is de prognose op langer termijn bij
recreatief buitenrijden ?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 16:18

In principe zou het dan niet erger moeten worden. Ik zal even uitleggen hoe het zit:
Haar kootplaat van haar rechtervoorbeen is 'gekarteld' dus het bot is niet meer glad. Pezen en spieren schuren hier langs waardoor ze (meestal na een half uur rijden) pijn krijgt. Met speciaal beslag dat haar op een 'hakje' zet zal ze nog lang meekunnen voor licht werk. Ze zou ook nog wel op B-niveau kunnen dressuren enzo, mits rustig opgebouwd. Maar bij een grote misstap bijvoorbeeld is er een kans dat je dan weer van voor af aan moet beginnen met opbouwen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:40

Je had een link in mijn topic gezet. Opzich zou ze perfect bij mij kunnen staan. Mijn paard gaat sochtends vroeg naar buiten en komt savonds laat op stal (heb ze snachts wel binnen of t moet 30 graden zijn dan blijven ze buiten)
Ze heeft geen medicijnen nodig?
eventuele vraagprijs via pb?
Tja ik zocht eigenlijk meer iets als een shet ivm goedkoop.. Maar ik heb je verhaal zo gelezen en je profiel bekeken en ze zou goed bij mij thuis kunnen staan in princiepe

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:48

Ze heeft wel een supplement nodig, Gelatinaat, daarvan krijg je gewoon een splinternieuwe pot mee. Wat zo'n pot kost weet ik trouwens niet, wij hebben het van de veearts gekregen dus zal wel ergens op de rekening staan. Prijs hebben we het nog niet over gehad, maar goed tehuis is uiteraard het belangrijkste. Snachts op stal is wat ons betreft ook prima. Kan je anders misschien pm'en waar je woont en wat je precies voor plek voor haar zou hebben?

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:06

Nu dus niet meer onder voorbehoud. De 'nieuwe' baas heeft alles afgeblazen...

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:37

heb in mijn topic bij gezocht gereageerd op je antwoord Knipoog

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:13

Rox heeft zo goed als zeker een plekje gevonden, dus dit topic kan op slot!