Vervoer gezocht omgeving Spijkenisse

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Vervoer gezocht omgeving Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 16:18

Ik ben op zoek naar een ervaren bedrijf of persoon die mijn pony van Zuid-Bijerland naar Spijkenisse/de Biert kan vervoeren.
Het gaat om een jonge pony van zo'n 1.30m hoog.

Bij voorkeur een vrachtwagen, trailer eventueel ook als het maar veilig is en voorzien van camera. Het is geen makkelijke pony, meer (achtergrond)info daarover via pb.

Het liefst voor a.s. vrijdag of anders in het weekend eventueel volgende week kan ook nog maar aangezien ze bij de opfok vanaf 17mei de wei op gaan en hij niet mee kan zo snel mogelijk zodat hij niet alleen hoeft te blijven staan.

Reacties graag via pb met prijsopgave.

BarbaraNova

Re: Vervoer gezocht omgeving Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:37

ik heb een trailer die je kan huren, heb je niemand die kan rijden voor je?

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:55

Hoi,

Er zit een paardentaxi die met een vrachtwagen rijd die je kan huren voor 150 euro per dag kilometervrij. Ik zal even opzoeken waar die zit volgens mij in Delft.

Hier kunnen 3 paarden in en deze kun je gewoon zelf rijden met een B rijbewijs, of laten rijden uiteraard.

Heb je het al eens geprobeerd met een ouder ervaren paard erbij van iemand anders?
Het blijft een hekel punt voor paarden zo'n trailer. Een vrachtwagen is ruimtelijker en lichter en zou dus minder bedreigend over moeten komen op een paard dan zo'n donkere krappe trailer..

Mijn jaarling is ook een nerveus en bangig typje en wij hebben binnenkort ivm emigratie een rit van 5 uur voor de boeg samen met mijn andere 2 paardjes....dus absoluut ook niet echt iets waar ik naar uitkijk...
Binnekort gaan we oefenen met een reguliere huurtrailer samen met mijn oudere paardje erbij en de jaarling van mijn vriendin...dus we zien het wel.

Maar het is wel heel erg vervelend..ik hoop dat je snel een oplossing vind voor lodewijk zodat hij naar Spijkenisse komen kan.

Wat betreft die vrachtwagen zoek ik het nog even op voor je!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:29

Bedankt voor de reacties. Het probleem is dus dat ik niemand meer weet die genoeg ervaring heeft om mee te rijden en die het ook nog aandurven. Trailer of vrachtwagen huren is wel makkelijk maar ik moet dus mensen hebben die weten wat ze moeten doen als die pony ineens ondersteboven ligt oid.

Tijd om te oefenen is er gewoon niet, en hoe hij op oudere ervaren paarden reageerd weet ik ook niet (naar andere paarden toe is hij momenteel iig een klier), hij is tot nu toe altijd alleen vervoerd, maar hij maakt zulke rare sprongen dat ik het niet aandurf iemand anders zijn paard ook in gevaar daardoor te brengen.

Ik heb al wel een aantal opties van bedrijven maar meer verschillende uitzoeken kan geen kwaad.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:36

is het alleen met inladen dat hij voor problemen zorgt of ook tijdens het rijden met de trailer???
Want in principe hebben ze het tijdens het rijden te druk met concentreren op het feit dat ze de bewegingen van de weg moeten volgen om te kunnen blijven staan...

Calmitan misschien een optie? Kalmeert iets maar ze blijven wel alert wat natuurlijk erg belangrijk is. Ik ben eigenlijk tegen kalmerende en verdovende middelen maar als je echt zoveel problemen hebt met hem en het gaat maar om zo'n klein stukje dan zou ik het denk ik ook wel overwegen..

Denk dat er weinig in te grijpen is als hij idd ondersteboven ligt...als hij echt zo panisch is voor het trailerrijden dan zou ik met hem meteen aan het oefenen slaan als je in Biert staat.

Heb je niet 1 of 2 vriendinnen die met je meekunnen? En anders huur je een 2 paardstrailer of vrachtwagentje en dan blijf je bij hem staan.....absoluut illegaal en ik zou het zelf denk ik niet zo snel doen maar ik ken er meer die het zo gedaan hebben...maar je mag natuurlijk nooit je eigen leven in gevaar brengen. Als hij zo panisch is en van die rare dingen doet dan denk ik dat een kalmerend preparaat 1 van de makkelijkste opties is. Wel informeren bij Da uiteraard want zo'n jonkie moet je uiteraard niet zomaar iets geven!!

Ik hoop dat het je lukt zodat lodewijk snel naar zijn nwe stekkie kan!!!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 19:16

De veearts heb ik vanmiddag idd al gebeld, die zei tranquigel oid geven, dat hebben ze bij de opfok al liggen dus die zal hij krijgen.

De trailer op is geen probleem, maar eenmaal erin flipt hij helemaal. Je zou idd denken dat het met rijden wel minder wordt omdat ze dan bezig moeten zijn met evenwicht bewaren. Maar hij blijft steigeren en springen waardoor het dus behoorlijk fout kan gaan (zoals twee weken geleden helaas).
Erbij staan in de trailer of vrachtwagen is ook geen optie, ben nog niet levensmoe Nagelbijten / Gniffelen .

Ik ga hem niet meteen op zijn nieuwe plek telkens in een trailer stoppen, eerst de gewone training en dan later de trailer erbij als hij meer vertrouwen in de rest heeft. Gewoon rustig aan doen, dan maar wat langer wachten voor we op wedstrijd kunnen Lachen .

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:35

Hahahahah ja idd..tenzij je naar een rodeowedstrijd gaat natuurlijk hahahah Knipoog

Ik zou idd calmitan of Tranquigel geven dan en rijden met die hap. Wat een maffo dat hij zo flipt in die trailer dan zeg...die kleine van mij hebben we destijds toen ik hara ging halen met 5 maanden in detrailer getild met 4 man maar die was met rijden echt rustig. alleen bij hetstilstaan hoorden we haar draaien in de trailer (ik heb haar toen los vervoerd met een veulenrekje ervoor en de voorstang eruit)

Als ik haar binnekort ga vervoeren (wij gaan wel eersteven oefenen voordat we aan de rit van 5 uur gaan beginnen hahah) dan zet ik haar vast en het liefste vervoer ik haar samen met een ander paardje omdat ze dan op hara gemak is...maar eerst maar eens zien of ze er uberhaubt in wil...ze is nu al 145 dus erin tillen gata niet meer werken hahahah..

Ik wens je sucses, hoop dat hij zijn bokkesprongen achterwege laat(volgens mij krijg je wel een hartverzakking of 2 he als hij zo doet) en zou zeggen tot binnenkort! Haha!

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:44

sucses zondag!

Hoop datie zich rustig houd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:38

Slotje Lachen

Denk je er wel om dat je na 1 week een ander topic in deze categorie mag openen, en dit topic pas over drie weken opnieuw mag plaatsen? Gerekend vanaf het aanmaken van dit topic.