Ervaring met osteopaat DCZ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Ervaring met osteopaat DCZ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 20:01

Afgelopen vrijdag had ik les met Nick. Linksom liep ie goed. Rechtsom liep ie ineens rechtsachter heel moeilijk. Alsof zn been vanuit zijn knie een extra "zwabber" maakte. Ook zette hij dat been minder lang op de grond dan LA. Tijdens stilstaan ging hij net zo makkelijk RA als LA op rust staan. Dus in die mate een kwestie van ontlasten was het niet. Op advies van mijn lesgeefmens een afspraak gemaakt met osteopaat Jos van Aardenne van het Diergeneeskundig Centrum Zeeland (http://www.dczeeland.nl/). Hij komt as woensdag.

Zaterdag liep hij in het begin wat stijfjes (aan de fiets meegenomen), maar later liep ie prima!
Zondag is mijn bijrijdster met m naar buiten geweest (zadel) en ook nu liep hij weer prima.
Vandaag dus maar opgepakt in de bak en zodra ik aan de verzameling ga werken gaat ie weer moeilijk lopen. Nu was ie vandaag zowiezo al narrig naar andere paarden, en met poetsen (rechterknie) gaf hij zelfs een lel naar me.
Hij liep nu zowel links, als rechtsachter moeilijk. Met het voelen van de spierbanen op zijn rug en kont gaf hij rechts wel een duidelijker signaal dat er iets niet lekker zit.

Ik laat de osteopaat gewoon komen, Nick liep niet zo slecht als vrijdag, maar niet zuiver.

Heeft hier iemand ervaring met osteopaten (wat kan ik verwachten) en dan ook nog met deze man? Hij is trouwens ook gewoon DA.

Lotje02

Re: Ervaring met osteopaat DCZ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:39

Ik heb geen ervaring met de osteopaat die jij bedoelt, maar ik heb afgelopen winter een ostheopaat bij mijn paard gehad.

Ze was al een tijdje zichzelf niet. Vooral met rijden was ze superchagerijnig. Bokken, stilstaan, omdraaien. Echt alles om onder het werk uit te komen. Nu is ze normaal ook niet de makkelijkste maar dit was echt niet meer leuk. Ook op stal was ze chagerijnig en met poetsen begon ze naar me te dreigen en soms zelfs te slaan. Op aanraden van mijn instructrice heb ik toen een osteopaat laten komen. Die wilde van mij de klachten die mijn paard had niet eens horen. Ze zei dat ze daar zo zelf wel achter zou komen. Tijdens de behandeling zei ze dat mijn paard wel veel zou bokken, en moeilijk in te buigen was naar rechts. Ze had ribben vastzitten en haar bekken zat vast.
Eigenlijk meteen al na de eerste behandeling zag ik vooruitgang. Haar vacht ging glanzen, ik werd weer met een hinik begroet en met rijden ging het ook langzaam beter. Na nog 2 behandelingen is het een heel ander paard. Mensen die ons lang niet gezien hebben zijn ook echt verbaasd als ze ons nu zien rijden!

Veel succes!

Marije_jiplover

Re: Ervaring met osteopaat DCZ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:00

BEH--EA GZ diensten

Topic kan inmiddels ook op slot, TS heeft inmiddels zelf ervaring met de ostheopaat, aangezien die afgelopen woendag al is geweest.