[GZ] Te leen, draagmand voor kat omg. Meppel/Medemblik

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ylva

[GZ] Te leen, draagmand voor kat omg. Meppel/Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 15:33

Bij voorkeur zoiets als deze, dus met een deksel aan de bovenkant:
Afbeelding

Ik wil met beide katten naar de DA maar heb maar 1 mand, en aangezien ik het zonde vind om voor 1 keer een extra mand te kopen hoop ik dat iemand er 1 te leen heeft...
Liefst in de buurt van Meppel of Medemblik in de periode 6 juni tot 12 juni. Hij wordt uiteraard schoon weer ingeleverd en in geval van sloop (door kat) vergoed.

Bij voorbaat dank!

CM_

Re: [GZ] Te leen, draagmand voor kat omg. Meppel/Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:37

Bij de action hebben ze voor een paar euro een draagtas voor de kat Lachen

Van mij had je er wel een mogen lenen, maar ik woon te ver weg Knipoog

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 15:48

Is een draagtas niet wat slapjes? Onze katten zijn panisch als ze het ding al zien (en vrij groot ook voor de gemiddelde mand) hebben regelmatig weer naar huis gemoeten omdat kat uit de mand was ontsnapt (deurtje eruit drukken, uiteraard was kat verdere dag onvindbaar) Vork was bij de vorige DA niet erg want was 100m lopen, maar is nu na de verhuizing iets minder handig....

*edit: ontsnapkatten zitten in de familie, die van mijn oma is ook ontsnapt bij de DA door zich door een verhuisdoos (vrij stevig) heen te knagen, die heeft een kilometer of 4 gelopen om weer thuis te komen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:02

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

de bovenste twee zijn vergelijkbaar met die van de action, alleen kost die bij de action nog geen 10 euro, ik meen iets van 6 euro.

Ze zijn superstevig en de ritsen kun je meen ik verzegelen.

ik heb allemaal megagrote benches, omdat ik met mijn katten show, en zo hebben ze een fijne ruime plek tijdens de reis.
voor een klein ritje volstaat zo'n draagtas wel en ze zijn niet duur.
Wat ook een optie is ,is een bench kopen op de vlooienmarkt. Ff goed ontsmetten met dettol en je hebt een prima vervoersmiddel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:05

Als mijn kat echt in paniek raakt, dan klauwt ze zich zo dwars door zo'n draagtas heen. Met een bench met kunststof tralies ging het ook niet, die drukte ze er zo uit. Heb er nu eentje met metalen tralies en dan gaat alles goed. Als je weet dat je katten panische ontsnappers zijn, dan zou ik geen risico's nemen, dan is een klein ritje al te lang om twijfelachtig 'verpakkingsmateriaal' te gebruiken.

Ik heb er eentje staan die je zo mag lenen, maar ik woon ook niet al te dicht bij Meppel (zeker een uur rijden) en ook niet op de route naar Medemblik...

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:14

Ik ben bij de action geweest, maar ze hebben ze hier niet. Denk ook niet dat ze kat proof zijn voor mijn katten... Ik heb ook al op mp gekeken, maar daar staan ook geen manden op in de buurt(vlooienmarkt is hier voorlopig niet, komt in juli weer denk ik). Het spreekuur is vrij kort anders kon ik twee keer gaan (al vermoed ik dat kat twee dan al onvindbaar is).

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:19

Kun je niet 1 voor 1 met je katten gaan? Scheelt weer een hoop gezoek?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:26

Trouwens, als ik met alle 9 katten (en vaak plus de 5 a 6 kittens) naar de dierenarts moet voor de jaarlijkse entingen, dan dauw ik er gerust 3 in een bench Clown

Maar goed, ik heb dan ook wel grote benches (hondenbenches)

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:37

Ja, maar die van jouw (crossmonster) zijn dat gewend Knipoog , de mijne kunnen dat denk ik niet zo waarderen, bovendien heb ik dan nog steeds een extra mand nodig want een kat vult de mand al aardig op, laat staan twee....sardien in blik idee...
Omstebeurt gaan heb ik overwogen, maar het spreekuur is dus vrij kort, plus dat het tijd kost om beest te vangen en in het mandje te proppen....op het moment dat kat 1 mee is zit kat twee vermoedelijk thuis ook al in de stress, dus heb ik liever alle ellende in 1 keer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:43

pb me even een vriend van me met katten woont in medemblik

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:03

Je kunt bij je dierenarts ook gewoon een kooitje halen, die kun je gewoon lenen. Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:22

heb nog eventueel twee van die opvouwbare manden liggen (ongebruikt). Dus als je interesse hebt?

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 15:29

Dank je voor het meedenken cissy, maar je woont niet echt naast de deur dus ivm met afhalen en terugbrengen ga ik er vanuit dat ik geen gebruik zal maken van je aanbod.