Manueel therapeut, welke??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Manueel therapeut, welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 17:44

In maart werd dioos met rijden opeens steeds moeilijker. Eerst was stelling naar links heel moeilijk, ze wilde gewoon echt niet buigen. Even hierna werd ze ook heel lastig met op links aangalopperen, ze deed hiermee haar hoofd in de lucht en zette het op een rennen. Hierna als ik dus stelling naar links vroeg (ook met aangalopperen) kwam ze omhoog. Ik ben gelijk gestopt met rijden.

Zadelmaker is 2 weken geleden langsgeweest nadat ik 2 maanden niet had gereden. Hij zei dat er niks mis was met het zadel. Hij zou een singelstoot die bij de schoft vast zat verplaatsen naar het midden, dit zorgt voor 30% minder druk op de schoft, en hij zou het zadel wat opvullen (was niet hard nodig).

Nu sinds vorige maandag zit ik er weer op en ze loopt weer goed. In het begin met aangalopperen deed ze alleen haar hoofd wat omhoog (niet heel hoog en ze is zo weer naar beneden te rijden)

Oja helemaal vergeten, ze heeft kissing spines. Ze heeft bij Eric Laarakkers een bepaalde therapie gehad (weet niet welke) en hij had ook gezegd dat je het geen kissing spines kunt noemen.

Ook is ze naar Bodegraven geweest voor injecties. Zij hadden geloof ik gezegd dat het echt maar hele lichte kissing spines is

Nu mijn vraag aan jullie, welke manueel therapeut bevelen jullie aan?

Ik zat zelf in mijn hoofd met de manueel therapeut van Bodegraven zelf, dat heeft een da van daar mij aanbevolen, maar ik lees hier ook over andere goeie manueel therapeuten.

Vertel aub jullie ervaringen hier + wat het ongeveer heeft gekost?

Marije_jiplover

Re: Manueel therapeut, welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:03

MD-->EA GZ diensten

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:10

In jouw regio zit Nelleke Deen (even zoeken op google).
Ze heeft mijn paard tijdens een cursus in Roosendaal behandeld en daar was ik zeer tevreden over. Wat het kost weet ik niet, maar als je even belt dan weet je dat.
Zij is in ieder geval dierenfysiotherapeut (beschermde titel), welke opleiding je gedaan moet hebben om manueel therapeut te zijn weet ik niet.
Op de site http://www.icreo.com staan osteopaten per regio genoemd die daar een opleiding hebben gedaan. Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om iemand te nemen die ook dierenfysio is.
Ik heb Minke Lagerwij laten komen (was 70 EUR, maar dat was in mijn regio).

Succes met je paard.

DonnaKanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:47

Bij ons komt Dewi van Mechelen altijd, wij zijn erg over haar te spreken. Je kunt haar ook benaderen hier op bokt onder de naam DEWI.

succes met je paard!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:48

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:24

Teun Sterk in Bodegraven is een prima manueel therapeut Ja
Verder denk ik dat er qua spieren ook wel het 1 en ander aan de hand is.
kijk daarom eens op http://www.happy-athlete.nl
Na 3 behandelingen heb je een totaal andere paard Cool