GZ: een zeer goed plekje (rusthuis) voor mijn pony

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda123

GZ: een zeer goed plekje (rusthuis) voor mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:55

Aangezien we er achter zijn gekomen dat mijn pony last heeft van een vroegere blessure, en hij niet meer bereden oid kan worden, ben ik eens aan het rondkijken voor verdere mogelijkheden.
Het gaat om een lieve e-pony ruin van 19 jaar oud. Hij is tegenover ruinen behoorlijk dominant, maar met merries gaat het over het algemeen goed.
Ik ben op zoek naar het volgende:
Een zeer goed adres, liefst zo dicht mogelijk in de buurt van Ravenstein, Herpen, Berghem, Oss,etc
(noord-brabant) waar ik hem altijd op kan komen zoeken. Het is dan ook de bedoeling dat ik gewoon zijn eigenaar blijf..
Het nieuwe adres moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Zoveel mogelijk weidegang, gezelschap van andere paarden, pony's, schuilstal of stal, goede controle van welzijn, goed kracht- en ruwvoer (liefst kuilvoer, voordroog voor zijn luchtwegen, die af en toe opspelen).
Een rusthuis oid zou ook een mogelijkheid zijn, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die en in de buurt zitten en een beetje betaalbaar zijn. (onder de 100 euro per maand)
Maar alle reacties zijn welkom....dus als iemand een gezelschapspaard zoekt uiteraard reageren.
Ik hoop hem op deze manier nog een tijd te kunnen laten genieten!!!

lisanne1989

Re: GZ: een zeer goed plekje (rusthuis) voor mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:05

horsething

Re: GZ: een zeer goed plekje (rusthuis) voor mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:32

Ik heb een kleinschalige pensionstalling in Heeswijk Dinther waar wij de paarden houden op een manier zoals jij het omschrijft.

Ze hebben een grote paddock met inloopstal en meerdere voederpunten met 24 uur per dag hooi en/of kuil. Verder staan ze zolang het weer en de wei natuurlijk het toelaat enkele uren per dag op de wei.

Voor meer info kijk op www.horsesthings.nl