Winkel voor lange maten voor meisjes!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biksie03

Winkel voor lange maten voor meisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 19:36

Hoi,
Mijn zusje is erg lang en heeft daardoor wat moeite met leuke kleren te vinden. En als ze al iets in een lange maat heeft, dan is het wat te volwassen naar haar mening. Ze is 12 en wil graag echt leuke kleding voor meisjes.
Nu ben ik op zoek naar een winkel (maakt niet uit waar, maar het liefst in Noord/Midden Nederland) met leuke kleding voor lange meisjes...
Kan iemand mij helpen?
alvast bedankt!

Erna208

Re: Winkel voor lange maten voor meisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:45

Winkels met lange meisjes/dames mode.
Er zit er 1 in Rijssen (Ov.), eentje in Waddinxveen en een in Wormerveer.
De naam is All about Eve en je vindt info via deze link: http://www.uniform.nl/mode.htm
Succes.

Biksie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 10:07

Dankjewel!
Ik zal eens kijken, we willen er namelijk best wel een stukje voor rijden!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:09

Wat vind je van Coolcat/Wonder Woman? (niet voor broeken) Of Only, die broeken gaan tot lengtemaat 36 Lachen
(Of is dit alweer wat te 'volwassen'?)

Biksie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 17:29

Wonder Women en Only vind ze leuk, ze heeft nu ook een aantal truien van Only, maar die past ze niet meer...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:27

Biksie03 schreef:
Wonder Women en Only vind ze leuk, ze heeft nu ook een aantal truien van Only, maar die past ze niet meer...
Truien die niet meer passen? Only heeft maat XS-XL (34-42), dus daar moet vast wel iets tussen zitten. (Maar ik herken het wel dat na 1 of 2 seizoenen de truitjes krimpen dat ze eigenlijk net iets te kort zijn, maar dat is helaas zo bij elke winkel).

H&M is dan ook leuk. En de Vero Moda (daar verkopen ze ook Only kleren).
Mexx en Esprit is misschien wat te tuttig? Maar ook daar hebben ze lange kleding. Miss Etam heeft een afdeling voor lange mensen, maar die vind ik al vaak te tuttig Knipoog

Ik weet niet waar je woont, maar in Leeuwarden zit een zaak "Scooter", die is ook erg hip en qua prijs vergelijkbaar met H&M!

Mag ik vragen hoe lang ze is?

Biksie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 12:03

Ik heb nog even nagevraagd, maar van Wonder Women en Only zijn de mouwen niet lang genoeg. Met t-shirts gaat het nog wel, maar vooral de truien en shirts met lange mouwen zijn een probleem.
De Vero Moda en Miss Etam kijken wij ook wel, maar het meeste daar in niet haar stijl. Shirts in felle kleurtjes met leuke printen of teksten vind ze prachtig!
Ze is nu ik denk rond de 1.75/1.80. Ze is erg dun, dus als we een maatje L kopen, die dan wel lang genoeg op de armen is, is hij verder weer veel te groot.
Bij de Skooter slaagt ze inderdaad vaak ook wel, die hebben wij hier ook in de buurt.
Bedankt voor je tips, ben ik erg blij mee!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:45

Ik ben 1,85m en kan wel slagen bij de Only. Voor truien en voor broeken. De mouwen zijn voor mij wel lang genoeg, maar dat kan verschillen. Voor broeken heb ik altijd lengtemaat 36 nodig en het liefst nog langer maar dat wordt volgens mij amper gemaakt.

Ik koop altijd merkbroeken zoals Replay, Only, Lee etc. omdat ze daar lengtematen hebben. Ben zelf ook slank dus een broek maar 36 is voor de buik dan wel goed maar de pijpen hangen bij mn knieen ongeveer Clown

Ik weet niet of jullie een GARAGE in de buurt hebben? Daar slaag ik altijd voor broeken of een DNM?

Succes Knipoog

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:55

Biksie03 schreef:
Ik heb nog even nagevraagd, maar van Wonder Women en Only zijn de mouwen niet lang genoeg. Met t-shirts gaat het nog wel, maar vooral de truien en shirts met lange mouwen zijn een probleem.
De Vero Moda en Miss Etam kijken wij ook wel, maar het meeste daar in niet haar stijl. Shirts in felle kleurtjes met leuke printen of teksten vind ze prachtig!
Ze is nu ik denk rond de 1.75/1.80. Ze is erg dun, dus als we een maatje L kopen, die dan wel lang genoeg op de armen is, is hij verder weer veel te groot.
Bij de Skooter slaagt ze inderdaad vaak ook wel, die hebben wij hier ook in de buurt.
Bedankt voor je tips, ben ik erg blij mee!
Ik ben 1.84m, voor mij zijn de mouwen vaak wel prima, maar dat komt ook omdat ik een L of XL nodig heb.
Om mijn twaalde was ik ook al 1.75m, en ik had toen heel veel moeite met broeken vinden. Maatje 29/36 werd toen niet echt gemaakt. Tegenwoordig wel Cool Ik kocht toendertijd spijkerbroeken van MissSixty, die waren lang genoeg. Ook Only werkt met lengtematen t/m 36. In Utrecht zit een winkel "Netjes" (op de steenweg), verkoopt voornamelijk alternatieve kleren, maar ook een klein rek met spijker(strech)broeken t/m lengtemaat 38! Lachen

Bij de C&A heb je ClockHouse, ook erg leuk. Volgens mij heb je bij de V&D iets soortgelijks (jongerenafdeling).

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:10

x_spekkie_x schreef:
In Utrecht zit een winkel "Netjes" (op de steenweg), verkoopt voornamelijk alternatieve kleren, maar ook een klein rek met spijker(strech)broeken t/m lengtemaat 38! Lachen

Wauw lengtemaat 38 Afgod
Daar moet ik maar eens snel gaan kijken Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:10

Ik ben ook 1.85 en ik heb laatst broeken van Esprit gekocht! Nooit mijn merk geweest, maar van de 4 broeken die ik in mijn hand had, paste ik er 3 goed! Lengtemaat 34 (LONG) valt bij mij op de grond! Past je zusje zeker qua lengte! Had ik nog nooit meegemaakt. Only is voor mij te kort en omdat ik ook redelijk stevig gebouwd ben is Diesel/Replay voor mij ook geen optie.

Wellicht kun je dat eens proberen? Maar weet niet of je zusje het hip genoeg vind, maar zijn gewoon nette spijkerbroeken.

Biksie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:14

Bedankt voor de tips, allemaal!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:08

Ik heb inderdaad ook 2 broeken bij de Esprit gekocht die super goed passen! En ze hebben daar gewoon leuke broeken, standaardmodellen maar ook wat meer exclusief Knipoog