ervaringen met Willy Sidorak : Stichting de natuurlijke weg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

ervaringen met Willy Sidorak : Stichting de natuurlijke weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 22:41

Graag zou ik van jullie horen of er mensen zijn die ervaring met de geneeswijze van Willy Sidorak hebben.

zobras

Re: ervaringen met Willy Sidorak : Stichting de natuurlijke weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:21

Hij doet onderandere aan blisteren (of in iedergeval gedaan). Een methode die in mijn ogen gelijk staat aan zware dierenmishandeling. Vind het abnormaal dieren zwaar te pijnigen om te helen, terwijl de meesten waarbij dit is gedaan het uiteindelijk niet hebben gehaald omdat de kwaal niet werd genezen. Ook over voer ben ik niet zo te spreken, eenzijdig en niet gebaseerd op de basis waardes die een paard nodig heeft.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:53

Pff heftige ervaringen. Ken de man alleen van naam. Klinkt niet als iemand die ik bij mijn paard zou laten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:55

Ik heb een scriptie geschreven over zijn methodes en dat was alles behalve positief.
Meer info is via pb beschikbaar maar ik ben de komende week niet veel op Bokt dus antwoord kan even duren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:59

valt deze meneer onder dezelfde noemer als "leen taal"?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:03

Ze hanteren verschillende methoden, maar je kunt ze inderdaad wel onder 1 hoofdstukje scharen..

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:14

Werkt hij nog in Nederland dan? Dacht dat hij in Frankrijk zat?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:24

Friesland, waar?
zou graag eens meer weten....
Leen Taal was ook al zo een leuk onderwerp Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:12

Botervlieg schreef:
Werkt hij nog in Nederland dan? Dacht dat hij in Frankrijk zat?

Als ik op google kijk, kom ik hier op uit: www.lefrelut.com

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 18:58

Hij zat inderdaad in Tjalleberd (Friesland) nu in Belgie of Frankrijk gelook ik, en inderdaad zijn "praktijk"is voortgezet door iemand anders

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:49

bij ons op stal hebben ze een keer een paard daar laten 'behandelen'. Dit was dus puur blisteren, over z'n hele lijf. Uiteindelijk is ie al z'n huis over z'n hele lijf verloren en is ie dood gegaan.... Tja....

Later is er nog een paard behandeld op dezelfde manier, maar die reageerde helemaal niet en knapte er ook niet van op.

Het idee van blisteren is het veroorzaken van een ontsteking om dan de bloedsdoorloop te bevorderen, maar dat kan ook wel op eerlijkere manieren

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:07

mijn eerste ponietje is door hem gekraakt en heeft toen speciaal voer meegekregen. Beestje is er niet beter door geworden, ook niet slechter leek.
Achteraf geruchten gehoord dat de belastingdienst achter hem aan zat en hij naar het buitenland vertrokken is. Eigenlijk geen positieve berichten over deze man gehoord achteraf, maar meer in de richting van oplichterij dan dierenmishandeling zoals hierboven vermeld. Maargoed, ik heb alleen geruchten gehoord, ik weet het fijne er niet van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:35

MD-->EA GZ diensten

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:38

Coby schreef:
Ik wist trouwens niet dat de nieuwe eigenaar van de boerderij zijn zaak voortzette (misschien 1 van de vrouwen?).

Geen idee wat er na het verdwijnen van Stichting de Natuurlijke
Weg is gebeurd.
Op het oude adres zit nu

Citaat:
Blessures - Teloos
Aengwirderwg 385, 8458CJ Tjalleberd. Centrum voor behandelen van alle klachten en blessures a
Tel, 0513529769. Fax, 0513529082. Informatie bewerken
http://www.teloos.nl/search/blessures/1.htm

Die website krijg ik niet aan de pruttel. Clown
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 25-06-08 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 19:49

.......misschien een knullige vraag maar wat is blisteren?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 00:18

Blisteren is opzettelijk blaren/ontstekingen op de huid veroorzaken om zo doorbloeding te bevorderen en afvoer van ongewenste stoffen te versnellen. Een heel omstreden methode...

Botervlieg....ik heb wel ervaring met deze man en imo is het iemand die in de categorie oplichting valt. Met een gladde babbel en manipulatie kom je een hele eind bij dames die wat gevoelig zijn voor dergelijke praatjes.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 02:32

Maar wat bedoel je dan? Dat hij je geen remedie / behandeling levert
en je wèl (veel) geld afhandig maakt?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 03:13

Heb hem ook aan het werk gezien.Vooral door zijn buitenlands accentje en zijn pyramide achtige manier van presenteren zijn er toen vele bij ons er ingetuind. Uiteindelijk kochten ze ook zijn voer, waar dus echt niets in zit. Paarden werden er dus inderdaad rustig van, maar ze kregen dus ook geen voedingsstoffen. Dat heeft voor enkele paarden zeer zeker nadelige gevolgen gehad. Bij de andere paarden hielden de eigenaren het gelukkig snel voor gezien. Er stond bij mij zo'n paard op stal die geblistert was. Afschuwelijk de vellen hingen er bij. En hij kreeg ook dat waardeloze voer. Gelukkig voert de eigenaar nu weer normaal.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:09

Hij levert een zelf verzonnen remedie/behandeling die niet werkt en het dier schade berokkent, en vraagt daar een flinke smak geld voor. Mensen tuinen erin door een heel slimme manier van praten en overtuigen.

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:21

Mijn paardje is voorgoed lichamelijk en vooral geestelijk de vernieling in geholpen!!
Ik heb alles van deze man van dichtbij meegemaakt en het is een grote oplichter!!

Mijn_Lely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:28

Ik vind het verschrikkelijk wat er allemaal over Sidorak gezegd wordt.
Naar mijn mening was dit een man die goed wist waarover hij sprak
en de paarden met liefde behandelde.
Hij was de enige die mijn paardje wou helpen. Deze onbaatzuchtige
familie ontvangde ons met open armen, zelfs in hun huis in Frankrijk.
Mijn paardje is heel erg opgeknapt van zijn behandelmethode en onze
hond had er nog nooit zo goed uitgezien als toen hij aan hun voer zat.
Wij proberen hen op het moment weer te vinden, als er mensen zijn
die mij een telefoonnummer of adres kunnen geven, hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,
Rowena

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:34

Sidorak heeft best paarden geholpen maar alleen om er zelf beter van te worden....maar ik heb daar ook dingen meegemaakt waar de honden geen brood van lusten.....het is echt een vreselijke oplichter!!!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:32

Hallo,

Wat hier over Willy gezegd word is enigzins waar anderzijds totaal niet.
omdat hier niet meer gereageerd word wil ik dan graag de afsluiter zijn met persoonlijke ervaringen met Willy.

Al jaren train ik paarden en geef lessen, zodoende ben ik ook een drie kwart jaar op een bedrijf in Frankrijk geweest om enkele paarden aan te rijden.
Hier stond ook een paard dat voor de draverij was gebruikt en door de eigenaar was gekocht omdat het anders afgemaakt zou worden. dit paard had zware peesblessures en was ten dode opgeschreven (door alle dieren artsen)
Willy had dit paard onder behandeling, zodoende ben ik met hem in contact gekomen.
Enigzins sceptisch maar toch nieuwsgierig ben ik me eens gaan verdiepen in zijn methode.
Mijn conclusie na drie kwart jaar is dat deze man geen mensen mens is, ik geloof ook zeker dat wat hierboven beschreven staat betreft belasting ontduiken, fraude etc best een waar kan zijn.
MAAR.... deze man heeft dieren in zijn leven centraal staan en met zijn bijna bejaarde leeftijd klimt hij op paarden waar niemand maar dan ook niemand meer op durft.
mensen / klanten komen bij Willy als ze geen andere uitweg meer zien. dus dat er dan een paard overlijdt wat ten dode opgeschreven staat is dat natuurlijk niet vreemd, dit kan. Daar tegen over staan ook heel erg veel gevallen waarvan het paard uiteindelijk weer onder het zadel loopt of zelfs in de sport weer uitgebracht word terwijl dierenartsen het dier in zouden laten slapen.
Wat dus vergeten word is dat vaak alleen de extreme gevallen bij Willy terrecht komen.
Nee, het is geen leuke man om bij in de buurt te zijn maar er valt zeker heel erg veel van hem te leren.
Zijn methode gebruik ik niet omdat ik er eenvoudig weg niet genoeg vanaf weet, al zijn er wel tips die ik gebruik bij het rijden van paarden, en ze helpen, ook bij de moeilijke dieren.

Verhalen zijn er altijd over mensen die werkelijk met dieren werken.
negatieve zeker veel omdat mensen met positieve ervaringen te druk zijn hun paard te rijden en te genieten.

Laat je dus niet te snel meeslepen door verhalen van anderen en als je er echt het fijne van wilt weten
neem dan gewoon eens contact op met deze man, laat je informeren, laat je uitnodigen,
zie met eigen ogen waartoe deze man in staat is.
het kan je aanstaan, het kan je ook tegenstaan, dat is persoonlijk.
maar vergeet nooit dat ook door zijn toedoen er honderden paarden nog vrolijk in een weiland lopen,
terwijl ze er onder hadden moeten liggen volgens artsen. Deze dieren zijn overigens wel door dezelfde artsen als een wonder weer genezen verklaard.

Persoonlijk vond ik niet alles prettig om te zien en zal ook zeker niet overal voor kiezen,
maar ik stond er wel open voor en heb veel dingen geleerd van deze man.

Groeten Marieke vd Lee

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:46

Mooi geschreven Marieke. Ik denk inderdaad wel dat je gelijk hebt wat betreft dat het voor veel mensen toch de laatste hoop is om hun paard daar heen te brengen, daar waar reguliere dierenartsen niks (meer) kunnen doen het paard naar Sidorak te brengen. Ja en dan zal het ook zeker soms niet goed aflopen..... bedankt voor je toch positieve reactie! ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:06

Ik ben er zeker 20 jaar geleden geweest. Ik vond het een aparte man. Mijn paard zou iets aan de nieren mankeren. Na dat bezoek ging ze zoutblokken vreten! Die kreeg ze dus niet meer natuurlijk. Ze is er niet slechter van geworden, maar ook niet beter.
Ik heb mijn ogen uitgekeken daar! Was een aparte ervaring, maar na zijn nier-analyse, wist ik zeker dat ik dáár niet moest wezen!