Ga naar Eric laarakker, iemand ervaring?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Germatje

Ga naar Eric laarakker, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:12

Nav dit topic [MD] paard weer een einschuss been! Enige preventieve behandeling over einschuss
gaan we met ons paard naar Eric Laarakker, had mijn medeleaser bedacht.
Ik heb me er enigzins in verdiept en van een stalgenootje nog een positieve ervaring gehoort
en opzich klinkt het wel goed in de oren!
Het is ook een beetje een laatste strohalm, want dit houd natuurlijk een keertje op want ze heeft nu
4x een echt dik been gehad, en afgelopen week waren we het waarschijnlijk voor en heeft ze preventief antibiotica gehad, dus we kunnen weer gewoon het rijden oppakken.

Maar wie heeft er nog meer ervaring met deze kliniek? En waarvoor zijn jullie heen geweest?
Ik hoor graag ervaringen!

Marije_jiplover

Re: Ga naar Eric laarakker, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:57

MD-->EA GZ diensten

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:00

hoihoi
nou ik zie het net staan maar ik heb niet zo'n goede ervaring Tong uitsteken
mijn paard liep kreupel en aangezien die kwaad wordt van dierenartsen dacht ik, ik zoek het rustiger op.. maar daar werd de compleet verkeerde diagnose gesteld (eigenlijk het tegenovergestelde) en ook zou ze niet tegen biks kunnen qua koliek maar ze staat nu alweer 1,5 jaar op het biks en nog steeds geen koliek Knipoog ik vond t minder voor mn portomonnee Knipoog

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:11

hele goede ervaring....
ben al maanden onder behandeling met mijn paard voor een zeer ernstige jacobskruidvergiftiging en meerdere inwendige problemen....
veearts kon niet veel voor hem doen....bij laarakker hebben ze hem gered....
zie echt na iedere behandeling gelijk weer verbetering en als er zich weer een probleempje opdoet of iets van achteruitgang en ik bel ze en ze sturen medicijnen ...zie ik iedere keer weer binnen een aantal dagen verbetering....
dus hier niets dan goed over de kliniek van laarakker Knipoog

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:35

Ik ben met mijn paard vorig jaar bij eric laarakker geweest. Ik ben super tevreden.
De klachten waren slechte hoeven, moeilijk op gewicht te houden en vooral huidproblemen.

Mijn paard had mok, zowel droge als natte.(Als indicatie: Ze had kloven van 10 cm lang, van links naar rechts door de kootholte. 2 kloven per kootholte bij allebij haar achterbenen). Niets hielp, was niet altijd even erg, maar het ging nooit lang wat beter.
Daarnaast had ze staart-manen eczeem en een onverklaarbare open wond onder haar buik, al anderhalf jaar. Aan deze had ze ook jeuk.
Verder kreeg ze vorig jaar op haar onderbenen korstjes, als ik hier overheen wreef, kwam huid en haar mee.

Bij de reguliere dierenarts kreeg ik alleen smeersels, symptoonbestrijding dus.
Bij Laarakker kwamen ze met de diagnose: ontstoken alvleesklier, met als gevolg een overbelaste lever en ze had nog een bacterieele infectie in haar darmen. Best heftig dus. Medicijnen gekregen. Gaat nu weer super met mijn paard. Ze heeft nu alleen insuline-resistentie, als gevolg van de alvleesklier en lever. Hierdoor mag mijn paard nooit meer suiker.

Sinds de behandeling, ben nog 1 keer terug geweest na 5 weken, behoren alle huidproblemen tot verleden tijd. Ze heeft alleen nog een klein beetje mok. Dit hadden ze van te voren gezegd, dat de mok in lichte mate zou blijven ivm de vele littekens.
Ik ben nu een jaar verder en haar hoeven beginnen nu harder en sterker te worden.

Even nog een ander vraagje: heb je bij je paard al eens bloed laten prikken? Mijn paard heeft een paar maanden terug ook 4 keer (beginnende) einschuss gehad van een wond op de kogel. Elke keer als ze 2 dagen van de ab af was, kwam het terug. Op een gegeven moment heeft de DA bloed geprikt( voor wat anders). mijn paard bleek bloedarmoede te hebben, wat haar weerstand niet ten goede kwam. Dit kon een verklaring zijn voor de steeds terugkerende einschuss.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:45

Ik ben zeer tevreden over hem. Ik ben met meerdere paarden naar hem toe geweest en hij heeft ze allemaal beter gemaakt dan ze waren en 1 zelfs van de dood gered (als Laarakker niks meer kon moest hij ingeslapen worden). Dus van mij niks dan goeds

yara11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:17

Hoi,

ik ben ook erg tevreden! Vorig jaar na vele malen en bergen medicijnen verder naar de gewone kliniek/da naar Eric Laarakker geweest. Kost idd veel geld, maar paard is weer helemaal gezond en zit veel beter in zijn vel!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:33

Nou dat klinkt allemaal erg goed! Daar ben ik blij om!
@miszlisanne, dat is best typisch over dat biks, want een stalgenootje haar paard had ook iets tegen biks, en alle dierenartsen wisten het niet meer, bij mbv eric laarakkers is hij er over heen geholpen!

@judith_irene; nee we hebben nog nooit bloed laten prikken, is ook nooit ter sprake gekomen ook.
Famke heeft meestal een dik been om de het halve jaar, zit een tijd tussen. Maar ik neem deze optie wel mee om te opperen daar! Ze konden aan de telefoon wel vertellen dat de weerstand achteruit gaat omdat de antibiotica de darmen aantasten en daardoor dus niet goed de voedingsstoffen opgenomen kunnen worden.

Iedereen bedankt voor de reacties! Vandaag wordt er gebeld voor een afspraak, dus ik ben benieuwd wanneer we heen gaan!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:37

Ik heb op 8 juli een afspraak voor de gedragsproblemen van mijn paard.
Ik ben benieuwd, sta er best wel sceptisch tegenover.
Maar goed, we zullen zien Lachen

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:45

Guetta ik stond er ook heel sceptsich tegenover, maar zolang het helpt vind ik het prima

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:46

Zonder Erik Laarakker was mijn paard nu arbeidsongeschikt of er misschien helemaal wel niet meer geweest.

Hij was erg ziek, sloom, lusteloos, stond wankel op zijn benen, slecht eten, waterdunne mest, dikke klieren, ontstoken ogen, enz.
De Da vond van alles maar kon geen verband leggen. Na veel medicijnen, ab en neussondes e.d. zijn we ten einde raad bij Den Hoek terecht gekomen. We hebben ons lachen echt in moeten houden die eerste keer en we geloofden er niets van.
Twee weken lang gebeurde er niets met de nieuwe medicijnen. Ik zei al, zie je wel, geldklopperij. Toen werd mijn paard opeens nog veeeeel zieker. In paniek Erik opgebeld die zei dat als hij geen koorts had, we het aan moest kijken en bij hem moest blijven. Na 2 dagen knapte hij op en na 6 weken was hij top fit!! Ongelofelijk!! Hij krijgt nu nog steeds ondersteunede medicijnen wat we langzaam aan afbouwen (over enkele jaren zelfs).

We gaan met onze hond elk jaar voor een controle. Ze hebben hem ondersteund na een levensbedreigende vergiftiging en nu laten we hem elk jaar door meten. Hij loopt ook in de sport en shows, dus als check up zeg maar. Om hem optimaal fit te houden.

Wij zijn echt suuuuuper tevreden. Het is alleen wel erg duur, helemaal als je elke maand tot 6 weken heen moet en ook nog tig modecijnen mee krijgt. Maar ik heb mijn paard ermee terug gekregen en dat is niet in geld uit te drukken.

Succes met jouw paard!!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:40

Ja je hoort wel dat het met homeopathische middelen soms eerst erger kan worden voor er verbetering optreedt.
Maar wat had jou paard dan precies dat hij zo ziek kon worden?

Het is inderdaad een dure aangelegenheid, maar ik denk maar zo dat het wel het proberen waard is, anders wordt het zowiezo niks meer en is het met enkele jaren een aflopende zaak.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:44

Hier alleen beroerde ervaringen... dusdanig slechte diagnoses stellen dat vrijwel gezonde paarden bijna t leven kost en omgekeerd.. Hij komt bij mij niet meer aan mn dieren
Zal vast ook goede dingen doen, maar 3 paarden compleet verkeerd inschatten was me toch echt teveel

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:52

Ik heb hele goede ervaringen met Erik Laarakker...
Na 4 maanden volhouden tegen de dierenarts, dat de kreupelheid echt in zijn schouder zit, zat het nog steeds in zijn ondervoet volgens de dierenarts en liep hij alleen maar kreupeler. Na 4 maanden stappen, foto´s, scans, synoviapuncties waren we nog niet verder. Ik was het zat en heb een afspraak gemaakt bij Erik Laarakker. Binnen een week liep paardlief weer goed. Na een maand zat ik er weer op. En de diagnose: scheve bekken, nekwervels die klem zaten, stofwisselingsprobleem, insulineresisent, slijmbeursontsteking in zijn hoefgewricht (dus de da had het niet helemaal mis) en een chronische ontsteking aan de kapsel van zijn schouder.
Paard mag geen biks meer, aangezien zijn lichaam dat niet verbrand maar opslaat (komt mede door de insulineresistentie).

Ik heb alleen goede ervaringen met deze manier van paarden genezen.
Het is ook eigenlijk alleen maar op feiten gebaseerd.

Heel veel succes!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:52

Niet met Eric zelf maar wel met Charlotte, zij werkt bij hem op de practijk en komt ook bij je paard op stal, ze herstelde langzaam van een verzuring, kreeg hierdoor rugproblemen en ging onregelmatig lopen, in het verleden heeft ze dit vaker gehad en duurde het wel tot half juli voor het over was. Charlotte is anderhalf uur met haar bezig geweest, doormeten etc, nu 2 weken later ben ik weer aan het rijden en is ze niet onregelmatig meer. Ik kan die methode wat zij toepassen echt aanbevelen, ze kijken verder dan naar het probleem, de inwendige oorzaak wordt opgespoord en behandeld. Paard ziet er ook vrolijker uit, niet meer narrig als ik aan de buik kom met een borstel.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:20

Germatje schreef:
Ja je hoort wel dat het met homeopathische middelen soms eerst erger kan worden voor er verbetering optreedt.
Maar wat had jou paard dan precies dat hij zo ziek kon worden?

Het is inderdaad een dure aangelegenheid, maar ik denk maar zo dat het wel het proberen waard is, anders wordt het zowiezo niks meer en is het met enkele jaren een aflopende zaak.

Klopt. Nou, dit was overduidelijk Haha! .
Wat hij had is een ingewikkeld verhaal onder andere met een verstoorde darmflora, allergie (hij zat heel vaak onder de bulten) en vertering wat weer een verstoorde leverfunctie opleverde.

SUcces ermee. Zo is het maar net, nee heb je, ja kan je krijgen. Als je niets doet zal het ook nooit oplossen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 17:43

Ja zo is het maar net!
Nou as woensdag mogen we komen, dus ik ben érg benieuwd!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:28

ook bij charlotte geweest, super! en van eric les gehad.
succes woensdag!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:16

Ik heb met Kashmir heeeeeele goede ervaringen bij Laarakker!!

Kashmir is eind 2006 ernstig ziek geworden waarschijnlijk door jkk ernstige leverbeschadiging..
Kashmir vermagerde alleen maar, kreeg overal ontstekingen/mok en kreeg oedeem onder zijn buik/koker/benen...
Na tot maart onderzoeken/behandelingen te hebben gedaan was het paard lichamelijk helemaal uitgeput, alleen geestelijk heel erg aanwezig en leek niet op te geven en dus ik ook niet..
Na diagnose van kliniek zei hij dat Kas nog maar een halfjaar zou hebben te leven.. behandelingen sloegen heel even, maar niet langdurig aan..

Besloot toen naar Laarakker te gaan als laatste redmiddel/second opinion..
Hier door Charlotte behandeld en medicijnen meegekregen (tas vol Clown )
Later na 6 weken nog es langsgeweest en ze vond em al erg opgeknapt, wederom medicijnen meegekregen..

In mei 2007 was ie weer helemaal de oude!! Lekker dik geworden en vol levenslust!
En tot de dag van vandaag lekker fit en vol energie!
Als Kas nu geen peesblessure had gehad waren we alweer L dressuur gestart!

Dus ik heb alleen maar goede ervaringen!
Kost wat... maar heb je ook wat... mijn paard is mij zo dierbaar, is niet in geld uit te drukken!

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:35

hij schijnt toch wel veel paarden met jkk vergiftiging op te knappen die allemaal door de veearts zijn afgeschreven.....die kunnen er niets mee.......
mijn paardje is half dec bij hem beland met een zware vergiftiging........en inderdaad tas medicijnen mee en ik zag ook al gauw verbetering.
de leverwaardes waren na 3 maanden al gigantisch gedaald.
we zijn nu een halfjaar verder en hij is al enorm opgeknapt.....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:38

Bij ons had ie geen idee wat er aan de hand was denk ik, want we kregen maar vage diagnoses. Vier keer daar geweest, geen enkele vooruitgang en een hoop euro's lichter: voor mij niet meer.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 16:27

Zo nou vandaag geweest, flinke rit achter de rug dus!
Ze is eerst doorgemeten en dergelijke, daar kwam uit dat ze een schimmel heeft in haar darmen, de weerstand op z'n kont ligt en haar been toch flink hard is en minder goed doorbloed, maar dat laatste wist ik wel.
Ze heeft acupunctuur gehad en we hebben een poeder en algese bloed meegekregen voor de weerstand (is een goedje waar haar eigenbloed in zit) en nog iets tegen de schimmel.

Als ze een dik been krijgt, moeten we lachesis in spuiten, dat is een soort van slangengif. moet net zo ingespoten worden als antibiotica. Maar dat is dan ook het enige wat ze krijgt, dat schijnt net zo goed te werken als antibiotica alleen is het geen aanslag op de weerstand ed. En zowiezo moeten we contact opnemen bij een dergelijke verandering en als het been weer dik wordt.
dus ik ben benieuwd wat het allemaal uithaalt! Het was wel erg lastig zei ze dus ik vestig er zeker niet alle hoop op...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:16

Nu even afwachten of het helpt, bij mijn paard zag ik de volgende dag al resultaat.
Had je Charlotte?

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:06

Nee volgens mij heette ze Eva Knipoog
Ze nam echt de tijd voor ons en om alles uit te leggen, erg prettig dus!