waar bruin zadel te koop?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

waar bruin zadel te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 13:37

ik wil heel graag een bruin veelzeidigheidszadel. ik wil er niet al te veel aan uitgeven omdat ik op den duur misschien wel weer een ander zadel moet omdat ze nu pas 2 is en dus nog wat uit zal dijen. ik ben dus op zoek naar een betaalbaar nieuw of 2e hands bruin vz zadel. kan ze eigenlijk nergens vinden. wie weet er iets?

PercyLeen

Re: waar bruin zadel te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:40

MP? Bokt? Ruitersportwinkel? Maar waarom nu al? Je paard is pas 2? Dus wat moet je er mee?

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:41

Op marktplaats zullen ze dat vast hebben of bij sommige ruitersportwinkels verkopen de ook (2dehand) zadels. Misschien daar eens informeren.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 13:44

Jeanine84 schreef:
MP? Bokt? Ruitersportwinkel? Maar waarom nu al? Je paard is pas 2? Dus wat moet je er mee?

ik wil haar gewoon alvast een zadeltje op gaan leggen zodat ze daar aan went. ik ga haar natuurlijuk nog niet berijden maar gewoon alvast laten wennen aan zadel en hoofdstel. op marktplaats staat er momenteel 1 die me wel wat lijkt. daar heb ik een mailtje naar gestuurd. maar ik zie ze nieuw nergens.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:16

Nieuw liggen ze meestal ook niet in de ruitersportzaak. Wat meestal wel kan is dat ze een nieuw (normaal een zwart) zadel voor je bestellen in de kleur bruin. Dan kun je de zwarte passen en kunnen ze die voor je in bruin bestellen. Ik weet dat het iig met Kentaur kan.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:24

Chamberlain zadels zijn er ook in 2 kleuren bruin. En de prijs is zeker niet slecht en het is ook geen flutzadel.

www.hetgareel.nl

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:45

dena_mii schreef:
Chamberlain zadels zijn er ook in 2 kleuren bruin. En de prijs is zeker niet slecht en het is ook geen flutzadel.

http://www.hetgareel.nl

heb even op die site gekeken maar die zadels kosten minimaal 650 euro. dat vind ik echt een beetje te veel. ik ga er van uit dat ik over een jaar of 2 nog eens een ander zadel moet hebben omdat het dan misschien niet meer goed past op mijn pony omdat ze dan wat breder is met bespiering e.d. zou zonde zijn als ik dan zo'n duur zadel heb.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:03

Ik heb een Stübben Siegried voor maar € 90 op de kop weten te tikken. Ok, hij is dan al 34 jaar oud, maar verkeert nog in een hele goede conditie.

Op Marktplaats staat regelmatig zo'n zadeltje te koop. Je moet alleen even weten wat voor boommaat je pony nodig heeft.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:56

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:47

Ezmee schreef:
http://www.reiterlive.de goede kope bruine Wintec's goedkoper dan in Nederland

heey thanks, daar heb ik wat aan. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:01

Je gaat toch om een pony aan iets op de rug te wennen niet een zadel kopen? In andere topics klaag je steeds dat alles zo duur is. Waarom dan niet gewoon een dekje met een longeersingeltje, en daarmee wennen aan aansingelen, eens wat erlangs hangen etc?
Maak het jezelf niet te moeilijk.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 11:20

een dekje op de rug of een zadel is imo nogal een verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:23

Tweejarigen hoeven toch nog geen zadel te kennen. "Iets" op de rug is genoeg. Het gaat om een goede voorbereiding.
Dan maakt het je paard straks geen bal uit als je d'r een zadeltje oplegt ipv een dekje met longeersingel, waar je bv ook eens een tasje extra oid op kan doen zodat het groter is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:27

dat valt wel mee... het zou iig veel beter zijn om mee te beginnen ipv gelijk een zadel er op...

Jessie087

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:49

ik heb nog een bruin zadel liggen die ik niet meer gebruik!

Het is een bruin (tegen donkerbruin aan) het is een kieffer hij komt uit 1987.
voor de rest in goede staat(wat kleine gebruikersporen, zit heerlijk! 18inch als ik het goed heb.
Met een medium tot large boom erin.
Voor foto's kan je me wat terug sturen!

In de ruitershop getaxeerd op 350 euro , maar voor een goed bod ben ik altijd wel in! Vork

Jessie087

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:50

ohja ,, het is een vzh zadel;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:53

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat je een 2-jarige nog helemaal geen zadel op moet leggen Knipoog . Begin daar lekker mee als ze een jaartje of 3 zijn. Bruine zadels zijn er echt wel, hoor. Ik heb een boomloze en die gaat nog lekker mee de komende jaren. Haha!

Overigens ben ik geen voorstander van het kopen van zadels op MP/internet e.d. Ik vind het te belangrijk dat hij goed past. Dan maar wat meer geld uitgeven..... Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:56

Waarom wil je toch allemaal van die rare en aparte dingen doen? Verward

Begin hier nog gewoon niet aan. 2 jaar is veel te jong.
En wennen aan iets op de rug vind ik op deze manier niet echt een oplossing.
Paard is veel te jong voor een zadel.
Werk dan inderdaad met een longeersingeltje of iets....
Als je geen geduld hebt met jonge paarden moet je er niet aan beginnen.
Je weet dat je daar voorlopig niks mee kunt doen en dan moet je daar begrip voor hebben.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 13:08

pff wat een commetnaar weer. daar zit ik echt niet op te wachten. ik heb nina ook zo beleerd en is die er slechter van geworden? dacht t niet. graag alleen zinnige opmerkingen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:26

Lonneke, als je er met een jaartje of 3 pas mee begint, zal een paard er ook niet slechter van worden, hoor. Haha!
Kijk, dat je je gaat orienteren op wat voor zadel je straks wilt, dat snap ik wel. Maar waarom alles zo overhaasten?
Zo komt het gewoon over.... Mag je vervelend vinden, maar ja, daar kan ik niets aan doen. Knipoog
Ik heb het als zinnig en niet onvriendelijk bedoelt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:21

Moderatoropmerking:
Zou iedereen weer terug ontopic kunnen? TS vraagt waar een bruin zadel te koop is niet of het raadzaam is een 2 jarige aan een zadel te laten wennen, dat is een discussie die hier niet op zijn lplek is. Wil je de discussie voort zetten open dan je eigen topic op de juiste plaats, niet bij HAR.

En dan het volgende, gezien er verkoopadressen worden gezocht wordt dit topic verplaatst Knipoog
HAR-->EA-GZ Diensten

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:23

Ik heb een bruin VZH zadel te koop van Stubben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:19

en waarom persé een bruine kopen als het alleen voor het wennen is, is de kleur dan belangrijker dan of het zadel past of niet?
Er zijn zat 2e hands zadels te koop op internet en belangrijker is dat ie past, niet of de kleur goed is.
Je geeft zelf al aan dat je m toch weer in moet ruilen ,dan kun je beter een zwarte kopen want bruin is niet zoveel gevraagd en dat zadel raak je dus ook niet zo makkelijk meer kwijt straks, just my two cents...
even on topic: bijna elke ruitersportzaak verkoop overigens ook 2e hands zadels die ze via inruil hebben verkregen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 13:36

inmiddels zijn mijn plannen met mijn pony gewijzigd dus heb geen zadel meer nodig.