Al enige tijd ben ik me weer aan het orienteren op stallen en personen die ervaring hebben met het zadelmak- en keuringsklaar maken van jonge sportpaarden. Dit omdat ik voor mijn - nu 2 jarige - zwarte KWPN merrie (v. Odermus, uit de tina D stam) voor begin 2009 nog op zoek ben naar een geschikt persoon die haar zadelmak- en keuringsklaar kan maken. Echter zie ik zelf door de bomen het bos niet meer, en heb ik de (actieve) hippische wereld zelf al weer enkele jaren verlaten... Tips, en ervaringen met stallen of particulieren met ervaring, zijn dan ook van harte welkom!
Babsanna is een aanhankelijke, zachtaardige, normaal gebouwde KWPN merrie met een stokmaat van 1.68. Ze heeft 3 goede gangen, prima stalgedrag, maar is wel een beestje met karakter.
Er zijn enkele dingen die ik erg belangrijk vind, om ervoor te zorgen dat Babsanna daadwerkelijk haar kwaliteiten leert benutten. Kortom, de eisen:

[*]Aantoonbare ervaring met het zadelmak- en keuringsklaar maken
[*]Paardvriendelijke, nette benadering
[*]Zachte hand, wel consequent
[*]De tijd geven tot ontwikkeling
[*]Manieren bijbrengen (Netjes meelopen, stil staan)
[*]Mogelijkheid tot voorbrengen op keuringen
[*]Naderhand op L-niveau brengen
[*]Trailermak maken
[*]Eerste kennismaking met buitenritjes
[*]Begeleiding van paard&ruiter
In principe wil ik Babsanna vanaf medio februari/maart '09 beschikbaar stellen. De bedoeling is haar alle tijd te geven om rustig opgeleid te worden tot rijpaard, zodat ze daarna nog even een jaartje weideseizoen kan mee pikken.
Heb je zelf een goede positieve ervaring, of ken/weet jij iemand aan wie ik mijn paard kan toevertrouwen? Laat het ons weten!