Onze mooie haflingermerrie zou morgen verhuizen naar haar nieuwe baas, omdat ze hier helaas weg moet. Nu heeft deze nieuwe baas zojuist afgebeld en is het nog maar de vraag of ze uberhaupt nog mag komen. Daarom wil ik vast rondkijken naar eventuele andere opties voor onze merrie.
De merrie heeft een blessure aan haar kootplaten maar kan nog gewoon recreatief gereden worden, in die zin: ongeveer 3x per week lekker buitenrijden. (evt. met speciaal beslag) Als wij haar houden komt ze te weinig buiten, daarom zoeken we een mooi plekje voor haar met veel weidegang, liefst 24/7 hele jaar door.
Het is absoluut NIET de bedoeling dat ze intensief gereden wordt, dus buiten niet scheuren, geen dressuurwerk (hooguit op B-niveau wanneer het goed gaat met haar) en absoluut niet springen. Verder is het een hartstikke lief paard, ze is 100% verkeersmak dus buitenrijden met haar is heerlijk. Ze kan wel met andere paarden maar is wel dominant.
Ik plaats deze advertentie onder voorbehoud, mocht er nog gereageerd worden binnen afzienbare tijd door de vrouw waar ze in eerste instantie heen zou gaan, dan gaat ze daar heen. Eventueel kan Rox al wel verhuizen onder voorbehoud, dus een maandje op proef komen.
Het gaat ons niet om de winst, maar we willen graag wel een 'symbolisch' bedrag voor Rox hebben, dit om mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten te vermijden. Met Rox verhuizen in ieder geval een waterdichte winterdeken, een zweetdeken en een halster mee. In overleg kunnen ook haar zadel en hoofdstel overgenomen worden.
Fotos van Rox staan in mijn profiel. Weten jullie of hebben jullie een mooi plekje voor haar, dan zouden we dat graag horen.