Ik heb geen ervaring met de osteopaat die jij bedoelt, maar ik heb afgelopen winter een ostheopaat bij mijn paard gehad.
Ze was al een tijdje zichzelf niet. Vooral met rijden was ze superchagerijnig. Bokken, stilstaan, omdraaien. Echt alles om onder het werk uit te komen. Nu is ze normaal ook niet de makkelijkste maar dit was echt niet meer leuk. Ook op stal was ze chagerijnig en met poetsen begon ze naar me te dreigen en soms zelfs te slaan. Op aanraden van mijn instructrice heb ik toen een osteopaat laten komen. Die wilde van mij de klachten die mijn paard had niet eens horen. Ze zei dat ze daar zo zelf wel achter zou komen. Tijdens de behandeling zei ze dat mijn paard wel veel zou bokken, en moeilijk in te buigen was naar rechts. Ze had ribben vastzitten en haar bekken zat vast.
Eigenlijk meteen al na de eerste behandeling zag ik vooruitgang. Haar vacht ging glanzen, ik werd weer met een hinik begroet en met rijden ging het ook langzaam beter. Na nog 2 behandelingen is het een heel ander paard. Mensen die ons lang niet gezien hebben zijn ook echt verbaasd als ze ons nu zien rijden!
Veel succes!