[GZ] 24/7 Weidegang in de winterperiode 2008 Zuid Holland!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

[GZ] 24/7 Weidegang in de winterperiode 2008 Zuid Holland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 10:50

Hallo,

Gezien mijn paard het heel goed doet op de weide in zijn kudde en hij helaas niet in de winterperiode mag blijven staan, ga ik nu alvast opzoek naar een weidegang voor in de winterperiode. Als er met een wachtlijst oid wordt gewerkt is dat natuurlijk heel fijn. Goed..dit zoek ik:

-Mooi stuk weidegang, groot genoeg voor heel de winterperiode.
- Een aanwezige kudde van minimaal drie paarden.
- Mogelijkheden voor opslag van hooi voor het bijvoeren.
- Goede hekken of schrikdraad om de wei heen. Geen prikkeldraad oid.
- Genoeg weide voor heel de winterperiode, dat wilt zeggen dat ik mijn paard niet in een blubberpoel wil zien staan.

De prijs is geen probleem en daar praten we gewoon even over verder. Bied dus maar gewoon aan met je eigen prijs, ik doe daar niet moeilijk over.

Dit is hetgeen dat ik NIET! zoek:

- Weidegang zonder andere paarden, of weidegang waarbij de paarden bij elkaar staan, maar gescheiden zijn door middel van een hek oid.
- Weidegang waarbij het gaat om 1 lange lap grond, makkelijk kaal te eten waarna er niets meer aan de wei wordt gedaan om het te onderhouden.
- Weidegang waarbij ik mijn paard niet gemakkelijk uit de wei kan halen. Denk aan een drukke weg langs de wei waardoor hij niet mee kan, geen mogelijkheden om rustig te kunnen opstappen e.d.

Er hoeven geen prachtige bakken en kantines bij te zitten. Ik zoek gewoon weidegang voor mijn paard, plassen kan ik ook wel thuis. Mijn eisen zijn daarbij dus ook echt niet zo groot, ik hoop dan ook dat ik iets kan vinden.

Ik zoek weidegang in de omgeving: Barendrecht (GEEN oud beijerland), Rotterdam zuid, Rhoon.
Bergschenhoek, berkel & rodenrijs e.d. (GEEN Zoetermeer).
En als laatste eventueel als ik echt niets anders kan vinden..
Nieuw lekkerland, Alblasserdam e.o.

Nogmaals is er over de prijs te praten. Voor ik het vergeet gaat dit om een ruin van 1.65. Lief in de omgang en ook eerder een mietje naar andere paarden toe, dan dat hij enige dominantie vertoond (dit doet hij dus niet). Hij loopt eerder weg dan dat hij iets doet. Staat nu met merries en ruinen in de wei en dit gaat heel goed.

This_is_me

Re: [GZ] 24/7 Weidegang in de winterperiode 2008 Zuid Holland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:03

Mocht je niets vinden dan is de Sophiapolder in HIAmbacht misschien iets voor je...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:21

This_is_me schreef:
Mocht je niets vinden dan is de Sophiapolder in HIAmbacht misschien iets voor je...

Waar ligt dit vlakbij en wat houdt het allemaal in?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:02

Het ligt tussen Dordrecht/HI Ambacht en Alblasserdam in/ Het is een eiland waar de paarden op verschillende stukken grond gehouden worden. ook in de winter. Het volstaat aan al je eisen. Echter, je moet zelf overroeien. Dat is dus wel een beetje minder, zeker met slecht weer. Je kan niet zomaar met je paard ene buitenrit maken omdat je dan over moet varen.
Maar... mocht je echt niets anders kunnen vinden en echt voor een bepaalde periode onderdak willen hebben voor je paard dan is dit ideaal. Mocht je het telefoonnummer van de eigenaar willen dan PM je maar..